Afera oko njegova šefa Christiana Hornera i možebitna krizna situacija unutar momčad Red Bulla možda je najveći, ali ne i jedini problem s kojim se u Formuli 1 suočava Max Verstappen. Zapravo, teško je pomisliti da trostruki uzastopni prvak i čovjek koji je od posljednje 34 utrke pobijedio u čak njih 29, ima uopće bilo kakve probleme, ali eto, čini se da doista nikad ništa nije savršeno.
Nizozemac je, naime, s ljudima iz Međunarodne automobilističke federacije (FIA) već na otvaranju sezone proteklog vikenda u Bahreinu otvorio temu koja se tiče zdravlja i sigurnosti vozača. Vezana je oko visine bolida, odnosno razmaka između donjeg dijela bolida i asfalta po kojem voze. Naime, zbog aerodinamičkih pravila uvedenih uoči pretprošle sezone, bolidi sada jure vrlo blizu tla, štoviše što se kreću većom brzinom tako se bolid spušta prema tlu zbog potisne sile.
Vrlo je slikovito to opisao i George Russell, vozač Mercedesa, koji se također pridružio Verstappenu u pozivu za pomoć.
- Kada smo na početku dugačke ravnine razmak između dna našeg bolida i tla je dužina AA baterija, a kada dođemo do maksimalne brzine onda se taj razmak smanji na debljinu bobice slanutka.
A onda kada vozači u punoj brzini pogode i najmanju neravninu na asfaltnoj podlozi, to uzrokuje enormne bolove budući da vozači u F1 bolidu sjede, odnosno skoro pa da i leže tako da su im stražnjice praktički odmah na podnici bolida, odnosno svega nekoliko centimetara od tla. A nema spužve ili bilo kakve obloge, koje bi omogućile bilo kakav komfor na tvrdom sjedalu izrađenom od karbonskih vlakana.
- I najmanju rupu ili kvrgu na stazi osjetimo na našem tijelu, odnosno bol prostruji kroz cijelo tijelo. Kada smo na ravnini i u maksimalnoj brzini osjećamo i čujemo kako nam zubi zveckaju od silnog podrhtavanja bolida. Postaje neizdrživo u takvom stanju voziti 60-70 krugova i onda tako praktički svaki vikend. Svi se vozači žale - dodao je Russell.
- Ovdje se ne radi samo o našem komforu i željom za udobnosti, već o našim kralježnicama, koje trpe nesnosna opterećenja od vibracija - prisnažio je i Verstappen.
Dodao je kako bi FIA trebala revidirati svoja pravila, a pogotovo unijeti neke promjene u sljedeći set većih promjena pravila, koja bi trebala stupiti na snagu od 2026., kako bi se riješili ovih nedaća.
- Bojim se da novi bolidi neće biti puno drugačiji, odnosno da ćemo se i dalje mučiti s ovim problemom jer se bolidi neće podignuti - sumnjičav je Verstappen.
Intencija aerodinamičkih pravila uvedenih 2022. bila je da omoguće lakša pretjecanja, odnosno da eliminiraju “prljavi zrak” koji stvaraju bolidi, odnosno stvaraju zračne turbulencije koje ostavljaju iza sebe te tako otežavaju drugim bolidima da ih prate. Ali, da bi to funkcioniralo, bolidi trebaju voziti što je niže moguće i s tvrdim ovjesom koji kontrolira visinu bolida iznad tla. No, nažalost, nuspojava toga je da vozači osjećaju svaku neravninu na stazi u svom tijelu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....