KREŠIMIR KUČKO

CROATIA AIRLINES NA PREKRETNICI 'Očekujemo ulazak 50 milijuna eura svježeg kapitala, to bi bilo dovoljno za razvoj'

Ako pak ne bude strateškog partnera za dokapitalizaciju, CA neće propasti, ali će se razvijati puno sporije i uz bolne rezove, rekao je Kučko
 CROPIX

Nadamo se da će strateški partner u Croatia Airlines ući kroz dokapitalizaciju. Smatram da bi 30 do 50 milijuna eura svježeg kapitala bilo sasvim dovoljno za daljnji kvalitetni razvoj kompanije - rekao je novinarima Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, prezentirajući u Splitu rezultate rada kompanije.

On je pozdravio odluku Ministarstva prometa da angažira Fond Svjetske banke koji bi u sljedećih pet mjeseci trebao pronaći strateškog partnera za Croatia Airlines. Kučko smatra da bi najizgledniji partner mogao biti neki investicijski fond kojem je cilj stabilan godišnji prihod.

Najam zrakoplova

- U ovom trenutku mi smo stabilna kompanija koja nema dugove, svoje obveze plaćamo na vrijeme i ostvarujemo dobit, stoga smatram da smo zanimljivi finacijskom tržištu - navodi Kučko.

Ako pak ne bude strateškog partnera, Croatia Airlines neće propasti, ali će se samostalno razvijati puno sporije i uz bolne rezove. U tom slučaju morao bi se smanjiti broj zaposlenih, letova i aviona, a kompanija bi vjerojatno išla na najam aviona prema potrebi.

Napokon dobit

No, u ovom trenutku o ovom scenariju u Croatia Airlinesu ne žele puno govoriti. Ove godine završavaju program restrukturiranja. Kučko tvrdi uspješno, što pokazuju i rezultati.Prvi put nakon 2007. tvrtka je 2013. i 2014. godinu završila s dobiti, a i dosadašnji ovogodišnji rezultati su jako dobri. Kučko tvrdi da su dobro poslovali jer su se striktno držali plana restrukturiranja, operativni trošak su smanjili za 28 milijuna kuna, a broj ljudi su smanjili za 170. Prošle godine imali su tri posto više letova i dva posto više putnika. No, kad govorimo o broju putnika, on je i dalje na relativno niskoj razini. Prošle godine kompanija je prevezla 1,825.063 putnika, što je još uvijek ispod 2008. godine, uz napomenu da kompanija sada ima jedan avion manje. Prema statističkim podacima, na međunarodnim letovima broj stranih putnika se prošle godine povećao osam posto, a za isto toliko se smanjio broj onih domaćih, i to se zasigurno neće popraviti dok je u Hrvatskoj ovako teška gospodarska situacija.

Ono što muči Croatia Airlines je sezonalnost letenja. U razdoblju od svibnja do lipnja prošle godine tvrtka je ostvarila dobitak od 148,7 milijuna kuna, dok je u ostalim mjesecima zajedno imala gubitak od 141,2 milijuna kuna. I teško se može očekivati da će se takva slika uskoro promijeniti.

Baza izvan Hrvatske

Kučko je također najavio planove za sljedeće razdoblje. Već sljedeće godine počeo bi redizajn flote koja bi bila nadopunjena s prvim avionima kapaciteta 100 sjedala. Najizglednija je nabava aviona Embraer brazilskog proizvođača.

Ukupno bi se putem leasinga nabavilo između četiri i šest ovih aviona. Godine 2021. u flotu Croatia Airlinesa konačno bi trebala stići četiri Airbusa 320 Neo naručena još 2008. godine. Oni će dopuniti postojeću flotu ili nadomjestiti neke od sadašnjih aviona. Koliko će Croatia Airlines u konačnici za njih platiti, još je predmet pregovora s Airbusom. Kučko također najavljuje i suradnju s Air Singapurom, Air Canadom te Air New Zelandom te moguće otvorenje baza Croatia Airlinesa izvan Hrvatske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 00:02