"Šteta troška papira koji su iskoristili da bi me o tome obavijestili", javila nam se jedna čitateljica, razočarana nakon što je primila obavijest osiguravajućeg društva u kojem plaća životno osiguranje.
Dopisom su joj javili o iznosu pripisane dobiti za 2024. godinu - nakon što je društvo pozitivno završilo još jedno poslovno razdoblje, po polici osiguranja koju već pet godina uplaćuje pripisana joj je dobit od 0.41 eura, što je iznos za koji će joj biti uvećana svota pri isplati osiguranja.
"Zamislite, cijelih 41 centa", smije se, prisjećajući se kako je mogućnost pripisa dobiti bila nabrojena kao jedan od glavnih benefita u vrijeme kad je sklapala ugovor o osiguranju.
"Nije to, naravno, bio razlog što sam uplatila osiguranje jer ga ne tretiram kao štednju, ali je zanimljivo kako se pripis dobiti reklamira kao jedan od benefita, no kad je treba isplatiti, onda zapravo shvatiš da je to neki mizeran iznos ili ga uopće nema", upozorila nas je.
O isplati odlučuje Uprava društva
I djelomično je u pravu jer je propisano da osiguravajuća društva mogu - ali ne moraju - klijentima na kraju godine pripisivati dio dobiti, da sve to zapravo ovisi o njihovoj slobodnoj volji i da niti jedna kuća nije obvezna s osiguranicima dijeliti dio tog financijskog kolača.
Kako su nam pojasnili u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga, ugovor o osiguranju života može sadržavati odredbe prema kojima društvo ima mogućnost, ali ne i obvezu pripisa određenog iznosa dobiti u određenom osigurateljnom razdoblju, a o njezinoj eventualnoj isplati odlučuje Uprava društva.
"Prilikom sklapanja ugovora potrošačima se moraju dati sve objektivne informacije kako bi mogli donijeti informiranu odluku. Sukladno Zakonu o osiguranju, prilikom distribucije osiguranja mora se postupati pošteno, pravedno i profesionalno u skladu s najboljim interesima stranaka. Ako bi se dogodilo da se kod prodaje bilo kojeg osigurateljnog proizvoda prikrivaju odlučne činjenice koje potiču potrošača na sklapanje ugovora, one će u svakom slučaju predstavljati potencijalno zavaravanje", odgovaraju u Hanfi na naše pitanje što u situacijama u kojima društvo nije s potrošačima jasno komuniciralo da je pripisivanje dobiti samo mogućnost, ali ne i obveza.
Nije investicijski proizvod
Odlučili smo se stoga malo na tržištu raspitati kakva je praksa od osiguravateljske kuće do kuće, pripisuju li dobit klijentima te o čemu to ovisi, no većina osiguravajućih društava nije nam dostavila nikakve odgovore.
Konkretno, iz Allianza su nam samo kratko javili da "nisu u mogućnosti poslati odgovore na ovu temu", a iz Uniqe nam se, nakon što su nas tražili krajnji rok za dostavu odgovora, više nikad nisu javili, čak ni nakon što smo im se drugi puta obratili.
Jedina kuća koja je dostavila odgovor bilo je Croatia osiguranje iz kojeg su nam napomenuli kako je ponuda njihovih životnih osiguranja osmišljena prvenstveno s naglaskom na osigurateljna pokrića, a ne na investicijske proizvode.
"To znači da klijentima jamčimo ugovorene iznose, bez obzira na stanje na tržištu, te pokrivamo ugovorene rizike poput nepredviđenih životnih okolnosti, pružajući financijsku sigurnost i zaštitu za osiguranike i njihove obitelji", kazali su.
Razmatraju stanje na financijskom tržištu
Dodaju također kako njihove police klasičnih životnih osiguranja ugovorene nakon 2018. godine nemaju mogućnost pripisa dobiti iz ulaganja.
"Kod polica životnih osiguranja ugovorenih prije 2018. godine, koje omogućuju ostvarivanje pripisa dobiti iz ulaganja, prinosi za 2023. godinu bili su na razini ponderiranog prosjeka tehničkih kamatnih stopa koje su već unaprijed ugrađene u cjenike portfelja. Važno je istaknuti da su te kamatne stope već značajno visoke, uzimajući u obzir trenutačno financijsko okruženje. Pri donošenju odluka o pripisu dobiti Croatia osiguranje razmatra cjelokupno poslovanje Društva, stanje na financijskim tržištima, trendove u osigurateljnoj industriji i opće ekonomsko okruženje. Dobit koja je dosad pripisana klijentima isplaćuje se svaki put kada nastane osigurani slučaj, u skladu s uvjetima ugovora", poručili su.
Imate prijedlog za Veliku Škrticu?
Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....