SUĐENJE ZA TRAGEDIJU

Svjedoci iz kombija smrti na A1 na sudu: ‘Pao sam u nesvijest, a kad sam se probudio, imao sam što za vidjeti‘

Prošlo je godinu dana od nesreće kod Desinca kada je vozač šlepera skrivio tešku prometnu nesreću u kojoj je živote izgubilo četvero
 Goran Mehkek/cropix

Godinu dana nakon što je na autocesti A1 kod Desinca iz nehaja, pri brzini od 84 km/h, skrivio tešku prometnu nesreću u kojoj je živote izgubilo četvero radnika tvrtke Šuma-Promet iz Velike Ludine a dvoje je bilo teško ozlijeđeno, na optuženičku klupu Općinskog suda u Novom Zagrebu sjeo je vozač šlepera smrti Damir Zdaček (56).

Svojom vožnjom ugasio je živote Milana C. (69), Nade M.(50), Vlastimira N.(51) i Ivane T.(31) te mu prijeti do osam godina zatvora, a na novozagrebačkom Općinskom sudu, za razliku od ispitivanja u policiji i tužiteljst vu gdje se branio šutnjom, rekao je da se ne smatra krivim te je dostavio u spis liječničku dokumentaciju iz koje se iščitava da ima problem s apnejom.

Na drugom održanom ročištu danas Zdaček se, međutim, pojavio nije. Njegov odvjetnik je rekao da ga je branjenik nazvao rekavši da ima temperaturu i osjeća bolove u prsima te da će na testiranje za koronu.

- Nemate osjećaj da možda želi zavlačiti ovaj kazneni postupak? Baš da pred raspravu dobije temperaturu? - upitao je sudac Zdačekovog odvjetnika koji mu je odgovorio da ga je okrivljeni o zdravstvenoj situaciji obavijestio sinoć.

- Jel bio kod doktora? Što mu je doktor rekao? - zanimalo je dalje suca, na što mu je odvjetnik pojasnio da nema saznanja jel bio ali da će dostaviti za iduću raspravu liječničku dokumentaciju.

Bez obzira na izostanak optuženog, u sudnici su stoga izvanraspravno ispitana trojica radnika tvrtke Šuma-Promet koja su preživjela nalet šlepera smrti, kao i Zdačekov poslodavac.

image

Prometna nesreća, 21. studenog 2020.

Goran Mehkek/cropix

Sva trojica radnika, od kojih dvojica još uvijek rade za tu tvrtku ali su na bolovanju, dok je jedan dobio otkaz, su ispričali da su se toga jutra vozili kombijem, išli su na službeni put za Karlovac, točnije prema šumariji kako bi obavljali poslove sadnje mladih sadnica hrasta lužnjaka. Neki su putem spavali, te im je vozač u jednom trenutku rekao da ima problem sa motorom i remenom te da će stati. Upalio je sva četiri žmigavca, postavio sigurnosni trokut te su čekali pomoć.

- Bilo je hladno, inje, mrak pa smo ostali sjediti u kombiju kad smo stali. Najednom sam osjetio udar te sam ostao bez svijesti, a kad sam se probudio vidio sam da je kombi u kanalu. Imao sam ukliještenu nogu koju mi je kolegica Nikolina uspjela osloboditi i izvući me na travu. Brzo su došli vatrogasci i Hitna. Kolega Vlastimir je završio pod kamionom i preminuo. Nada je ležala uz kombi te su ju bezuspješno oživljavale dvije žene koje su rekle da su medicinske sestre. Milan je ostao prikliješten mrtav u svome sjedalu kao i Ivana – prisjetio se Mario B. Na upit Zdačekova odvjetnika je li u vrijeme naleta bio vezan sigurnosnim pojasom, svjedok kaže da nije jer su bili zaustavljeni, a prije toga su vani pušili pa su ponovno ušli u kombi i čekali pomoć.

Velid G. se, pak, ne sjeća uopće događaja zbog teških pretrpljenih ozljeda u vidu prijeloma 14 rebara, čeljusti... a kaže da je nakon svega u firmi dobio otkaz. Ivan K. je također potvrdio da su kombijem bili zaustavljeni djelomično na travi napominjući da sam nalet nije vidio, ali da je ubrzo uočio mrtve i teško ozljeđene kolege.

Zdačekov poslodavac Nenad Kosi ispričao je da u njegovom OPG-u, a potom i u firmi, Zdaček radi nekih 8 do 10 godina i da je odgovoran i savjestan radnik jer da ga u protivnom ne bi držao sve te godine.

- On je vozač u firmi, a to jutro vršio je prijevoz iz Totovca za centralno skladište Kauflanda u Jastrebarskom. Nisam znao za njegove zdravstvene probleme jer je redovno obavljao potrebne liječničke preglede i donosio svjedodžbe o radnoj sposobnosti. Taj kobni dan je krenuo u 4.30 sati na put za koji je bilo predviđeno s pauzom nepuna dva sata. Nije imao fiksno radno vrijeme, sve je ovisilo o destinaciji i dužini puta – ispričao je Nenad Kosi. Na upit suca je li znao za radnikove probleme s apnejom, Kosi kaže da mu se nikada nije žalio da ima problema radi kojih ne bi mogao voziti pa niti na apneju.

image
Goran Mehkek/cropix

- Bio je na bolovanju lani, mjesec dana u 9.mjesecu zbog koljena jer se upiknuo na špenu, a 2018. je operirao kuk i nakon bolovanja nastavio raditi. Prolazio je liječničke. A u studenom prošle godine na zagrebačkoj zaobilaznici tijekom vožnje u koloni skrivio je manju materijalnu nesreću zbog naglog kočenja isto kamionom tvrtke – odgovorio je Kosi na pitanja tužiteljstva, pravnih zastupnika oštećenih i suda.

O samom užasu kod Zdenčine Kosi je, kaže, doznao od policije, a sa Zdačekom se čuo tek nakon nekoliko dana jer je i sam odmah završio u bolnici.

- Rekao mi je da se ništa ne sjeća. Bio je još uvijek u totalnom šoku pa nisam htio ulaziti u detalje. Inače, ja dajem naloge o rutama svakodnevno pa sam tako i njemu dan ranije rekao da ima samo istovar u Jastrebarskom bez preciznog vremena, pa je on sam odredio vrijeme polaska. Svaki dan je imao vožnje, no bilo je izuzetaka da nije vozio. Sve se evidentira u firmi i vidi se radno vrijeme u otpremnicama – zaključio je Kosi.

Prema optužnici, Zdaček, inače profesionalni vozač sa 25 godina vozačkog iskustva, je 21. studenog 2020. u 7.19 sati navedenom dionicom u smjeru Jastrebarskog vozio čakovački šleper s prikolicom tvrtke Povrće Kosi iz međimurskog Totovca te se dolaskom do 19. kilometra nije kretao sredinom obilježene prometne trake.

Tako da je postupno prelazio u desno na prometnu traku za zaustavljanje u nuždi gdje je naletio na VW Transporter koji je bio propisno zaustavljen zbog kvara i to sa uključena sva četiri pokazivača smjera uz sjeverni rub navedenog kolnika. Ujedno je kombi bio većim desnim dijelom na travnatoj površini i u njemu se toga trenutka nalazilo ukupno sedam osoba.

Od siline naleta kombi je odbačen naprijed i u desno pa je pritom naletio na putnika Vlastimira N. koji se u trenutku nesreće nalazio ispred vozila nakon čega je odbačen na travu u odvodni kanal oborinskih voda dok se kombi nakon zanošenja i prevrtanja zaustavio na krovu.

Šleper je, pak, nakon naleta na vozilo sletio na travu gdje se prevrnuo na lijevi bok i pritom poklopio nesretnog čovjeka kojeg je prethodno udario pa je isti nažalost podlegao stravičnim ozljedama višestrukih prijeloma, prsnuća, oguljotina...Troje putnika iz Transportera je također preminulo na mjestu užasa sa mnogobrojnim ozljedama dok je dvoje hospitalizirano s teškima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:59