
Imaju li obitelji stradalih u odronu gromade na kombi jutros na magistrali kod petlje pravo na odštetu i od koga bi je mogli tražiti i po kojim uvjetima? Umirovljeni dubrovački odvjetnik Ivica Ban smatra da su nadležni za upravljanje državnim cestama, pa tako i Jadranskom magistralom, trebali poduzeti više oko prevencije rušenja stijena, tim više jer se odroni kroz godine ponavljaju, piše Dubrovački vjesnik.
- To što je gromada pala sa Srđa na vozilo s visine od 200 metara, visoko iznad ograde koju su postavile Hrvatske ceste, ne znači da ih to oslobađa odgovornosti za tragediju. Zbog konfiguracije tla ograda mora biti tolike visine i gustoće, te toliko čvrsta da ne propušta ništa što bi moglo ugroziti sigurnost sudionika u prometu.
PROČITAJTE VIŠE Sudski vještak otkrio nam je tko je odgovoran za strašnu nesreću u Dubrovniku: Nažalost, ovakve su stvari neizbježne
Slučaj pada stijene koja je prije par godina teško ozlijedila južnokorejskog turista dok se ispod strmine Srđa vozio taksijem trebala je poslužiti kao znak za uzbunu, da se nešto poduzme na kvalitetnijem ograđivanju – uvjeren je Ivica Ban koji upozorava i na još jedan važan momenat za eventualnu tužbu:
- Svakako treba uzeti u obzir i to da je danas lijep dan, nikakvo nevrijeme ni viša sila koja se ne može predvidjeti nisu se dogodili da bi pospješili ovakav rasplet. Nije bilo ni potresa ni vibracija od eventualnih građevinskih miniranja, tako da argument više sile otpada – ističe Ivica Ban koji misli kako bi nadležni za gospodarenje prometnicama iz državnog ‘portfelja‘ trebali povesti računa o sustavnijem održavanju i nadgledanju rizičnog terena.
- Ova nesreća pokazala je da se odron može dogoditi u svakom trenutku, ali se može i izbjeći uz sustavan nadzor terena. Da ga se obavlja češće, netko bi u ophodnji uočio ako neka stijena strši i urgirao da se spriječi njezin pad na cestu ili na krovove kuća ispod magistrale – smatra iskusni dubrovački odvjetnik.
Iz Hrvatskih cesta su se ranije jutros ogradili od odgovornosti, rekavši kako kontinuirano prate stanje, no da je izvorište nestabilnog kamenja izvan njihova zemljišnog pojasa, te da sukladno tome nisu ovlašteni postupati na navedenoj poziciji, već da to djelovanje uređuju drugi zakoni RH, piše Dubrovački vjesnik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....