Karavana Formule 1 na ljetni je godišnji odmor otišla s Red Bullom i Maxom Verstappenom kao dominantnom silom i zapravo je sezona na neki način već sada završila. Jer malo tko smatra da netko može ozbiljnije zaprijetiti kombinaciji “crvenog bika” i nizozemskog “terminatora” u nastavku sezone, barem ne u smislu borbe za naslov prvaka. Uspije li mu tko samo otkinuti koju pobjedu u preostalih deset utrka u kalendaru, bit će heroj...
Nizozemac je prvo mjesto osvojio u 10 od dosadašnjih 12 utrka, te je u seriji, koja je još uvijek “živa”, od osam uzastopnih pobjeda. Dva izuzetka, utrke koje Max nije osvojio, pripala su, pak, Sergiju Perezu, drugom vozaču Red Bulla, što, dakle, znači da austrijska momčad ima 12 od 12 ove sezone. Verstappen je skupio 314 bodova, 125 više od Pereza (189), a čak 165 više od prvog koji nije iz Red Bullove “štale” - Fernanda Alonsa (149). Lewis Hamilton je u minusu 166 bodova (148), a već petoplasirani Leclerc na čak 215 bodova zaostatka. Kao momčad, već su na dvostruko više bodova u odnosu na od prvog pratitelja (Mercedes), 503 - 247.
Jednolična/dosadna sezona
Dominacija je, zapravo, preslaba riječ.
”Bikovi” su učinili sezonu jednoličnom, pristojno rečeno, a zapravo - dosadnom. Naravno, ne u očima Verstappenovih i Red Bullovih navijača, već svih ostalih. No, kada bi se u nekom paralelnom svemiru mogao odstraniti Red Bull, kada bi se izbrisali njihovi rezultati u 2023., a pobjede i bodovi distribuirali ostalima redoslijedom kako su završavali utrke, sezona bi zapravo bila puno drugačija, sadržajnija i dramatičnija.
Gledajući, naime, brojke bez Red Bullovog učinka (uključujući i bodove za najbrži krug i one iz sprint-utrka), aktualni poredak izgledao bi ovako: 1. Alonso 230 bodova, 2. Hamilton 212, 3. Leclerc 151, 4. Russell 143, 5. Sainz 139, 6. Norris 107...
Dakle, prva dvojica, iz različitih momčadi na samo osam bodova razlike, a prva petorica unutar prihvatljivih 90 bodova, a tu je još i šesti, iz četvrte različite momčadi, ali koja je u velikom naletu u posljednje vrijeme i koja bi mogla biti važan faktor u preostalom dijelu sezone. Za sve neutralne poklonike Formule 1 šira lepeza pobjednika i ravnopravnija borba na stazama djeluju daleko intrigantnije, nego li aktualna monodrama Red Bulla.
Fernando Alonso svoju bi lidersku poziciju s Aston Martinom dugovao sjajnom startu sezone u kojem je, u realnosti, bio četiri puta treći i dva puta drugi u prvih osam utrka. No, svaki je puta ta postolja ostvarivao iza Red Bullovih vozača, pa bi mu u ovom imaginarnom svijetu bez Verstappena i Pereza, pripalo pet pobjeda.
No, Lewis Hamilton puhao bi mu za vratom jer bi on imao dvije pobjede s Mercedesom, ali i još sedam plasmana u Top 3. Leclerc bi s Ferrarijem imao i tri pobjede, ali i dva odustajanja te još par kiksova zbog kojih bi bodovno zaostajao. McLaren bi se kao četvrta različita momčad također upisala na listu pobjednika, jer bi Lando Norris senzacionalno slavio u Silverstoneu i na Hungaroringu. Ali, to ga ne bi spriječio da u proslavama na postolju i dalje razbija unikatne pobjedničke trofeje od porculana vrijedne 40.000 eura...
Svađa u McLarenu
Dakle, nastavak sezone čekao bi se s velikim nestrpljenjem, pogotovo što bi se na samom vrhu borili Alonso i Hamilton, iza kojih već postoji turbulentna povijest međusobnog sukoba. “Čerupali” su se dok su zajedno bili u McLarenu tijekom 2007. godine, nakon koje je s Alonsom raskinut ugovor i nakon čega je karijera tada aktualnog dvostrukog prvaka otišla u krivom smjeru. Hamilton je, pak, postao sedmerostruki prvak i rekorder u gotovo svim važnijim statističkim kategorijama - pobjede (103), postolja (195), “pole positions” (104)...
A bio je tada Španjolac taj koji je bio predodređen za titule i pobjede, jer upravo je on bio okončao “petoljetku” nedodirljivog Michaela Schumachera, zasjeo na tron i imao svijet Formule 1 na dlanu. Međutim, svađa unutar McLarena sve je okrenula naglavačke i potpuno promijenila putanju Alonsove sudbine. Vozio je kasnije i za Ferrari, pa opet za McLaren, u dva intervala za Renault (Alpine), ali svi pokušaji da se domogne trećeg naslova prvaka ostali su jalovi. Štoviše, u 13 godina ostatka karijere, osvario je još samo 13 pobjeda, naspram 19 u prvih pet sezona, pa je i dan danas na dva naslova osvojena sredinom početnog desetljeća 2000-ih.
Kroz svo to razdoblje bilo je i podosta kontroverzi oko njega, povlačio je krive poteze te rušio mostove iza sebe, što ga je vrlo vjerojatno skupo koštalo, pa je često ispadao “bad guy”. Upravo je o tome govorio i u intervjuu za BBC.
- Cijela Formula 1 veliki je šou, iznutra, na stazi i izvan nje. I svatko treba igrati neku ulogu u tome, koja ti dopadne, pa trebaš prodati priču, odnosno ukazati na dobre i loše. U svakoj utrci, u svakoj raspravi, u svakom razgovoru uvijek postoji dobra i loša strana, dobri momci i loši momci - rekao je Alonso koji je u 20 godina u F1 naučio živjeti sa svime što ona donosi.
- A ljudi općenito, mediji, javnost, uvijek su me svrstavali među one loše, kao da sam učinio nešto krivo.
Nešto slično ustvrdio je Španjolac i u popularnoj dokumentarnoj seriji o F1 svijetu, Drive To Survive, kada je o raspodjeli uloga rekao kako je on “na strani tame”.
- Ne smeta mi što me tako percipiraju, ja se osjećam ugodno u svojoj koži. Najvažnije je da me momčadi i dalje traže te me žele kao svog vozača. Ono što se događa izvan toga samo je dio F1 cirkusa.
Unatoč svemu tome, veteran iz Ovieda zadržao je status ponajboljeg vozača svog vremena, a pogotovo je to dokazao kada je početkom ove sezone zaredao s postoljima u Aston Martinu. Momčad koja je u 2022. bila sedma, odjednom se profilirala u najvećeg konkurenta Red Bullu, a to je pomoglo i Alonsu da malo revitalizira svoj imidž.
- Drago mi je da starijim navijačima, koji se sjećaju dobrih starih vremena, mogu i dalje pokazati da sam brz, odnosno da novim navijačima, koji me možda nikad nisu vidjeli na postolju, pružim novo iskustvo - kaže Alonso.
Aston Martin s Alonsom bio je svakako najveće iznenađenje na startu sezone, ali u međuvremenu nisu uspjeli zadržati taj ritam. Redovite plasmane na postolje zamijenila je borba od petog do devetog mjesta u protekle četiri utrke. Kao da je momčad malo zaostala u razvoju bolida, za razliku od konkurencije jer u međuvremenu je Mercedes sve bolji nakon labavog starta, pa ih je i prestigao na drugom mjestu u poretku momčadi, a McLaren je, čini se, u strelovitom usponu, dok je Ferrari nedosljedan, ali s vremena na vrijeme i oni zabljesnu. Tako su Alonso i Aston Martin malo pali u drugi plan...
Možda stigne još jedna prilika
- I kada smo bili redoviti na postolju, znali smo da će doći i teže razdoblje, samo što je ono došlo puno brže nego što smo mi željeli, ali to je realnost Formule 1 - rekao je šef Aston Martina, Mike Krack.
- Kada si ispred, svi te žele sustići i ulažu velike napore da uspiju, pa je i samo za zadržati svoju poziciju jako zahtjevan zadatak. No, mi imamo svoj razvojni plan i pokušavamo držati ga se, ali pri tome ne trebamo zaboraviti da smo već dosad napravili veliki posao i ostvarili značajan napredak u odnosu na prošlu sezonu.
Lani su, naime, nakon 12 od 22 utrke na kontu imali 19 bodova i bili deveti u poretku momčadi. Sada su na 196 bodova i na trećem mjestu. Imaju i Fernanda Alonsa, koji je unatoč 42 godine na leđima i dalje sposoban producirati top rezultate.
- Još ćemo rasti kao momčad. Sada možda nailazimo na prepreke, možda nas konkurencija dostiže, no ne sumnjam da ćemo u budućnosti biti snažniji. Zato sam optimističan - zaključio je Španjolac.
U onom imaginarnom svijetu bez Red Bulla već sada bi on bio najbliži tituli, no realnost pripada Maxu Verstappenu. Ali, tko zna što budućnost nosi, možda Alonso dobije još jednu stvarnu priliku za napad na titulu. Čeka od 2006. godine...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....