PET SIDARA

EKSKLUZIVNO: VELIKA REKONSTRUKCIJA U ROVINJU Ovako će izgledati prva elitna ACI marina najviše kategorije

U Rovinju više nikad neće biti isto kao prije. Ne zbog aktualne poslovne drame oko tvornice duhana od koje živi i Rovinj i dobar dio Istre, već zbog ACI marine, koja je, opet uz sponzorsku pomoć te iste tvornice, ovdje ugostila najveće zvijezde match racea i donijela mu dodatnu svjetsku slavu. Njezina vizura postala je sastavni dio Rovinja, čiji izgled, privlačnost i šarm ozbiljno konkuriraju isto tako drevnom Dubrovniku. A ACI marina Rovinj uskoro će sasvim promijeniti lik. Nadzorni odbor ACI-ja upravo je prihvatio idejno rješenje njezina novog izgleda i mi ga sada prvi put iznosimo u javnost.

Dva bazena

Novo obličje marine najbolje se može dočarati s vrha njezina lukobrana, odakle se i Rovinj i cijela marina vide kao na dlanu. Evo nas zato ovdje s idejnim rješenjem u rukama na grotama uz zelenu lanternu na samom ulazu u marinu - s voditeljem ACI-jeve Službe za investicijsko i tekuće održavanje mg. ing. građ. Zoranom Mladenićem i direktorom ACI marine Rovinj mr. sc. Borisom Rivićem.

- Namjera je da temeljitom rekonstrukcijom i u morskom i u kopnenom dijelu ACI marinu Rovinj svim sadržajima prilagodimo suvremenim trendovima nautičkog turizma i pretvorimo je u najviši rang - u marinu s pet sidara, počinje priču Zoran Mladenić.

Ta namjera prije svega proizlazi iz činjenice da je prosječna dužina plovila danas veća nego u vrijeme gradnje ACI marina. Akvatorij marine prvo će se sastojati od dva bazena, većeg i manjeg. U veći bazen privući ćemo prosječno veća plovila, a u manjem ćemo imati jedan plutajući T gat, gdje će se zadržati manja plovila te čarter u sezoni. Bit će to prijelazno razdoblje, za koje očekujemo da će potrajati oko pet godina. Za to vrijeme trebao bi se popuniti plovilima veći bazen pa bismo uklonili T-ponton, tako da bismo i taj prostor počeli popunjavati većim plovilima. U konačnici, marina bi funkcionirala s oko 160 vezova za brodove prosječne duljine 18 metara. Istodobno bismo postigli iskoristivost i apsolutnu sigurnost veza u svakom dijelu i kutku marine - završava morski dio priče Zoran Mladenić.

Idejno rješenje izradila je splitska projektantska tvrtka Obala d.o.o., a kopnenu arhitekturu potpisuje poznati arhitekt Edo Šegvić i tvrtka Prostor - Split. U kopnenom dijelu bio je to doista zahtjevan zadatak. Jer, trebalo je na detaljnim planom (uređenja grada Rovinja) i koncesijom ograničenom prostoru maksimalno funkcionalno rasporediti sve sadržaje što ih treba imati marina s pet sidara.

- A to je puno više i kvalitetnije nego dosad - kaže Mladenić. Pa će tako taj prostor uključivati i komercijalne prostore - urede, trgovine autohtonim proizvodima, trgovine brandiranom robom, drogeriju parfumeriju, salon za masažu, kozmetički salon, trgovinu prehrambenim proizvodima, caffe-lounge, cigar corner, trgovinu nautike... Dakle “one stop shop” destinaciju, odnosno sve ono što možemo ponuditi gostu kako ulaskom u marinu praktički ne bi imao potrebu iz nje izlaziti.

Pogled sa šetnice

Direktor Boris Rivić vrlo dobro zna kako mu diše marina i kako treba disati kada joj se udahne novi život. Najprije, ukratko elaborira novi izgled marine:

- Sve ovo što vidite bit će novo. Odavde pa sve do hotela, završno na sunčalištu otvorenog rovinjskog bazena Delfin, sve se potpuno mijenja, što znači kompletna rekonstrukcija lukobrana i novi obalni zid cijelom dužinom marine, gradnja energetskog kanala i hidrantska mreža, podizanje kote razine platoa marine, kopnena infrastruktura, kompletno novi pontoni, pontonski gatovi i sidreni sustav... Zato će se sadašnjih prosječnih 11 metara dužine plovila u prvoj fazi povećati na 15,6 metara, a nakon pet godina na 18,2 metra. Cijeli maritimni dio produbit će se na 4,5 metara. Predviđena su dva manevarska prostora - za manipulaciju i okretanje plovila, u jednom i drugom bazenu, gdje se dužina veza pojedinog plovila prilagođava svim standardima struke, tj. imat će razmak do susjednog veza - plovilo puta 1,6. To je jako bitno nautičarima. Dakle, nije se išlo maksimiziranju profita, nego ciljano na poboljšanje komoditeta gostiju - objašnjava nam Boris Rivić.

- S novom koncepcijom marine neće se narušiti tranzitni karakter marine jer će se za to moći koristiti T ponton. Treba naglasiti da će nova kopnena infrastruktura povećati širinu, razinu i kvalitetu usluge s ponudom apsolutno svih sadržaja, od nove i veće dizalice veće nosivosti do 30 tona do captain’s, odnosno skipper’s kluba. I hotel Park s pet zvjezdica, koji se također iz temelja obnavlja, i nova ACI marina Rovinj s pet sidara bit će komplementarni. Tim više što nova šetnica, žila kucavica Rovinja, sa znatno proširenim koridorom i biciklističkom stazom prolazi uz hotel Park, a bit će tu i ugostiteljski prostori s terasama. S te šetnice pogled na marinu bit će mnogo ljepši i potpuniji nego s platoa same marine. I to ne samo na jahte, već i na Svetu Eufemiju, cijelu vizuru grada, otok Katarinu, na cijeli akvatorij. Po vizualnom identitetu ACI marina Rovinj bit će broj 1 u Hrvatskoj - apsolutno je siguran direktor Rivić.

A o visini investicije i gospodarskoj isplativosti Zoran Mladenić također sasvim sigurno tvrdi:

- Sadašnja je procjena da visina investicije, zajedno s projektiranjem i radovima, što praktički znači ključ u ruke, iznosi oko 100 milijuna kuna. Uz sadašnju vrijednost ACI marine Rovinj i visinu investicije te uzevši u obzir koncesijsko razdoblje do 2030. godina, studija gospodarske isplativosti izrađena ‘tvrdim’ realnim konzervativnim pristupom bez ‘optimističkih predviđanja’ dala je investiciji apsolutno zeleno svjetlo.

Ambiciozni program

Kada kreću radovi i kada će nova marina zaživjeti?

Upravo je objavljen natječaj za odabir izrađivača projekta. Potom kreće ishođenje lokacijske i građevinske dozvole. Cilj je najkasnije do kolovoza 2016. prikupiti kompletnu dokumentaciju pa odmah nakon prestanka zabrane obavljanja građevinskih radova u turističkoj sezoni, dakle doslovce 15. rujna 2016. “zabiti prvi kramp”.

- Nova marina trebala bi profunkcionirati u sezoni 2017., a idealno bi bilo, i to nam je cilj, da na Uskrs 2017. imamo uporabnu dozvolu - kaže Zoran Mladenić.

Time je ACI sa sadašnjom vrlo ambicioznom upravom napokon krenuo s mrtve točke. U posljednje dvije godine napravljeno je više nego u 20 godina prije. Napokon se gradi nova marina: ACI marina Slano ubrzano napreduje i prve nautičare očekuje već za iduću nautičku sezonu. Pri kraju je temeljita rekonstrukcija ACI marine Pomer, u skladu s cjelovitim planom modernizacije i postizanja jedinstvenog i cjelovitog sadržajnog i vizualnog identiteta. Ove je godine kompletno zamijenjen pontonski i podmorski sidreni sustav zajedno s instalacijama u ACI marini Cres. Uvodi se i red u ugostiteljstvu, tako da bi se do početka iduće nautičke sezone ACI restoranu u marini Milna trebali po istom principu pridružiti i restorani u ACI marinama Pomer, Slano, Korčula, Piškera, Žut i Cres. U tom smislu, u Puli će proraditi i ACI-jev Centar za edukaciju koncesionara u ugostiteljstvu.

Istodobno s kretanjem projekta marine Rovinj s pet sidara intenzivno se radi na idejnom rješenju proširenja, rekonstrukcije i modernizacije ACI marine Opatija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:02