PREGOVORI OKO ZOR-a

Hrvatske bi firme uskoro mogle dobiti opciju da radnike šalju na čekanje, evo što bi to značilo

Radi se o mogućem rješenju za kompanije koje se u određenim kraćim razdobljima suočavaju s problemom viška kapaciteta i viška radnika
Ministar Josip Aladrović, Luka Burilović predsjednik HGK
 Bruno Konjevic/Cropix

Osim fleksibilizacije ZOR-a, i u sklopu toga lakših uvjeta otkazivanja ugovora o radu, poslodavci bi da Vlada sektorski prilagodi i produlji potpore za očuvanje radnih mjesta na iduću godinu, ali i da se razgovara o uvođenju modela zaposlenika na čekanju, ispostavilo se na sastanku ministra rada Josipa Aladrovića održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Model za radnike na čekanju bio je spomenut i na prvim jesenskim konzultacijama sa socijalnim partnerima oko izmjena ZOR-a, a radi se o mogućem rješenju za kompanije koje se u određenim kraćim razdobljima suočavaju s problemom viška kapaciteta i viška zaposlenih.

Kako nam pojašnjavaju u HGK, ako poslodavac ne želi dati otkaze radnicima, a mora nekako premostiti takva razdoblja bez ugrožavanja preostalih zaposlenih i ukupne egzistencije poduzeća, treba naći model rasterećenja troška plaća. Stoga se predlaže uvođenje mjere kojom bi se reguliralo vrijeme "čekanja" na način da u tom razdoblju radnicima teče staž, država preuzme obvezu plaćanja poreza i doprinosa, a Hrvatski zavod za zapošljavanje pokriva 75 posto plaće.

Aladrović je poručio da sadašnje mjere za očuvanje radnih mjesta koje su donesene do kraja godine ne planiraju mijenjati, ali da su spremni saslušati poduzetnike i uzeti u obzir njihove argumente. Želio je čuti i mišljenje o minimalnoj plaći koju Vlada za iduću godinu mora definirati do kraja listopada. Za ovu godinu je ona određena 4062 kune bruto.

Direktor Čateksa i predsjednik Udruženja tekstilne i odjevne industrije HGK Davor Sabolić je rekao, kako se navodi u priopćenju HGK, da će s dizanjem minimalne plaće u toj industriji imati problema, pa traže kompenzacijske mjere. Založio se također za fleksibilniji ZOR jer se oni stalno moraju mijenjati, a "ne mogu financijski podnijeti smanjivanje broja radnika zbog dugih otkaznih rokova i otpremnina".

Poslodavce u cestovnom prometu muči pak beneficirani radni staž za vozače teretnih vozila.

"Smatramo da bi to trebalo ukinuti, poslodavci bi rado ta sredstva usmjerili direktno vozačima umjesto da dodatno plaćaju poreze i doprinose", rekao je Darko Vukadinović, predsjednik Udruženja cestovnog i teretnog prometa pri HGK.

Po njemu, beneficirani staž je "atavizam, uvjeti rada su se značajno promijenili na bolje".

Kako su priopćili iz HGK, ministar je uzvratio da je studija medicine rada utvrdila da se uvjeti nisu baš toliko promijenili te da bi vozači trebali imati model od 15 uplata za 12 mjeseci staža, ali se išlo na sadašnjih 14 mjeseci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:24