Fernando Alonso

 Afp/sn
‘EL PLAN‘ SE OSTVARUJE

Nova mladost Fernanda Alonsa: ‘Miks Messija i Ramosa‘ ili kako se najveći F1 romantik preporodio u 42. godini

Nije najbolji u povijesti, ali je ikona, a u najluđem scenariju mogao bi opet skupljati pobjede
Piše: Andro PolićObjavljeno: 07. ožujak 2023. 21:31

Sada smo stari i sivi, Fernando… Pjevušila je ABBA 1975., između redaka posvećujući pjesmu meksičkoj borbi za neovisnost i izvjesnom borcu za slobodu, čije i ime nosi sama pjesma. I dok je Fernando u pjesmi švedskog kvarteta karakteriziran kao "siv", protagonist naše priče još odolijeva sijedima na glavi. Barem zasad. S druge strane, i naš je Fernando ipak - star. Zaista star. Barem kroz prizmu sportske karijere. Kako stvari stoje, niti on nije imun na famoznu "krizu srednjih godina", koja pokuca na vrata mnogih ulaskom u "klub 40", pa "novu mladost" traže ubrizgavanjem daška adrenalina i restauracijom vremenom pregaženih "krntija". U takvoj konstelaciji snaga, niti on nije iznimka. Međutim, 41-godišnji Fernando Alonso to čini na puno višoj razini. Jureći po asfaltu oktanskog cirkusa i penjući se na postolje u dubokoj sportskoj starosti u simbiozi s najuzbudljivijom bolidom nove sezone Formule 1.

"Bye, bye"

"Stari lisac" iz Ovieda drugi, ujedno i posljednji trofej svjetskog prvaka podignuo je nakon Velike nagrade Brazila 2006. Scena se odvila 22. listopada. Koliko je ta slika izblijedila, možda i najbolje dokazuje podatak kako je upravo tog datuma odigran El Clásico na Santiago Bernabéu, a "kraljevski klub" goste je u Kataloniju ispratio s 2-0. Mrežu su tresli Raúl i Ruud Van Nistelrooy. Dva topnika koja su tih dana bili na vrhuncu karijera, baš kao i Alonso. Ipak, ključna razlika ogleda se u tome što su ti elitni napadači odavno štićenici mirovinskog osiguranja, dok veteranski vozač u prašini ostavlja puno mlađe kolege. Usput, ne libi se malo ih "podbosti".

- Bye, bye - kratko se oglasio na momčadskom radiju u Bahreinu prošle nedjelje, prilikom pretjecanja 13 godina mlađeg sunarodnjaka u liku Carlosa Sainza i tako osiguravajući treće mjesto na otvaranju nove sezone, ujedno njegovo 99. postolje u karijeri.

image
GIUSEPPE CACACE Afp

Sudeći po prvim kadrovima, udruživanje snaga Alonsa i Aston Martina moglo bi biti jedan od lajtmotiva novopečene sezone. Preludij u novi karneval najbržeg sporta na svijetu obilježila je i jedna od glavnih hipoteza - Fernando Alonso ponovno će stati na najviše postolje. Iako za takav pothvat ima još 22 utrke, i treće mjesto je - spektakl. Čekao je na to postolje 470 dana, u prijevodu: od Velike nagrade Katara u studenom 2021., kada se s Alpineom također okitio "broncom". Bude li hipoteza o pobjedi u tekućoj sezoni zaista oživotvorena, taj bi pothvat bio prava senzacija. Zagazimo li ponovno u brojčanu sferu dana, od posljednjeg njegova trijumfa prošlo je 3587 dana, a taj nas događaj vraća u svibanj 2013. i Veliku nagradu Španjolske kada je posljednji put bio najbrži, i to baš "doma".

Ipak, ovaj je tekst mogao ostati tek u prizmi mašte već nakon prvog kruga bahreinske utrke. Alonso je imao manji dodir s bolidom momčadskog kolege Lancea Strolla, međutim, i srećom za obojicu, nesmotren potez Kanađanina nije naišao na veće posljedice. Zagazimo li dalje u rubriku "što bi bilo kad bi bilo", mnogi su prošlog ljeta preispitivali njegovu odluku o napuštanju Alpinea i pridruživanju Aston Martinu. Predsezonska testiranja i izgled bolida u kombinaciji s Alonsovim iskustvom, kako se čini, opravdano su digli euforiju uoči početnih izazova.

Da nije bila riječ tek o pukom nagađanju, svjedoči i činjenica da je Španjolac iza sebe ostavio i oba bolida Ferrarija i oba bolida Mercedesa. Posebno dojmljiv bio je scenarij u 38. krugu utrke kada je Alonso dugo "disao za vratom" Lewisu Hamiltonu, a onda ga i "školovao", majstorski pretekao i nastavio juriti prema vodećoj karavani. U konačnici, ispred njega smjestio se jedino Red Bullov tandem - Verstappen & Pérez.

Pristojna epizoda u Alpineu

Upravo se nakon utrke zakotrljala priča o sličnostima između bolida "crvenih bikova" i Aston Martina. U protekle dvije godine iz Red Bulla su otišli Dan Fallows, koji je bio prvi čovjek za aerodinamiku iza Adriana Neweyja, ali i Andrew Alessi, bivši dizajner. Obojica su svoja znanja prenijeli upravo u Aston Martin, što je naišlo na optužbe iz redova prvaka.

- Ako ih usporedite, vidjet ćete da Aston Martin ima bolid najsličniji našem. Za to postoji razlog. Nije ondje otišao samo Fallows već i neki drugi zaposlenici, a čini mi se da oni dobro pamte - rekao je Helmut Marko, jedan od vodećih ljudi Red Bulla, a mišljenje je imala i "alfa i omega" momčadi, Christian Horner.

- Baš mi je drago vidjeti da je naš prošlogodišnji bolid dobio novi dašak života. Očito je da su u Aston Martinu napravili dobar posao. Kažu da je imitacija najviša forma laskanja - poručio je Horner.

Bila riječ o kopiranju ili ne, sasvim je jasno kako će Alonso, nastavi li u ovom tempu, svakom novom utrkom dodatno širiti bazu navijača. Osim činjenice kako je najstariji vozač na gridu, dvostruki svjetski prvak i ikona ovog sporta, ne treba posve isključiti opciju da penjanje na postolja postane jedna od njegovih navika u svježe otvorenoj sezoni. Sudeći po dominantnoj prvoj utrci Red Bulla, priča bi za neutralne promatrače ponovno mogla postati malko dosadna, s obzirom na to kako je, barem u ovom trenutku, zaista teško razmotriti opciju koja bi ozbiljnije mogla ugroziti Verstappenovu dominaciju. U takvom odnosu snaga mogao bi zasjati upravo Alonso, kojega su tijekom karijere, unatoč dva naslova, ipak malo pratile i nesreće, a u ovoj bi sezoni mogao uživati veliku podršku sa svih strana.

image
GIUSEPPE CACACE Afp

Iako je postao prvi vozač koji je vozio za sva četiri proizvođača motora u turbo-hibrid eri (Ferrari, Honda, Renault, Mercedes), tijekom karijere nije se uvijek usrećivao s odabirom momčadi. Tri je puta sa, mnogi će se složiti, slabim Ferrarijevim bolidom završavao sezonu na mjestu viceprvaka, s tim da je dva od ta tri puta naslov gubio u posljednjoj utrci sezone. Nije na odmet spomenuti kako je i protekle dvije sezone odradio vrlo pristojno u bolidu Alpinea, dok se sada čini kako je pravo "mjesto pod suncem" našao u Aston Martinu. Iako je možda tijekom ranije faze karijere nahranio apetit osvajanjem naslova, uz ukupno 32 pobjede na utrkama, posljednje su godine, u kojima se morao zadovoljavati tek sredinom tablice, u njemu očito ponovno probudile glad, koju je pokazao na otvaranju sezone.

"Ovo je malo iznenađenje"

Pravi test za Aston Martin i Alonsa uslijedit će u iduće dvije utrke. Prvo u Saudijskoj Arabiji, a onda u Australiji. S obzirom na to kako se te dvije staze dosta razlikuju od one u Bahreinu, bit će to pokazatelj može li ova momčad zaista biti "underdog" sezone, kako pojedinačno na čelu s Alonsom, tako i u ukupnom poretku konstruktora. S obzirom na to kako je momčad u naletu, tehnološki sve više ide ukorak s vodećima, a njihov "mladi talisman" tek je zagazio u dvogodišnji ugovor, euforija koja okružuje Aston Martin mogla bi još dodatno porasti u narednim utrkama.

- Nismo očekivali da ćemo biti toliko konkurentni. Mislim da je cilj za 2023. bila "zlatna sredina" srednjoj zoni, možda se malo približiti trima najboljim momčadima. Čak i postolje možda nije bilo na radaru u ovoj sezoni. I eto, našli smo se s drugim najboljim automobilom u Bahreinu, odmah iza Red Bulla. Dakle, da, ovo je malo iznenađenje - rekao je Alonso.

Dok je Alonso slavio drugu titulu u F1, najmlađi vozač u ovoj sezoni, 21-godišnji Oscar Piastri, imao je pet i pol godina. Vratimo li se na spomenuti El Clásico, kopačke o klin dosad nisu objesila jedino dva nogometaša iz tog dvoboja. Lionel Messi i Sergio Ramos. Dok je jedan, prema mišljenju mnogih, zacementirao svoj status kao najbolji nogometaš u povijesti osvajanjem nedavnog Mundijala, drugi je (po)najbolji branič aktualne nogometne ere. Upravo se na razmeđi PSG-ova dvojca, ali u svijetu Formule 1, može smjestiti Alonso.

Nije najbolji u povijesti, ali je ikona. Jedan od zaštitnih znakova protekla dva desetljeća tog sporta. Romantik starog kova pod kacigom. Jedan od najistaknutijih vozača u povijesti, čiji dani još nisu odbrojeni, a u nekom još luđem scenariju, mogao bi dodatno nadograditi ionako već veliku ostavštinu.

Linker
24. studeni 2024 04:57