REUTERS
KOME ODGOVARAJU NOVA PRAVILA

TEŠKI DANI ZA GLEDATELJE, ALI I VOZAČE FORMULE 1 - 'OVO JE LOŠIJE NEGO ŠTO JE IKADA BILO' 'Pretjecanje? Kakvo pretjecanje, što je to?

JEDINI PROBLEM Zbog novih pravila i bolida postalo je puno teže zaraditi poziciju na stazi
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 28. ožujak 2017. 14:54

Makar je štošta novoga i dobroga donijela prva utrka sezone, Formula 1 i dalje ima veliki problem. Zove se pretjecanje.

U Australiji su se obistinile prognoze vozača da će pretjecanje bolida biti kudikamo teže zbog promijenjenih aerodinamičkih svojstava bolida.

Najbolje je sve sažeo F1 veteran Felipe Massa kada su ga upitali koliko je bilo teško prestići bolid ispred sebe.

- Pretjecanje? Kakvo pretjecanje, što je to? - odgovorio je Brazilac.

Preciznije, na cijeloj nedjeljnoj utrci u 57 krugova mogla su se vidjeti - tri pretjecanja. Lance Stroll na Marcusu Ericssonu u devetom krugu za 16. mjesto, Sergio Perez na Carlosu Sainzu u 20. krugu za osmo mjesto te Esetban Ocon i Nico Hülkenberg istodobno na Fernando Alonsu u 53. krugu za deseto i 11. mjesto. I to je to.

Utrka kroz boksove

Pod termin pretjecanje ne ulaze promjene pozicija nakon starta, odnosno u prvom krugu, zarađivanje pozicija kroz boks, obilaženje bolida za cijeli krug ili obilaženje bolida s određenim problemom (probušena guma, mehanički kvar...).

Pretjecanje je samo ono “čistokrvno”, na stazi, izravno za poziciju, a to je svakako jedan od najuzbudljivijih elemenata Formule 1. No, toga se u 2017. vjerojatno nećemo nagledati.

- S ovim bolidima praktički je nemoguće prestići - zajednička je ocjena gotovo svih vozača.

- Ovo je lošije nego što je ikada bilo - dodao je i Lewis Hamilton, koji je bio zaglavio iza Maxa Verstappena kroz osam krugova i zbog toga izgubio i pobjedu.

- Više bih volio da imamo borbe kotač uz kotač, a ne voziti se u koloni jedan iza drugoga. Sada se utrkujemo kroz boksove, a ne na stazi.

Razlog je u novim pravilima koji su promijenili aerodinamiku bolida pa sada stvaraju tzv. prljavi zrak iza sebe, odnosno turbulencije koje usporavaju bolid iza.

- Prije smo možda trebali biti sekundu brži da bismo prestigli bolid ispred sebe, sada nam trebaju dvije sekunde, a to je gotovo nemoguće postići - rekao je Sergio Perez.

Lani je bilo prosječno 41 pretjecanje po utrci, no, za usporedbu s 2017. će trebati gledati 2008. - godinu kad je F1 posljednji put imao ovakve aerodinamičke postavke na bolidima - a tada je bilo tek 14 pretjecanja po utrci. Tako bi moglo biti i u 2017, makar će neki odmah reći - radije i samo tri, ali prava na svakoj utrci, koji su dokaz baš vozačkog umijeća, nego 30 “umjetnih” uz pomoć DRS-a.

Linker
28. studeni 2024 13:58