
U subotu je odvezao jedan magičan krug vrijedan “pole positiona”, ali u nedjelju su mu trebala 53 kruga. Nisu, doduše, svi trebali biti posuti jednakom čarolijom, no nisu smjeli biti ni puno slabiji jer suparnici su vrebali samo jedan krivi potez.
Max Verstappen je, međutim, dorastao zadatku, poput robota nepogrešivo vrtio “osmicu” na legendarnoj stazi te kroz cijelu utrku izdržao pritisak koji je možda ne toliko agresivno, ali ipak konstantno nametao Lando Norris. Nizozemac je tako stigao do svoje prve pobjede u 2025., ali postao i prvi vozač koji je na trkalištu Suzuka pobijedio četiri godine zaredom, što je pothvat koji nije uspio ni serijskim pobjednicima poput Michaela Schumachera (koji je, pak, rekorder s ukupno 7 pobjeda na ovoj stazi), Lewisa Hamitona (4) i Sebastiana Vettela (4).
Verstappen je zapravo nepobjediv na Suzuki, gledajući i kvalifikacije i utrke, još od 2019. godine (2020. i 2021. se nije vozilo zbog Covid-pandemije). Red Bull je, pak, s osam pobjeda na Suzuki nadmašio McLaren i Ferrari na listi najuspješnijih momčadi, a ujedno je ovo bila i simbolična pobjeda za Hondu u posljednjem nastupu na domaćoj utrci u partnerstvu s Red Bullom.
- Četiri pobjede u nizu sjajna je stvar, međutim u odnosu na prethodne tri godine ova je pobjeda posve drugačija - rekao je aktualni prvak, ciljajući na činjenicu da ni uoči vikenda, a ni gledajući cijelu ovu sezonu on i Red Bull nisu u statusu favorita, kao što jesu bili prethodnih godina.
- Ovaj je put krucijalno bilo startati s prve pozicije, to je bio glavni preduvjet za sve što se događalo. Dva McLarena su stalno bila blizu, pokušala su mi ući u DRS zonu, ali Suzuka je staza na kojoj je teško pratiti bolid ispred sebe.
Piastri prvi pozvan u boks
To su dva međusobno povezana razloga: pozicija na stazi i specifikacija staze, zašto je Max uspio pobijediti iako nije imao sveukupno najbrži bolid. Naravno sve garnirano Verstappenovim iznimnim vozačkim umijećem da te detalje spoji u jedan paket i uobliči u pobjedu.
Norris i momčadski mu kolega iz McLarena, Oscar Piastri, nakon što nisu uspjeli na startu obići Maxa, vjerno su ga slijedili unutar sekunde i pol do tri, no pravog napada nije bilo. Morali su čekati odlaske u garažu i promjenu guma, međutim tu je McLaren, u retrospektivi, krivo odigrao svoje karte.
Jer prvo su u boks pozvali Piastrija, iako bi bilo logičnije da su to napravili s Norrisom, koji je s manjim zaostatkom (1,5 sekunda) imao veće šanse za preskočiti Verstappena u onom jednom krugu s novim gumama. Iz McLarena su kasnije objasnili da su prvo morali “odraditi” Piastrija zbog straha da njega s četvrtog mjesta ne preskoči Mercedesov George Russell, koji je još ranije zamijenio gume i nizao brze krugove.
Na koncu su Verstappen i Norris istovremeno, u istom krugu, ušli u boks i to je, ispostavilo se, bilo i najbliže što je Britanac došao Nizozemcu. Jer sve se zapravo svelo na posao mehaničara i koliko će biti brzi u zamjeni guma. McLarenovi su bili brži za sekundu, ali svejedno nije bilo dovoljno jer kad je Norris izletio natrag vratio se doslovce uz bok Verstappenu, ali za polovicu bolida iza. Vozili su se paralelno do izlaska iz boksa na stazu, a Max je hladnokrvno zadržao svoju liniju kretanja, što je Norrisa istjeralo na travu.
- Izgurao me! - požalio se odmah Norris radio-vezom.
- Sam je sebe natjerao na travu - uzvratio je istovremeno Max.
Suci nisu reagirali, nisu imali ni potrebe jer Verstappen, iako se nikad nije libio i prljavih poteza, sada je sve odradio po propisu. Norrisu je jednostavno nestalo staze ispred njega, bez ičije krivnje.
- To je prilično skupocjena kosilica - našalio se Max, kada je poslije utrke zajedno s Landom gledao snimku incidenta.
- Max je posljednji od kojeg očekujem da će mi dati išta prostora, ali u dobrom, natjecateljskom smislu - pomirio se i Lando da tu nije bilo “faulova”.
Norris morao paziti leđa
Norrisu je s takvim ishodom u preostala 32 kruga utrke preostalo pokušati samo još izravno na stazi prestići Red Bullovog vozača. No, niti u jednom trenutku nije došao ni blizu realnog pokušaja.
- Bili smo jednostavno previše izjednačeni po brzini da bih mogao nešto probati, a on nije griješio, dapače sve je odradio iznimno dobro i tu nije bilo prostora za više od ovoga. Utrku smo zapravo izgubili dan ranije u kvalifikacijama - rekao je Norris, koji je u subotu za samo 12 tisućinki ostao “kratak” za Maxom.
Dapače, umjesto da napada Verstappena, Norris je u završnim krugovima utrke morao paziti leđa zbog Piastrija. Australac je naizgled bio nešto brži, čak je i preko radio-poruka apelirao na momčad da ga puste ispred Landa, pa da on pokuša napasti Verstappena. Kad mu se nije udovoljilo, Piastri se u jednom trenutku posve zalijepio na rep Norrisova bolida, no do ciljne zastave ipak nisu mijenjali pozicije.
Norris je tako ostao vodeći u ukupnom poretku, ali Verstappen mu je sada na samo bod zaostatka, što je zapravo neočekivana situacija nakon tri utrke s obzirom na očekivanja uoči sezone, odnosno ipak određenu kvalitativnu prednost koju McLarenov bolid ima u odnosu na Red Bullov i ostatak konkurencije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....