SVE SLUŽBE NA TERENU

FOTO: VLAK NALETIO NA AUTOBUS PUN PUTNIKA KOD DRNIŠA Najmanje 15 ljudi ozlijeđeno zbog neispravne rampe

Indikativno je u cijelom slučaju da rampe pružnog prijelaza još od jučerašnjeg dana nisu bile u funkciji
 Nikša Stipaničev / CROPIX

DRNIŠ - Četrnaest putnika i vozač autobusa šibenskog ATP-a zadobilo je primarno teške tjelesne ozljede u stravičnom naletu vlaka DMV/Dizelmotorni vlak broj 5803 na pružnom prijelazu Jabuka kod Drniša koji se dogodio jutros u 8:29 sati samo nekih pet stotina metara prije ulaska u željezničku postaju.

Nakon stravičnog sudara točno na sredini pružnog prijelaza, autobus je na željezničkom kolosijeku ostao doslovno presavinut na pola.

Odmah po uočenju nesreće,mještani naselja Badanj čije kuće su desetak metara udaljene od pruge nakon što su čuli i potom ugledali užasan prizor i jauke unesrećenih,odmah su pohitali u pomoć,te pozvali Hitnu pomoć i policiju.

U samo nekolko minuta na mjesto događaja stigla su troja kola Dežurne liječničke službe iz DNZ-a Drniš,pripadnici JVP-a i policija, te su najteže stradale putnike izvukli iz olupine spoja vlaka i autobusa te ih primarno hospitalizirali u drniškom Domu zdravlja nakon čega su transport devet pacijenata obavili prema OB Šibenik,pri čemu im se dodatno pridružio još jedan tim Hitne pomoći iz Šibenika koji je prevezao ostatak ozlijeđenih.

Neslužbeno doznajemo kako je 45-godišnji vozač autobusa Perica Junaković istražiteljima prije hospitalizacije kazao kako je krećući se iz Knina prema Drnišu i dolaskom na pružni prijelaz zatekao isti slobodan bez spuštenih rampa i bilo kakvog zvučnog ili svjetlosnog upozorenja,te je sekundu prije strahovitog udarca samo čuo iznenadni prodorni zvuk sirene vlaka nakon čega je instiktivno stisnuo kočnicu.

U tom trenutku,vlak kojim je upravljao strojovođa Nediljko Jakelić (53.) i koji je koincidencijom iz Knina prema Šibeniku krenuo točno u minutu kao i vlak, zabio se u autobus,savinuo ga i potom desetak metara odgurao prema drniškoj željezničkoj postaji na kojoj je po vremenu dolaska trebao biti u 8,29 sati.

Strojovođa je nakon udesa ostao u stanju šoka i s policijom je prevezen u DNZ Drniš na primarnu obradu i potom na kriminalističko istraživanje dok je nekolicina putnika iz vlaka ostala neozlijeđena.

.

Iako je policija pristupila očevidu već sada se sa sigurnošću može kazati kako je do nesreće došlo usliijed profesionalno neobjašljivih i krajnje bizarnih elemenata koji su doveli do tragedije i koji u mnogome odražavaju stanje u HŽ-Infrastrukturi ili točnije ETP /Elektrotehničko postrojenje/-HŽ-Jedinice Split koja obavlja sgurnosni nadzor na tom dijelu pruge.

Naime razlog nesreće definitivno je detektiran u lijevom srušenom zvonovno-svjetlosnom signalu iz pravca Drniša prema Kninu za kojega se utvdilo da je od popodneva jučerašnjeg dana neispravan od posljedice zabijanja jednog vozila u isto,te je do trenutka nesreće stajao oboren na zemlji.čime na prijelazu kao posljedice istog nisu radile obje rampe kao i svjetlosno-zvučni signali.

Neslužbeno pak doznajemo, kako je više mještana Drniša jučer i tijekom noći nazivalo policiju s prijavom o neispravnosti pružnog prijelaza, te je policija prijavu kvara proslijedila nadležnima u HŽ-u.

Pri tom valja istaknuti kako HŽ-a u takvim slučajevima prema svome postupovniku pismenim nalogom obaviještava strojovođe da su dužni stati pred svakim pružnim prijelazom,te se vizuelno uvjeriti u potom siguran prijelaz.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:02