VELIKI TROŠKOVI

Očajni direktor OpenAI-ja: ‘Molim Vas, nemojte ChatGPT-u govoriti te dvije riječi. To nas košta desetke milijuna dolara!‘

Te izjave zahtijevaju potrošnju velike količine električne energije, što dovodi do velikih troškova

ChatGPT

 Vincent Feuray/Hans Lucas Via Afp

Izvršni direktor OpenAI-ja, Sam Altman, priznao je da su i najjednostavniji upiti ChatGPT-ju iznenađujuće skupi. Čak i izrazi kao što su "molim te" i "hvala" koje napišete ovom chatbotu, tvrtki mogu donijeti značajne troškove kad je u pitanju električna energija.

Altmana je na X-u jedan korisnik pitao o financijskom utjecaju koji pristojnost prema umjetnoj inteligenciji može imati na operativne troškove OpenAI-ja. "Deseci milijuna dolara dobro potrošenih", napisao je, pa dodao: "Nikad ne znate."

Chatbotovi kao što je ChatGPT koriste velike jezične modele (LLM) koji se oslanjaju na opsežnu računalnu infrastrukturu smještenu u podatkovnim centrima. Takvi modeli zahtijevaju tisuće grafičkih procesora (GPU) kako bi učinkovito radili. GPU-ovi izvode ogromne količine paralelne obrade za tumačenje upita i generiranje odgovora u stvarnom vremenu. Napajanje tih podatkovnih centara zahtjeva ogromne količine električne energije.

image

ChatGPT

Justin Tallis/Afp

PROČITAJTE VIŠE Upit Chat GPT-iju košta 10 puta više električne energije od onog Googleu

Procjenjuje se da generiranje jednog odgovora umjetne inteligencije, kao što je manji email ili odlomak, može potrošiti čak 0,14 kilovatsati energije, što se može usporediti s držanjem 14 LED žarulja upaljenim jedan sat. S obzirom na to da dnevno umjetna inteligencija primi brojne upite, kumulativna potrošnja energije postane značajna.

Navedeni podatkovni centri već sada čine otprilike 2 % ukupne potrošnje električne energije na globalnoj razini. S obzirom na to da se umjetna inteligencija sve više i brže širi, a potražnja za uslugama kao što je ChatGPT je sve veća, stručnjaci upozoravaju da bi taj postotak mogao značajno narasti u sljedećih nekoliko godina.

image

ChatGPT

Klaudia Radecka/Nurphoto Via Afp

I dok neki smatraju da su ljubazne interakcije s chatbotovima nepotrebne, nekoliko stručnjaka za umjetnu inteligenciju tvrdi da ljubaznost značajno pozitivno oblikuje interakcije s umjetnom inteligencijom.

Direktor dizajnerskog tima za Microsoft Copilot, Kurtis Beavers, tvrdi da upiti puni poštovanja "pomažu u stvaranju rezultata punih poštovanja". Kako kaže, pristojna interakcija s chatbotovima ne odražava samo dobre manire nego i aktivno utječe na to kako će oni odgovoriti te postavlja konstruktivniji i profesionalniji ton interakcije.

image

ChatGPT

Vincent Feuray/Hans Lucas Via Afp

PROČITAJTE VIŠE Pitala je ChatGPT da joj čita iz dlana, dobila odgovor koji bi joj mogao spasiti život

"Kada primijeti ljubaznost, vjerojatnije je da će uzvratiti pristojno", navodi Microsoft WorkLab.

Ljubaznost prema umjetnoj inteligenciji je sve češća, a anketa iz 2024. je pokazala da čak 67 % Amerikanaca ljubazno razgovara s chatbotovima. Većina njih, 55 %, vjeruje da je ljubaznost etički ispravna, a 12 % je šaljivo istaknulo da njihova pristojna interakcija služi kao osiguranje od potencijalne pobune umjetne inteligencije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
22. travanj 2025 17:07