ODUSTAJU OD TANKERA

FOTO: BRODOSPLITOVA MEGAJAHTA NOVI HIT NA TRŽIŠTU Samo tjedan plovidbe na Katini košta 260 tisuća eura

Splitski škver ušao u segment gradnje luksuznih jahti za milijardere
 Arhiva Jutarnji

Brodosplit je prošlog mjeseca na prestižnom sajmu luksuznih mega i super jahti Monaco Yacht Show predstavio svoju jahtu Katina, duljine 60 metara s četiri palube i šest VIP kabina. Jahta prima 12 putnika o kojima se brine 10 članova posade, a namijenjena je krstarenju Mediteranom i Karipskim otocima, ali i oceanskim krstarenjima. No nije to bila samo prezentacija novog luksuznog proizvoda splitskog brodogradilišta, već potpunog novog puta kojim kreće Brodosplit.

Odustaju od tankera

- Generalno, europska brodogradnja nema više što tražiti u gradnji tankera. Jednostavno nismo konkurentni brodogradilištima na Dalekom istoku. Gradnja civilnih brodova je budućnost i zato se okrećemo gradnji srednje velikih putničkih brodova u koje spadaju luksuzne jahte, manji kruzeri, trajekti - objašnjava Teuta Duletić, pomoćnica Uprave za komercijalu i direktorica prodaje Brodosplita.

Jahta Katina druga je luksuzna jahta koju je Brodosplit izgradio. Prva jahta Kaspian Stars sagrađena je po narudžbi za predsjednika Azerbajdžana. Duletić tvrdi kako je Katina u Monaku izazvala velik interes.

Brodosplit je potpisao ugovor s brokerskom kućom Ocean Independence, jednom od tri najveće svjetske kuće za iznajmljivanje i prodaju jahti. Najam jahte odmah je oglašen na specijaliziranim web stranicama. Tjedan dana najma iznosi 260.000 eura, a prodajna je cijena 26 milijuna eura.

(Kliknite na fotografiju za pregled cijele galerije)

Duletić ne želi otkriti kolika je vrijednost gradnje broda, ali tvrdi da se procjenjuje da će već sljedeće godine biti 24 tjedna iznajmljena te u Brodosplitu računaju kako će se investicija vratiti za tri godine. Planira se da brod od travnja do listopada bude na Mediteranu, a od listopada do kraja ožujka na Karibima.

Brod je, napominje Duletić, namijenjen za adrenalinske sportove te za organizaciju partyja. Tako je opremljen sa čak 23 igračke za vodene i adrenalinske sportove, kao što su daske za jedrenje, vodeni skuteri, vodeni park, tobogani, kajaci, daske za veslanje, fly board, bicikli, oprema za ronjenje, oprema za sportski ribolov i big game itd. Jahta je opremljena i saunom, prostorijom za vježbanje, a svaka kabina ima svoj balkon. Duletić tvrdi kako jahta u potpunosti proizvod Brodosplita od dizajna do izgradnje. U Brodosplitu već rade na projektu nove luksuzne jahte polarne klase dužine 75 metara za 36 putnika. Jahta bi bila namijenjena za krstarenje Antarktikom, što je veliki hit u svijetu. Dizajn će raditi poznati svjetski dizajner, a trebala bi zaploviti krajem 2017. ili početkom 2018. godine. Duletić napominje da Brodosplit ima nekoliko velikih prednosti pred drugim brodogradilištima. Prije svega cjenovno su upola jeftiniji, poštuju ugovorene rokove, a brodove opremaju po želji kupca.

U ovom trenutku Brodosplit u knjizi narudžbi ima 17 brodova do 2019. godine, a vrijednost naručenih poslova u brodograđevnom i nebrodograđevnom dijelu iznosi 260 milijuna eura. U knjizi narudžbi su i četiri kontejnerska broda, svaki nosivosti 2000 kontejnera.

Pogon na plin

Njihova je posebnost što će biti pogonjeni na prirodni plin. Naime, Europska unija nameće pravila da brodovi budu što manji zagađivači pa brodovlasnici sve više naručuju brodove pogonjene čistom energijom. Brodosplit će prvi put graditi ovakve brodove, a Duletić napominje da je to budućnost brodogradnje u Europi. Zaključuje kako je do rata Brodosplit uspješno gradio civilne brodove i sada se ponovno tome želi vratiti jer je to budućnost, a gradnja tankera i brodova za crnu industriju pripada prošlosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:03