RASPODJELA

HAC, Crnjak i Prskalo moraju platiti 600.000 za nezakonit izmještaj ceste

Sudac Prekršajnog suda ocijenio je da nema dvojbe da su okrviljeni počinili djelo za koje ih se tereti te je donio presudu bez njihova ispitivanja

ZAGREB - Zbog kršenja Zakona o javnoj nabavi u postupku vezanom uz premještaj trase Ravče - Ploča 1 na autocesti Zagreb - Split - Dubrovnik, Prekršajni sud u Zagrebu proglasio je krivima dvojicu bivših direktora HAC-a Marija Crnjaka (61) i Juricu Prskala (48), ali i samo poduzeće.

Nepravomoćnom presudom svi su kažnjeni novčanim kaznama, Crnjak i Prskalo sa po 50.000 kuna, a sam HAC sa 500.000 kuna.

Potiv dvojice bivših predsjednika Uprave te Hrvatskih autocesta kao pravne osobe optužni prijedlog podiglo je zagrebačko Općinsko državno odvjetništvo tereteći ih za kršenje odredbi Zakona o javnoj nabavi, odnosno da su primijenili pregovarački postupak bez prethodne objave.

Poslovna udruga

Naime, još 2005. godine HAC je zaključio ugovor s poslovnom udrugom koju su činili Hidroelektra Niskogradnja, Konstruktor - Inženjering, Viadukt, Cesta Varaždin, Zagorje Tehnobeton, Strabag, Osijek Kotekst i Ingra.

Za cijenu od 1,749 milijardi kuna ugovorena je gradnja te dionice autoceste Ravča - Ploče 1.

Međutim, poslije je donesena odluka o premještaju trase te dionice.

Uvjeti nisu postojali

Mario Crnjak je kao tadašnji šef Uprave HAC-a u ožujku 2008. godine donio odluku o početku postupka, a u travnju je novi direktor HAC-a Jurica Prskalo s istom poslovnom udrugom zaključio dopunski ugovor za gradnju.

Tužiteljstvo je smatralo, a s time se u svojoj presudi složio i Prekršajni sud, da nisu postojali uvjeti za primjenu pregovaračkog postupka bez prethodne objave.

Premještanje trase sporne dionice iziskivalo je, naime, izradu novog glavnog projekta, cijelokupne projektne dokumentacije i troškovnika, zbog čega je gradnja dionice Ravče - Ploče 1 i u tehničkom i u tehnološkom smislu predstavljala novi projekt, a ne dodatne radove na postojećem projektu iz 2005. godine.

Dodatni trošak za izmjenu trase i produljenje predmetne dionice za oko dva kilometra premašili su pola milijarde kuna.

Na temelju dokumentacije o provedenom nadzoru, te izvješća Policijskog nacionalnog ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta te druge dokumentacije koju je tužiteljstvo dostavilo uz optužni prijedlog, nadležni sudac Prekršajnog suda ocijenio je da nema dvojbe da su okrviljeni počinili djelo koje im se stavljalo na teret te je donio presudu bez njihova ispitivanja.

Moglo je biti i milijun

Odgovorne osobe za ovo djelo mogu biti kažnjene sa 10.000 do 100.000 kuna, a HAC je mogao biti kažnjen i novčanom kaznom od 50.000 do milijun kuna.

Donijeli pravilnik o tajnosti, ali Ministarstvo će ga srušiti

“Sve treba biti transprentno i u skladu sa Vladinim Antikorupcijskim planom Vlade”, poručili su jučer premijerka Jadranka Kosor i ministar Božidar Kalmeta, komentirajući najnoviji prijedlog Pravilnika o radu koji je uprava Hrvatskih autocesta dala na uvid Radničkom vijeću, a kojim se tajnim proglašava većina poslovnih odluka ovog javnog poduzeća. Svi koji bi odali te podatke odmah bi dobili otkaz. S obzirom na poruke premijerke i ministra prometa teško je očekivati da će Pravilnik stupiti na snagu. Kako saznaje Jutarnji on je nastao na prijedlog nekoliko direktora Uprava unutar HAC-a. (K. Žabec)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:07