ZAGREB - Hrvatske autoceste platile su na dionici autoceste Dugopolje - Šestanovac gradnju četiri objekta koja nikad nisu izgrađena. Umjesto njih izgrađeni su zamjenski objekti, a tvrtke Konstruktor, Vijadukt i Zagorje Beton kao izvođači naplatili su nagradu za uštedu troškova kojih zapravo i nije bilo.
Nepoznati razlozi
Izvođači su HAC-u predložili , što je i prihvaćeno, da se umjesto tri vijadukta izgrade potporni zidovi, odnosno nasip. Četvrta promjena učinjena je u već poznatom slučaju zamjene umjetnog tunela Široki Vrh za lokalnu cestu za životinje.
Gradnja vijadukta Ercegovci trebala je koštati 24,4 milijuna kuna. No, izvođač radova je, iz nepoznatih razloga, predložio gradnju zida u tehnologiji armiranog tla s obloženim zidom. Vrijednost tih radova je 20,2 milijuna kuna. Konstruktor i HAC ugovor o promjeni projekta potpisali su u kolovozu 2006. Istim tim ugovorom definirano je da se umjesto vijadukta Strikići izgradi potporni zid. Gradnja tunela stajala bi 71,7 milijuna kuna, dok je cijena gradnje zida 60,1 milijun kuna. Dva mjeseca poslije novim je ugovorom utvrđeno da se umjesto vijadukta Radić Dolac vrijednog 26,2 milijuna kuna izgradi nasip od 14,4 milijuna kuna. Izgradnja ceste Široki Vrh umjesto umjetnog tunela stajala je 14,5 milijuna kuna manje. S promjenama su se složili i nadzornici IGH.
Izmjenom projekta ukupna je cijena izgradnje smanjena za 43,6 milijuna kuna. Prema Općim uvjetima ugovora, HAC i izvođači podijelili su uštedu u jednakom dijelu. Tako je izvođačima pripalo 21,8 milijuna kuna za objekte koje uopće nisu izgradili. Naime, kao i u slučaju tunela Široki Vrh, tako je i kod ova tri objekta HAC trebao isplatiti nagradu izvođačima u slučaju da su oni napravili objekte koji su utvrđeni osnovnim ugovorom. No, oni su izgradili potpuno nove objekte, pa zapravo nikakve uštede i nema.
Sporan i troškovnik
Osnovnim ugovorom za dionicu Dugopolje - Šestanovac ugovorena je ukupna vrijednost radova za 1,587 milijardu kuna. No, poslije je potpisano devet dopunskih ugovora vrijednih 62,3 milijuna kuna. Time je ukupna vrijednost radova uvećana na 1,649 milijardi kuna. Iako je vrijednost radova trebala biti umanjena za ušteđenih 21,8 milijuna kuna, to nije učinjeno. Zasad nije poznato gdje je otišlo ušteđenih 21,8 milijuna kuna!
USKOK sada istražuje cijeli posao, a sumnjiva je i izrada troškovnika za ovu dionicu . Naime, on je izrađen na temelju idejnog projekta iako se prema zakonu troškovnik može izraditi samo na osnovi glavnog projekta.
Sve odluke o promjenama u ime HAC-a potpisao je njegov tadašnji predsjednik Uprave Marijo Crnjak.
On je sada u pritvoru u Remetincu, odakle je prije nekoliko dana poručio da će razotkriti dvostruku liniju vođenja tvtke dok joj je on bio na čelu.
Uloga projektanta
Uz njega su u Upravi bili Milivoj Mikulić, Marijo Lovrinčević i Josip Sapunar. Upravo su Crnjak, Lovrinčević i Mikulić bili osobe koje su odobrile ove isplate izvođačima iako za to nije bilo osnove. Upućeni tvrde kako je neobično da su svi projekti izmijenjeni na prijedlog izvođača. Naši sugovornici postavljaju i pitanje odgovornosti projektanta koji nije predvidio mogućnost zamjenskih objekata i uštede. Dionicu Dugopolje - Zagvozd, u sklopu koje je i poddionica Dugopolje - Šestanovac, projektirala je tvrtka IPZ, za što joj je plaćeno 14,6 milijuna kuna. IPZ je projektirao i dionicu Zagvozd - Ravča za 30,8 milijuna kuna.
Planirano nikada nije napravljeno
1. Vijadukt Ercegovac - umjesto njega napravljen zid u tehnologiji armiranog tla
2. Vijadukt Strikići - umjesto njega napravljen potporni zid
3. Vijadukt Radić Dolac - umjesto vijadukta na toj je dionici napravljen nasip
4. Široki vrh, umjetni tunel - umjesto prijelaza, životinje su dobile lokalnu cestu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....