TERMINAL U OMIŠLJU

Brod ‘LNG Croatia‘ isplovio za Sagunto po ukapljeni prirodni plin za probni rad

Brod je u polovici listopada doplovio iz kineskog brodogradilišta nedaleko Šangaja u kojemu je tehnološki prerađen u FSRU brod
LNG Croatia
 Matija Djanjesic/Cropix

Brod "LNG Croatia" isplovio je u subotu iz brodogradilišta "Viktor Lenac" prema španjolskoj luci Sagunto, u kojoj će ukrcati ukapljeni prirodni plin (LNG) za probni rad terminala u Omišlju, potvrdio je Hini direktor tvrtke LNG Hrvatska Hrvoje Krhen.

Početak probnog rada terminala u Omišlju najavljen je za početak prosinca, nakon povratka broda, a terminal će od 1. sječnja sljedeće godine biti u komercijalnoj upotrebi.

Brod "LNG Croatia" je plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU brod), a bit će jedan od glavnih elemenata novog LNG terminala u Omišlju na otoku Krku.

Brod je u polovici listopada doplovio iz kineskog brodogradilišta nedaleko Šangaja u kojemu je tehnološki prerađen i pretvoren u FSRU brod, a potom su u kostrenskom brodogradilištu Viktor Lenac obavljena dodatna ispitivanja broda.

Na njemu će raditi tri posade, ukupno oko 60 ljudi.

Brod "LNG Croatia" je prije dvije godine, u postupku nabave odabran kao ekonomski najpovoljniji.

Nabavljen je od tvrtke Golar Power Limited, koja je ponudila konverziju postojećeg LNG tankera „Golar Viking“, prozvedenog 2005., u FSRU brod u vrijednosti od 159,6 milijuna eura.

Na godišnjoj razini ima kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina, a na novi terminal će, uz odabrani FSRU brod, moć pristati svi brodovi za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, kapaciteta od 3.500 do 265.000 prostornih metara plina.

Projekt izgradnje LNG terminala u Omišlju, vrijedan je 233,6 milijuna eura, od strateškog je interesa za Republiku Hrvatsku, a omogućit će sigurnost opskrbe prirodnim plinom i potaknuti konkurentnost na tržištu.

Europska komisija je za njegovu izgradnju dodijelila bespovratnih 101,4 milijuna eura, budući da je projekt LNG terminala uvršten na listu projekata od zajedničkog interesa Europske komisije.

Sav slobodni kapacitet terminala zakupljen je za naredne tri plinske godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 03:59