KRŠENJE PRAVA U TRANSPORTU

EU tuži Njemačku zbog minimalne satnice koja vrijedi i za hrvatske vozače

 AFP

Europska komisija pokrenula je protiv Njemačke postupak zbog kršenja prava Europske unije, a razlog je odluka njemačke vlade da se zakon o minimalnoj plaći primijeni i u području transporta.

Njemačka je uvela zakon prema kojemu od 1. siječnja ove godine minimalna plaća ne smije biti manja od 8,5 eura po satu te da se to odnosi i na vozače kamiona koji voze po njemačkom teritoriju iako su građani drugih država i rade za prijevoznike registrirane u drugim članicama EU.

Suspenzija zakona

To bi značilo da i hrvatski vozač, dok vozi po teritoriju Njemačke, za te sate mora biti plaćen najmanje 8,5 eura. Iako je Njemačka, nakon velikog pritiska predstavnika prijevoznika, ali i drugih država EU, suspendirala primjenu tog zakona na prijevoznike dok se ne razjasni situacija, Europska komisija odlučila je pokrenuti postupak protiv Njemačke. “Suspenzija nije dovoljna jer ona ne daje sigurnost da se mjera neće ponovno primijeniti”, kažu u Komisiji.

Europska komisija smatra da je nametanje poslodavcima iz drugih država EU da svoje vozače plate prema njemačkom minimalcu za svaki sat vožnje po Njemačkoj kršenje načela slobode pružanja usluga i slobode kretanja roba na unutarnjem tržištu EU.

Rok od dva mjeseca

Komisija inače pozdravlja uvođenje minimalne plaće u Njemačkoj, ali vjeruje da postoje drugi načini za osiguranje poštene konkurencije, zaštitu radnika i omogućavanje slobode kretanja roba i usluga. Njemačka je taj zakon uvela kako bi spriječila damping cijene rada i snižavanje standarda zaštite radnika, uključujući vozače kamiona. Minimalna plaća koju je odredila znatno je veća od onoga što dobivaju vozači u Poljskoj. Poljski prijevoznici upravo su iskoristili tu prednost na tržištu, jeftiniju radnu snagu, kako bi povećali poslovanje i dobili znatan dio kolača na tržištu transporta u EU.

Takvim prijevoznicima je neprihvatljivo da svoje vozače moraju plaćati prema njemačkim standardima ako voze robu iz Poljske do Španjolske.

Njemačka mora u roku od dva mjeseca odgovoriti na primjedbe Europske komisije. Obje će strane pokušati dogovorom pronaći rješenje, a ako to ne bude moguće, cijeli problem trebao bi riješiti sud Europske unije. Njemačka je jedina država koja je tako odlučila primijeniti zakon o minimalnoj plaći i u industriji prijevoza, ali i neke druge države EU žele nametnuti radnicima iz drugih država da ne smiju biti plaćeni manje od minimalca koji vrijedi za domaće radnike ako pružaju usluge izvan svoje države, a plaća ih poduzeće iz njihove države.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 22:42