NOVE POREZNE UTAJE

Dilera luksuznih vozila uhitili zbog varanja pri uvozu, istražuju i auto koji je kupio Dani Olmo

Nitko od poznatih javnih osoba, doznajemo, neće imati komplikacije zbog kupnje spornih vozila
Dani Olmo
 Damir Krajac/Cropix

U novoj zajedničkoj akciji policije i USKOK-a u utorak je u Zagrebu ponovno uhićen Ivan Inja Bašić, trgovac skupocjenim automobilma koji je pod optužbom za utaje poreza pri uvozu automobila već bio priveden lani, početkom prosinca, te je u istražnom zatvoru proveo tri mjeseca.

Prva istraga

Bašić je u tom postupku bio u Remetincu do početka ožujka, a onda je uz polaganje jamčevine od 5 milijuna kuna pušten da se brani sa slobode.

Sada je Bašić opet priveden zbog sumnji na daljnje slučajeve varanja države pri uvozu automobila. Kako neslužbeno doznajemo, policija je u utorak ujutro “pokucala” na vrata još sedam osoba koje se sumnjiči da su sudjelovali u ovom ileglanom poslu. Djelomično se radi o osumnjičenicima koji su već obuhvaćeni prvom istragom, a to su Bernardin Budin, Robert Čarapin, Ivan Gavran, Dinko Škiljan i Dinko Plejić. Istraga je sada proširena i na dva nova lica, Mirka Jonjića i Antu Kordića te tvrtke Portula i Rent Drive, preko kojih su se sporni automobili uvozili u Hrvatsku.

A inkriminira im se lažiranje potrebnih dokumenata prilikom uvoza 48 automobila luksuzne Nissanove linije Infiniti Q50. Kako su na temelju prikupljenih podataka zaključili istražitelji, Bašić je sa suosumnjičenicima organizirao uvoz i prodaju tih vozila u Hrvatsku iako se nisu smjela uvesti, a pritom su izbjegli i plaćanje carinskih davanja.

Nestajuće tvrtke

Preko svoje tvrtke Reli u BiH Bašić je od kraja 2018. do ožujka prošle godine u Nizozemskoj kupio gotovo 100 Infinitija Q50 od tamošnje tvrtke Story Auto. No, postojala je “kvaka”, odnosno zabrana izvoza i prodaje tih Infinitija u većini zemalja EU, pa tako i Hrvatskoj. Vozila su bila namijenjena azijskom tržištu, a Bašić ih je uvezao u BiH za koju spomenute zabrane nije bilo. Inja Bašić inače je brat Milenka Bašića, glavnog osumnjičenog aktera afere Vjetroelektrane zajedno s Josipom Rimac.

Otprilike polovicu tako nabavljenih vozila Bašić i njegova ekipa ipak su prodali kupcima u Hrvatskoj, ne plativši pritom carinu. Kako ih se tereti, Infinitije su s područja Posušja prevozili preko granice do Imotskog, odnosno mjesta Grubine, gdje su ih “skladištili” kod suosumnjičenog Mirka Jonjića. Prilikom prelaska granice na automobile su stavljali nepripadajuće registarske oznake. Prema dokumentaciji, hrvatske tvrtke Portula i Rent Drive uvezle su 48 Infinitija iz Bugarske i Slovačke, gdje su već bila plaćena sva davanja. No, zapravo se radilo o tzv. nestajućim tvrtkama koje u matičnim zemljama nisu podmirile nikakva davanja.

Zvučna imena

Među kupcima luksuznih Infinitija u Hrvatskoj opet se našlo niz zvučnih imena. Treba naglasiti da kupci nisu imali razloga posumnjati u vjerodostojnost dokumentacije te su vozila kupili u dobroj vjeri, plativši uglavnom njihovu punu cijenu. Vozila su, inače, u Nizozemskoj nabavljena po cijeni od 15-ak tisuća eura, a kupcima u Hrvatskoj prodavana su po 30-ak tisuća eura. Jedan Infiniti Q50 kupio je, primjerice, bivši igrač GNK Dinama i španjolski reprezentativac Dani Olmo. I bivši direktor maksimirskog kluba Tomislav Svetina postao je vlasnik Infinitija iz “Bašićeva kontingenta”, kao i Zoran Pripuz, brat vlasnika CIOS-a Petra Pripuza, odvjetnik Davorin Budin i drugi. Nitko od njih, doznajemo, neće imati komplikacije zbog kupnje spornih vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:46