TKO JE BILA L'WREN SCOTT

Jaggerova najnovija strast bila je 186 cm visoka manekenka i stilistica koju je upoznao u Parizu...

Bila je dvadeset centimetara viša od Jaggera. Dijelili su strast prema grandioznom i baroknom. Obožavala je njegovu djecu. Zbog njezine iznenadne smrti ovog ponedjeljka Jagger je otkazao početak svjetske turneje

Mick se vratio u Pariz, ovoga puta pumpajući interes medija za nadolazeći album “Goddess in the Doorway”. Nakon razočaravajuće prodaje njegova posljednja dva solo albuma, Mick je učinio sve što je mogao kako bi tom albumu osigurao uspjeh. Ovog je puta Mick nakrcao album funkom, plesnim ritmovima, ljubavnim pjesmama i himničnim baladama. Jerry je vjerovala da su sve nove stvari zapravo o njoj. “Ona uvijek misli da pjesme govore o njoj”, Mick je slegnuo ramenima. To je jako šarmantna osobina. Sasvim jasna “Don’t Call Me Up”, doduše, govori o nekom drugom - Carli Bruni koja nazivala Micka još godinama nakon što joj je Jerry očitala bukvicu... Kako bi promovirao album široj publici na američkoj televiziji, Mick je također pristao na to da Oscarom nagrađen filmaš Kevin Macdonald snimi dokumentarac o njegovu životu tijekom jedne godine. ... Kada su film na Dan zahvalnosti 2001. emitirali na ABC-ju, Macdonald je rekao da mu je cilj prikazati portret “enigmatičnog muškarca koji je istodobno i borac...” Kod Micka je zanimljivo to što je i dalje strastven i snažan.

Jaggerova najnovija strast, ispostavilo se, bila je 186 cm visoka, tridesetčetverogodišnja crnokosa manekenka i stilistica koju je upoznao u Parizu tog studenog. Neobičnoga imena, L’Wren Scott (pravo joj je ime bilo Luann Bambrough), posvojio ju je veoma religiozan par mormona - mama joj je radila u banci, a tata bio osiguravatelj koji je jedno vrijeme bio i mormonski biskup, a odgojena je u malom gradu Roy u državi Utah. “Svi ostali bili su niski i plavokosi, svijetle puti”, prisjeća se, “a ja sam bila visoka, s tom dugom crnom kosom i tamnijom kožom. Da, osjećala sam se drugačijom, svakako.” Iako je njezin idol bila rumunjska olimpijska prvakinja Nadia Comaneci, L’Wren su učitelji poticali da upiše košarku.

“Kako možete reći da sam previsoka za gimnastiku”, sjeća se kako je nekoć razmišljala. Pa je vježbala i gimnastiku i balet, dajući sve od sebe da iskoristi činjenicu da su joj noge duge impresivnih sto šest centimetara. Scott je upravo navršila osamnaest godina kad je fotograf Bruce Weber snimio nju i njezina srednjoškolskog dečka za reklamu Calvina Kleina. Weber joj je rekao: “Ovdje te nikada neće uloviti”, i predložio joj da uskoči na prvi zrakoplov za Francusku.

No, jednom kad je stigla u Pariz, rečeno joj je da je zapravo previsoka za gotovo sve modne kuće. Njezine su noge, doduše, bile i te kako tražene. Bile su kazaljke sata koji odbrojava u All Day and All of the Night u spotu Kinksa, u poznatoj reklami za hulahopke Pretty Polly koju je napravio David Bailey, a pojavile su se i u novinskim prilozima poznatih modnih fotografa Jean-Paul Goudea i Guy Bourdina. Bila je na vrhu, ili točnije iznad, pariške društvene scene, i vrlo brzo se sprijateljila s vrhunskim dizajnerima kao što su bili Thierry Mugler i Karl Lagerfeld.

Oduvijek sam bila opsjednuta onim što se događa iza same scene”, komentirala je L’Wren svoje rane dane u Parizu. “Sprijateljila sam se s krojačima i po svaku cijenu htjela saznati kako se radi odjeća.” Sletjela je natrag u Los Angeles 1994., a kolegica Helena Christensen upoznala ju je s fotografom Herbom Rittsom, koji je tada snimao naslovnice za časopise Rolling Stone i Vanity Fair. Najprije za Rittsa, a potom i za kolege fotografe Helmuta Newtona i Marija Sorrentija, L’Wren je osmislila stil za Nicole Kidman, Penelope Cruz, Jennifer Lopez, Sarah Jessicu Parker i Sandru Bullock, odnosno za niz modnih priloga, reklama i naslovnica časopisa. Godine 2000. uzeli su je za glavnu stilisticu na dodjeli Oscara, čime je postala prva stilistica u povijesti dodjele te nagrade. Usput je L’Wren iskorištavala svoje veze u Hollywoodu kako bi dizajnirala kostime za nekoliko filmova, uključujući “Oči širom zatvorene” Stanleyja Kubricka, “Diabolique” i “Oceanovih trinaest”. L’Wrenin najveći san bio je pokrenuti vlastitu modnu kuću, no trenutačno je bila zadovoljna i time što je posljednja u nizu Mickovih dugonogih ljubavnica. Uskoro su dijelili apartman u Carlyleu i skupa se pojavljivali na svečanostima i otvorenjima. Viša od Jaggera za gotovo dvadeset centimetara - postojale su razlike u mišljenjima oko toga koliko je uistinu visoka - Scott je naučila, isključivo u svrhu snimanja fotografija, saviti noge pod čudnim kutom kad bi stajala pokraj svog muškarca. No, uglavnom se ponosila svojom visinom, rijetko noseći cipele bez pete.

Visina nikad nije bila bitna”, rekla je L’Wren koja je bila u trogodišnjoj vezi sa 160 cm visokim londonskim tajkunom za nekretnine Andrewom Ladskyjem i kratko udana za malo višeg poslovnjaka iz Los Angelesa, Anthonyja Branda. “Baš me zanima je li Adam bio viši od Eve ili Eva od Adama.” Uz Mickovu poznatu sklonost prema visokim modelima desetljećima mlađima od njega, bilo je i drugih stvari koje su spojile taj neobičan par. Sudeći prema riječima njihove prijateljice Rachel Feinstein Currin, Mick i L’Wren dijelili su “zajedničku ljubav prema grandioznom i baroknom” u umjetnosti, arhitekturi i modi. Štoviše, rekla je druga njujorška prijateljica, “L’Wren nije zahtjevna, nije naporna. Ona je pametna, realna i zrela na način na koji mnogi u modnoj industriji nisu. Ne zanima je brak, a to se Micku sada sviđa. Očito.” Ništa manja stručnjakinja za L’Wren Scott, njezina se majka složila. “L’Wren je jako samostalna i neće trpjeti gluposti ni od koga, ma kako slavan on bio”, rekla je Lula Bambrough, poslovna žena iz Utaha čiji je urođeni smisao za stil ostavio trajan utjecaj na L’Wren. Godinama kasnije, Lula Bambrough iznijela je svoju teoriju o tome zašto je njihova veza i dalje čvrsta usprkos Mickovim neprestanim sitnim grijesima. “Uopće me ne čudi da ga je L’Wren ukrotila”, rekla je Lula. “Ona je jako samostalna i rekla bih da se baš zato Micku i sviđa.”

S druge strane, dok je bio u Engleskoj, Mick je živio prema starom susjedskom dogovoru s Jerrry. “Mick nije sretan”, rekla je Hall. “Treba me kao nekakav štit da bi mogao ići okolo i zabavljati se s drugim ženama. To mu nedostaje i zato se još nije iselio iz kuće pokraj ove u kojoj živimo djeca i ja. Ali morat će uskoro. To postaje pomalo smiješno, ne mogu ga se riješiti.”

Jerry Hall je poticala Micka da kupi veliku kuću u Londonu gdje bi mu se i oni mogli pridružiti. Naravno, Jerry je imala vlastite razloge zbog kojih je htjela da se Jagger iseli iz susjedstva i kuće u Richmondu. “To nije dobar dugoročni plan, nekako ti narušava stil”, rekla je Jerry. Niti je Hall bila oduševljena činjenicom da njezina i te kako upadljiva zamjena sada navraća na susjedna vrata. L’Wrenini pokušaji da prođe nezamijećeno graničili su s komičnim. Kad su je paparazzi ulovili kako izlazi iz Mickove kuće u Richmondu, L’Wren se okrenula i popela natrag uz prednje stubište - ali vrata su bila zaključana. “I tako je ona tamo stajala i zvonila”, pričao je jedan fotograf, “nastojeći ući natrag unutra. Konačno, u spas joj je pritekao mercedes koji ju je odvezao dalje.”

Jerry je prozrela Mickove namjere: htio je da L’Wren, koja je već provela neko vrijeme s Georgijom May i Gabrielom dok je njihova majka bila izvan grada, igra veću ulogu u životima najmlađih Jaggera. Hall je ponovno napala Micka, tvrdeći da posjeti njegove djevojke “loše utječu” na djecu.

Mediji su Jaggera uvijek napadali kao pohotnika, a L’Wren nazvali “ljubavnom krotiteljicom” zato što je naoko prekinula Mickovo ženskarenje. O tome koliko je točno Mickova mormonka imala utjecaja na njega, moglo bi se naširoko raspravljati. Nagađalo se da je L’Wren, spremna lansirati vlastitu liniju odjeće, naljutila ostatak Stonesa savjetujući im što da obuku na pozornici a da oni to od nje nisu tražili. Još gore, govorilo se da je čak pokušala nagovoriti Keitha Richardsa i Ronnieja Wooda da prestanu pušiti. Naposljetku je L’Wren, optužena da je uzrokovala razmirice unutar benda, postala Yoko Ono Stonesa.

Neuobičajeno za njega, Mick je dao javnu izjavu o tome. “Potpuna je neistina reći da je L’Wren prouzročila jaz između mene i ostatka benda”, rekao je. “To su gluposti. Svatko ima svoj stil. Nismo imali nikakvih nesuglasica oko odjeće, pušenja ili L’Wren, a sve je ovo za nju jako bolno. L’Wren se”, nastavio je, “ni u snu ne bi uplitala u poslove benda koji nastupa već četrdeset godina.”

S druge strane, postojali su opipljivi dokazi da je par odlučio otići korak dalje u svojoj vezi. U siječnju 2006. na pariškoj modnoj reviji kojoj je prisustvovala skupa s prijateljicom Victorijom Beckham, L’Wren je pokazala 10-karatni prsten sa safirom i dijamantom na svojoj lijevoj ruci. Bio je to, sramežljivo je priznala, Mickov dar. Poput mnogih drugih žena tijekom mnogih drugih turneja, L’Wren je povremeno dobivala poziv da se pridruži Micku tijekom turneje Bigger Bang. No, ona nije namjeravala dopustiti da joj obveze prema Micku stanu na put vlastitoj karijeri.

Žaleći se kako nikako ne može pronaći savršenu “malu crnu haljinu” koju navodno svaka modno osviještena žena mora imati u svom ormaru, L’Wren je napravila cijelu kolekciju “malih crnih haljina”. Najveći hit iz njezine nove kolekcije bila je tzv. ravnateljičina haljina, crna vunena haljina dužine malo ispod koljena s tri četvrt rukavima i širokim bijelim ovratnikom.

Haljina, osmišljena djelomice prema Mickovu sjećanju na haljine koje su nosile ravnateljice engleskih škola za djevojčice, odmah je polučila uspjeh. S vremenom će poznatu L’Wreninu haljinu, između ostalih, nositi Madonna, Sarah Jessica Parker, Amy Adams, Demi Moore, Reese Witherspoon, Jennifer Lopez, Oprah Winfrey, Renée Zellweger, Sandra Bullock i Prva dama Michelle Obama. L’Wren također nije imala problema s odijevanjem drugih slavnih žena kao što su Carla Bruni, Uma Thurman, Angelina Jolie, s kojima je imala nešto zajedničko: Micka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:38