Policijski kombi nije smio na crveno svjetlo u raskrižje Ulice SR Njemačke i Avenije Dubrovnik, priznala je i policija i izrazila žaljenje zbog nesreće te zaželjela brz oporavak 43-godišnjoj putnici iz Audijeva SUV-a.
Policajac koji je vozio kombi i disciplinski će odgovarati zbog teže povrede službene dužnosti, odgovoreno je na upit iz PU zagrebačke.
Budući da je u nesreći sudjelovala policija iz II. postaje Prometne policije, očevidom je rukovodila zamjenica općinskog državnog odvjetništva u Novom Zagrebu, koje će odlučiti i o pokretanju kaznenog postupka protiv vozača kombija.
Zakon
“Prilikom obavljanja službe i policijski službenici sudjeluju u prometu te su dužni pridržavati se zakonskih propisa, koji jasno definiraju pravila ponašanja sudionika u prometu. Policija uvijek postupa u dobroj vjeri pružanja žurne intervencije na traženje naših građana te je na svakom policijskom službeniku teret da u tom trenutku donese ispravnu odluku”, navodi se u odgovoru PU zagrebačke. Nije nam odgovoreno jesu li policajci išli na intervenciju, ali to zapravo i nije bitno jer su i u tom slučaju dužni držati se odredbi članka 149. i 150. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a koji se odnose na obvezu u vezi s vozilima s pravom prednosti prolaska.
Da policajac nije smio proći kroz crveno moglo se iščitati već iz priopćenja PUZ-a u kojem je već istaknuto da je policijsko vozilo prošlo kroz crveno svjetlo. Nesreća se dogodila u nedjelju oko 17.10 kad je policajac vozeći kombi Ford Transit istočnim kolnikom SR Njemačke prema sjeveru dolaskom do križanja s Avenijom Dubrovnik, gdje se prometom upravlja semaforima koji su radili automatski i ispravno, ušao u raskrižje na znak crvenog svjetla. U tom je trenutku na desnu bočnu stranu službenog kombija prednjim dijelom naletio osobni automobil marke Audi zagrebačkih oznaka kojim je upravljao 47-godišnjak. On se kretao sjevernim kolnikom Avenije Dubrovnik, desnom prometnom trakom za ravno i u križanje s istočnim kolnikom Ulice SR Njemačke ušao je na zeleno. Od tog naleta policijski kombi odbačen je ulijevo te se u rotaciji prevrnuo na lijevi bok. U prometnoj nesreći teško je ozlijeđena 43-godišnja putnica iz Audija...
Prijava
Nakon što je policija ustanovila i pokrenula disciplinski postupak protiv policajca koji je vozio kombi, sada je na potezu tužiteljstvo koje će odlučiti hoće li podnijeti kaznenu prijavu. No to ne znači da policijska, ali i vatrogasna i vozila hitne pomoći ne prolaze kroz crveno svjetlo. Posebni su slučajevi kad prolaze kolone štićenih vozila s VIP osobama, ali i pošiljke novca. Svaki tjedan mogu se vidjeti terenci sa specijalcima koji jure kao prethodnica i pratnja dostavnog kamiona s novcem iz HNB-a. Ali za razliku od kombija koji je u nedjelju projurio kroz crveno, kad kroz crveno prolazi štićena kolona ili kamion s novcem uvijek pod rotirkama i sirenama ide prethodnica koja upozorava vozače, a kad prolaze štićene kolone, policija čak regulira semafore tako da trepće žuto svjetlo.
Inače, prema članku 149. (1) Zakona o sigurnosti prometa na cestama, na vozila službe hitne pomoći, vatrogasne službe, unutarnjih poslova i vojne policije, kad posebnim uređajima daju svjetlosne ili zvučne znakove, ne primjenjuju se odredbe toga zakona o ograničenju brzine, o propuštanju vozila i prednosti prolaska. Nigdje se ne navodi da se na ta vozila ne odnose odredbe o prolasku kroz crveno svjetlo, kao ni to da kad idu na intervencije ne moraju voziti tako da ne ugrožavaju druge sudionike u prometu, nego upravo suprotno.
Bivši šef zagrebačke prometne policije: Nužan je osobit oprez
Postupak prolaska policijskim kombijem kroz crveno svjetlo prokomentirao je za Jutarnji list i odvjetnik Luka Lenić, bivši zapovjednik postaje Prometne policije PU Zagrebačke. I Lenić odmah navodi kako prema 1. stavku 149. članka Zakona o sigurnosti prometa na cestama ni vozila policije nisu izuzeta od postupanja po značenju svjetlosnog prometnog znaka - semafora.
“S druge strane, budući da navodite da je da je policijski službenik istodobno imao uključene svjetlosne i zvučne znakove, u tom dijelu postupio je i više nego li od njega, usko gledajući, u tom smislu traži zakonodavac, budući da traži uključene svjetlosne ili zvučne znakove.
Iz toga se može zaključiti da je nastojao na dva načina davati do znanja sudionicima u prometu svoj položaj, brzinu, ne bi li postigao da obrate pozornost”, navodi Lenić i dodaje:
“Međutim, način ulaska u raskrižje za vrijeme crvenog svjetlosnog znaka - semafora, zakonski je zabranjen, a shodno tome i neočekivan. Ako se vozač vozila pod pratnjom već odlučuje na vrlo opasni način prolaska raskrižja, mnogo nas, ne samo vozača, mogli smo uočiti da se izvodilo radikalnim smanjivanjem brzine u odnosu na ograničenje po prometnom pravilu ili znaku, do čak mogućnosti pravodobnog zaustavljanja u raskrižju i propuštanja vozila koja tada imaju suprotni svjetlosni znak, a ne pokazuju namjeru ili realno gledano ne postoji mogućnost da se pravodobno zaustave (zbog svog položaja i brzine.)
Takav osobiti oprez nužan je pogotovo na višetračnim prometnicama (budući da bočna vozila u istom i suprotnom smjeru mogu zaklanjati najprije kosu, a zatim i bočnu preglednost prema raskrižju na koje se nailazi), a pogotovo na raskrižjima s tramvajskim prometom”, navodi Lenić. (Dušan Miljuš)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....