
Zavod za javno zdravstvo Dubrovačke-neretvanske županije najveća je "zvijezda" tematskih revizija koje su lani proveli revizori jer je jedini dobio nepovoljno mišljenje o financijskim izvještajima i usklađenosti poslovanja za 2023. godinu od Državne revizije. Izvješća Državne revizije, naime, ovih dana su poslana u Sabor, a i sva negativna proslijeđena su Držanom odvjetništvu RH.
"Tijekom 2024. Ured je obavio 181 revizija, od čega 156 financijskih revizija, 22 revizije učinkovitosti i tri revizije usklađenosti te 69 provjera provedbe naloga i preporuka. U tijeku je 39 revizija, odnosno 38 financijskih revizija i jedna revizija usklađenosti te 21 provjera provedbe naloga i preporuka na području županija i Grada Zagreba, odnosno naloga i preporuka danih 537 gradova i općina u reviziji učinkovitosti", navode u Državnoj reviziji.
Ured je lani, naime, obavio financijsku reviziju 22 zavoda za javno zdravstvo, i to Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo koji je proračunski korisnik državnog proračuna i 21 zavoda za javno zdravstvo.
"O financijskim izvještajima Zavoda za javno zdravstvo izraženo je osam bezuvjetnih, 13 uvjetnih i jedno nepovoljno mišljenje. O usklađenosti poslovanja izraženo je 15 bezuvjetnih, šest uvjetnih i jedno nepovoljno mišljenje", kažu.
To nepovoljno mišljenje, jedino koje je Državni ured za reviziju iskazao, odnosi se upravo na Zavod za javno zdravstvo Dubrovačke-neretvanske županije gdje je utvrđeno više od 40-ak raznih propusta. Prema nalazu tamo su utvrdili "nepravilnosti i propuste koje se odnose na djelokrug i unutarnje ustrojstvo, planiranje i izvršenje plana, računovodstveno poslovanje i financijske izvještaje, prihode, rashode te javnu nabavu".
"Uvidom u zapisnike sa sjednica Upravnog vijeća iz 2023. utvrđeno je da ravnatelj nije tijekom 2023. sastavljao ni podnosio Upravnom vijeću pisana izvješća o poslovanju Zavoda. Odredbama članka 87. Zakona o zdravstvenoj zaštiti te odredbama članka 24. Statuta, između ostalog, propisano je da ravnatelj podnosi upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju jedanput tromjesečno, dok je odredbama članka 20. Statuta, između ostalog, propisano da Upravno vijeće odlučuje o izvješćima ravnatelja o radu i poslovanju Zavoda svaka tri mjeseca. Upravno vijeće nije izradilo ni podnijelo osnivaču (Županiji) izvješće o svom radu za 2023.", stoji u izvješću Državne revizije.
Također su utvrdili kako je Zavod koncem lipnja 2023. godine prestao s korištenjem postojećeg računovodstvenog programa te je početkom srpnja 2023. započeo s korištenjem novog računovodstvenog programa.
"Prema podacima iz glavne knjige na 30. lipnja 2023. ukupna vrijednost imovine iznosi 2,872.980,02 eura (nefinancijska imovina 939.147,82 eura, a financijska imovina 1,933.832,20 eura), dok vrijednost obveza i vlastitih izvora iznosi 3,121.320,19 eura (obveze 607.182,17 eura te vlastiti izvori 2,514.138,02 eura). Navedeni podaci prije prijenosa u novi računovodstveni program nisu usklađeni jer vrijednost ukupne imovine nije jednaka vrijednosti obveza i vlastitih izvora, nego je vrijednost imovine manja za 248.340,17 eura od vrijednosti obveza i vlastitih izvora. Nadalje, prijenos podataka na račune glavne knjige zbog korištenja novog računovodstvenog programa nije obavljen tako da završno stanje imovine, obveza i vlastitih izvora koncem lipnja 2023. odgovara stanju početkom srpnja 2023.", stoji u nalazu revizije.
Ured je obavio financijsku reviziju šest proračunskih korisnika državnog, odnosno Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva hrvatskih branitelja, Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva unutarnjih poslova te Ministarstva vanjskih i europskih poslova.
O financijskim izvještajima, kao i o usklađenosti poslovanja izraženo je pet bezuvjetnih i jedno uvjetno mišljenje.
"Na uvjetno mišljenje o financijskim izvještajima u reviziji Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine utjecale su nepravilnosti u računovodstvenom poslovanju i financijskom izvještavanju, zbog čega dio podataka iskazanih u financijskim izvještajima nije točan. Na uvjetno mišljenje o usklađenosti poslovanja u reviziji Ministarstva znanosti i obrazovanja utjecale su nepravilnosti u područjima djelokruga, planiranja i izvršenja plana te rashoda, a odnose se na donošenje više podzakonskih propisa iz nadležnosti Ministarstva, a s donošenjem pojedinih se kasni više od 15 godina", utvrdili su revizori.
Komentari
0