ZAGREB - Digitel komunikacije, ekskluzivni partner Udruge prvoligaša Hrvatske nogometne lige, prava za prijenos utakmica prodale su T-HT-u za, kako neslužbeno doznajemo, 11 milijuna kuna.
Time je okončana trakavica i mini rat priopćenjima koji su prošli tjedan vodili HRT, s čijih ekrana domaći nogomet odlazi nakon 21 godinu, i Digitel, agencija koja je ušla u partnerski odnos s Udrugom prvoligaša i dogovarala prodaju televizijskih prava utakmica.
Sve utakmice
U T-HT-u, koji je donedavno bio i sponzor lige, nisu htjeli službeno komentirati informaciju da su otkupili TV prava te da su za sezonu koja počinje 19. srpnja spremni izdvojiti 11 milijuna kuna. Taj bi iznos sljedećih godina morao rasti jer će smanjivanjem lige i većim brojem derbija Dinama i Hajduka rasti zanimanje i gledanost hrvatskog klupskog nogometa. Očekuje se i veća natjecateljska neizvjesnost.
Pretpostavljeni plaćeni iznos upola je manji od cijene kojom su otvoreni pregovori. Digitel je tada ponudio HRT-u da će za 22 milijuna kuna osigurati vrhunsku sliku svih 90 minuta sa svih osam utakmica svakog od ukupno 30 prvenstvenih kola.
HRT odbio ponudu
Javnoj televiziji, koja je prošle godine na HNL potrošila 6,5 milijuna kuna, to je bilo previše. Željeli su za deset posto viši iznos (7,1 milijun kuna) birati utakmicu koju žele u izravnom prijenosu i emisiju HNL. Ostavili su Digitelu mogućnost da prava na preostale utakmice proda konkurentima. Takvi uvjeti nisu zadovoljili prodavače, kao ni iznos od četiri milijuna kuna koji su ponudili za jedan prijenos i sedam desetminutnih sažetaka u produkciji Digitela.
- Udio od prodanih televizijskih prava u proračunima hrvatskih prvoligaša dosad je bio od dva do tri posto, a u Europi je između 30 i 50 posto. Želimo se približiti tim ligama. Svjesni smo vrijednosti našeg proizvoda, ali i toga da ima loš tretman u medijima - rekao je Branko Laljak, predsjednik Udruge prvoligaša koja je Digitelu prodala i pravo na ime lige te dio oglasnog prostora na utakmicama. Procijenjena vrijednost tog paketa je oko 12 milijuna kuna.
Bolja kvaliteta
Laljka ne brine da će bez javne televizije njihov proizvod biti dostupan manjem broju stanovnika. MAX TV ima oko 320.000 korisnika, a pretpostavlja se da sportski paket, koji se dodatno plaća oko 65 kuna (ovisno o vrsti), koristi oko 30.000 pretplatnika.
- Većina Hrvata moći će gledati prijenose utakmica HNL-a - uvjeren je Laljak.
Pozicioniranje za eventualnu regionalnu nogometnu ligu
Digitelov ulazak u projekt HNL iznenadio je mnoge jer se na domaću ligu svi koji su izvan nje uglavnom nabacuju blatom. No, taj poslovni potez, kao i otkupljivanje prava na regionalnu rukometnu ligu koja treba krenuti najesen, dio je šireg plana. Digitelov je cilj stvoriti platformu i pozicionirati se na tržištu ako (ili kada?!) jednoga dana zaživi nogometna regionalna liga. Uspiju li iščarobirati da HNL na televiziji izgleda kao, barem, austrijska Bundesliga, doći će u “pole position”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....