Buketi umjesto straha

Na Dan žena u Zagrebu provedena kampanja ‘Uznemiravanje na ulici nikada nije tvoja krivica‘

Počele su edukacijske sesije i obuke o prevenciji i djelovanju protiv uličnog uznemiravanja širom Hrvatske

Instalacija u Gajevoj ulici

 Bojan Zibar/

Na Međunarodni dan žena, krenula je nova kampanja ‘Nikada nije tvoja krivica‘, kao dio globalnog programa obuke ‘STAND UP protiv uznemiravanja na ulici‘ u organizaciji tvrtke L‘Oreal Paris. Lutke odjevene u male crne haljine stajale su izložene kao snažan simbol poruke kampanje: "NE KRIVI SVOJU HALJINU". A žene koje su na ulicama primile i jedinstven poklon, osjetile su ono što bi svaka žena trebala – iznenađenje i radost, umjesto nelagode ili straha.

Riječ je o kampanji u kojoj su udružili snage sa Zakladom SOLIDARNA kako bi osnažili i podržali sve žene koje su doživjele ili svjedočile uličnom uznemiravanju.

SOLIDARNA je filantropska organizacija duboko posvećena zaštiti i promicanju ljudskih prava. Osnovana 2015. godine zahvaljujući entuzijazmu i viziji 55 osnivača, 49 pojedinaca i 6 organizacija, Zaklada neumorno radi na jačanju svijesti i podršci zajednici. Njezin primarni cilj je promicanje i zaštita ljudskih prava među svim generacijama. Kao ključni dio Zaklade, Hrvatski fond za žene aktivno djeluje na osnaživanju ženskih prava i postizanju rodne ravnopravnosti. Ujedno, to je jedina organizacija u Hrvatskoj koja pruža izravnu financijsku pomoć ženama i djeci preživjelima rodno uvjetovano nasilje, pružajući im priliku za sigurniju i pravedniju budućnost.

image

Niko Čuturić

Bojan Zibar/

Posebno im je važno široj javnosti osvijestiti da žrtva nikad nije kriva, da sigurnost svake žene mora biti društveni prioritet i dok sve žene nisu slobodne nijedna nije, poručila je Karla Pudar, izvršna menadžerica Zaklade.

Prema međunarodnom istraživanju, 80% žena je barem jednom u životu doživjelo seksualno uznemiravanje u javnom prostoru. Za 52% ispitanika, žene su ponekad krive za situacije seksualnog uznemiravanja u javnim prostorima zbog svojih stavova, ponašanja ili izgleda (55% muškaraca, 50% žena).

47% žena je osobno doživjelo seksualno sugestivne ili nametljive komentare ili šale o svom izgledu, odjeći, anatomiji ili izgledu u javnom prostoru. Kako bi izbjegle ove vrste situacija, 60% njih prilagođava svoju odjeću ili izgled u javnim prostorima.

image

Stand Up - podaci

Ove brojke pokazuju ključnu potrebu za promjenom stava o seksualnom uznemiravanju. Jer unatoč svjetskoj rasprostranjenosti ovog problema, predrasude ostaju. Ponekad žene na kraju krive sebe što su uznemiravane, kada u stvarnosti to nikada nije njihova krivica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. ožujak 2025 14:54