Vahid Halilhodžić u nedjelju poslije Zadra bio je konsterniran slabim posjetom, kazavši da je nakon pobjede u Bruggeu očekivao barem 20 tisuća gledatelja. Naročito zbog toga što je ulaz bio besplatan.
Evo što kaže statistika kad su u pitanju posjeti Dinamovim utakmicama ove sezone u Prvoj HNL. Potražili smo službene brojke u Udruženju prvoligaša. One kazuju podatak da je Dinamo prošle sezone u ovom razdoblju bio gledaniji nego ove. Modri su ove sezone u Maksimiru odigrali osam utakmica, ukupno ih je gledalo 29.000 gledatelja ili u prosjeku 3625 po utakmici. U istom razdoblju prošle sezone, dakle nakon osam odigranih kola, gledalo ih je 32.000 gledatelja, u prosjeku 4000 po utakmici. Statistika dakle kaže da dolazak velikog trenera Vahida Halilhodžića na klupu Dinama nije povećao gledanost Dinama u Prvoj HNL, čak je slabiji nego prošle sezone.
Koji je tome razlog? Realno, Dinamo u europskim utakmicama izgleda mnogo bolje nego u hrvatskom prvenstvu. Mnogo, mnogo bolje.
Dobar i atraktivan nogomet uvijek će privlačiti gledatelje na tribine, tu nema zbora. Modri su u posljednje četiri utakmice na domaćem travnjaku tri puta pobijedili sa 1:0 (Zagreb, Šibenik, Zadar), te jednom Istru 1961 (4:0). Samo su protiv Puljana igrali atraktivno i efikasno, u ova tri ostala ogleda gledatelji nisu mogli vidjeti nogomet koji se od Dinama očekuje. Halilhodžićeva momčad mnogo je kvalitetnija od ostatka Prve HNL, pa se u skladu s tim očekuje da utakmice ne završavaju samo s pobjedama od 1:0. Tribine traže više golova, atraktivnost, vatromet dobrih poteza, driblinge, udarce, šanse... Protiv Zadra Dinamo je samo jednom (!?) pošteno opalio u okvir gola, to je bio taj pogodak Tomečaka. To nije Dinamo zbog kojeg će gledatelji hrliti na stadion.
Modri se očigledno teško motiviraju na utakmice Prve HNL, ponekad se čini da ih odrađuju u 'drugoj brzini’, točno onolikom upotrebom znanja i energije koliko je potrebno za pobjedu. To nije dovoljno za veću gledanost. Naravno, nije to jedini razlog slabog posjeta, ostali razlozi navedeni su ispod teksta.
1. Neatraktivne i neefikasne predstave u posljednje vrijeme
Modri ne pobjeđuju uvjerljivo svoje suparnike, u posljednje četiri utakmice tri puta su dobili samo sa 1:0. U takvim prezentacijama nema atraktivnosti, kreativnosti, maštovitosti, velikog broja prilika za pogodak. Takve predstave ne mogu stimulirati gledatelje na dolazak, jer ljudi žele za plaćenu ulaznicu ili besplatno gledati nogomet u kojem se može uživati.
2. Nedostatak kulture dolaska na stadion
U Zagrebu nema kulture dolaska na stadion. Sve je manje onih Dinamovih navijača koji dolaze radi Dinama, uglavnom se na utakmice dolazi zbog imena protivnika. Ako ime protivnika nije atraktivno, nema šanse da tribine budu popunjenije. To je razvidno kad Modri igraju u Europi, Villarreal, Club Brugge ili PAOK će popuniti tribine, ali Istra 1961, Šibenik ili Zadar neće. Slabijem posjetu pridonosi i bojkot najžešćih navijača koji su bili stalni posjetitelji.
3. Nekomforni stadionski uvjeti
Maksimirska rugoba od stadiona ne pruža nikakav komfor gledateljima. Zaista se teško odlučiti krenuti prema Maksimiru kad znate da ste u 'gabuli’ ako recimo morate obaviti malu nuždu. O onoj većoj nećemo niti pisati. Ili kako krenuti prema Maksimiru ako se počnu navlačiti tamniji oblaci? Tribine bez WC-a, bez krova, potrgane sjedalice... Tko je lud otići u Maksimir?
4. Nepostojanje dodatnih sadržaja i zabave
Utakmice u nekim drugim državama nisu samo gledanje igrača koji natjeravaju napuhanu kožicu. Postoje dodatni sadržaji koji privlače na stadione. U uljuđenim nogometnim državama odlazak na utakmicu je doživljaj. U Maksimiru se ne može popiti niti pivo zbog zakona o sprečavanju nereda na sportskim borlištima, koji podrazumijeva i zabranu točenja alkohola. Primjenjuje se selektivno, na nekim sportskim priredbama se toči pivo, na nekima ne, što je apsolutno čudno. U Maksimiru bi se moglo razmisliti o organiziranju nagradnih igara, stadionskoj prodaji suvenira i sl.
5. Izvjesnost Dinamove nadmoći
Dinamo već pet puta zaredom osvaja naslov prvaka Hrvatske, totalno je nadmoćan u hrvatskim okvirima. Zato ogledi u Prvoj HNL nisu previše zanimljivi potencijalnim gledateljima. Dolasci na utakmice podrazumijevaju neizvjesnost ishoda koji budi poplavu adrenalina. Rezultati Dinamovih utakmica u Maksimiru i slaba kvaliteta suparnika uglavnom su poznati, iznenađenja su rijetka ili ih uopće nema. Kad nema neizvjesnosti i adrenalina, nema niti zanimanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....