KORONAVIRUS

HZJZ izdao detaljne upute za okupljanja od 100 i više sudionika: Evo što preporučuju

HZJZ napominje da je za provedbu preporuka zadužen organizator, a Zavod je također objavio detaljne upute za prelazak granice
Ilustracija, mladenka i vjenčanje
 Yasin Akgul/AFP

Hrvatski zavod za javno zdravstvo u petak je izdao upute i preporuke za okupljanja od 100 i više sudionika. HZJZ napominje da je za provedbu preporuka zadužen organizator.

U nastavku prenosimo upute kako su objavljene na internetskoj stranici Zavoda:

- Organizacija okupljanja

1) Pozivanje uzvanika - Prilikom pozivanja uzvanika organizatori i domaćini okupljanja informiraju uzvanike o važećim mjerama i daju upute i informacije. Preporučuje se da se na okupljanje ne pozivaju osobe starije životne dobi ili oboljeli od kroničnih bolesti

2) Vidljive obavijesti - Na ulazu u prostor objekta ili neposredno nakon ulaza na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijest o obvezi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo

3) Označavanje sjedećih mjesta - Treba unaprijed označiti sva sjedeća mjesta, međusobno ih udaljiti najmanje 1,5 metar te ograničiti dolazak na najviše onoliko sudionika koliko ima označenih mjesta

4) Ulazak u prostor i raspored sjedenja - Sudionici/uzvanici trebaju ulaziti u prostor gdje se održava okupljanje tako da se ne zadržavaju i ne grupiraju te da čim kraćim putem dođu do svog stola. Preporučuje se da za istim stolom budu smještene osobe iz istog kućanstva. Također se preporučuje da raspored sjedenja bude točno utvrđen i nepromijenjen tijekom okupljanja

5) Evidencija sudionika - Prije i nakon upisivanja u evidenciju, posjetitelj treba dezinficirati ruke. Obvezuje se organizatora (fizičku ili pravnu osobu) na vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2 i dostavljanje evidencije teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva Civilne zaštite te čuvati evidenciju 14 dana od dana održavanja okupljanja. U evidenciju će se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime, broj telefona i potpis sudionika;

Svojim potpisom sudionik okupljanja potvrđuje da je izmjerio tjelesnu temperaturu i da nije viša od 37,2 stupnja C, da se osjeća dobro i da nema ukućana u samoizolaciji, da nije boravio unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu odnosno ako jest da ima negativan PCR test koji nije stariji od 48 sati, da nije u proteklih 14 dana imao kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom te da nema niti jedan od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

6) Maske za lice - Obvezuje se korištenje maski za lice ili medicinskih maski za sve pružatelje usluga na okupljanjima osim glazbenika. Osoblje treba koristiti masku za lice ili medicinsku masku koja prekriva nos i usta. Uz to, treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke

- Dolazak na okupljanje i ponašanje sudionika na okupljanju

1) Mjerenje tjelesne temperature prije okupljanja - Svi sudionici okupljanja te zaposlenici pružatelja usluga obvezni su pri ulasku izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2°C, ili ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), ne može sudjelovati u okupljanju;

Također, osoba ne može sudjelovati na okupljanju bilo koje vrste ako:
- ima ukućana koji je u samoizolaciji
- je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati
- je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom
- ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha

2) Dezinfekcija ruku - Tijekom boravka na okupljanju, preporučuje se čim češće dezinficirati ruke. Za dostupnost dezinficijensa u dovoljnim količinama odgovoran je organizator okupljanja. Prije odlaska s okupljanja sudionik treba dezinficirati ruke.

3) Fizički razmak - Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, fizički
razmak između svih sudionika treba biti najmanje 1,5 metar. Organizator je dužan paziti da za svakog sudionika ima isplanirano najmanje 3 m2 prostora. Pravilo fizičke udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu. Zabranjeno je dolaziti u bliski fizički kontakt rukovanjem, grljenjem, ljubljenjem ili čestitanjem

4) Glazba - Na okupljanju smiju sudjelovati samo oni izvođači koji u prethodnih 14 dana od planiranog okupljanja nisu boravili izvan Hrvatske, a u protivnom samo oni koji imaju negativan PCR test na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati. Pozornicu se preporučuje postaviti na udaljenost od najmanje 4 metra od ostalih sudionika okupljanja. Razmak od 2 metra preporučuje se između i od izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima. Obavezno je osigurati razmak od 4 metra između publike i izvođača na sceni te osigurati da izvođači ne dolaze u bliski kontakt s ostalim sudionicima okupljanja

5) Plesni podij - Broj osoba koje istovremeno mogu boraviti na plesnom podiju ovisi o veličini podija te je
preporuka da se osigura prostor od 4 m2 po osobi osim između članova istog kućanstva ili osoba koje su u uobičajeno bliskom kontaktu

6) Posluživanje i konzumacija hrane i pića - Preporučuje se posluživanje hrane i napitaka isključivo na stol ispred gosta, u individualnim porcijama

7) Posuđe - Čaše, ostalo posuđe i ostale predmete ne smije se dijeliti s drugim osobama

- Higijena prostora

1) Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju - Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava potrebno je posvetiti posebnu pažnju praćenju stanja filtara i održavanju pravilnog stanja brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru. Treba redovito provjeravati pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i izmjenu zraka. Preporučuje se ventilacija povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se promjene zraka koje smanjuju koncentraciju potencijalno zaraznih čestica

2) Čišćenje i dezinfekcija prostora - Često dodirivane površine kao što su kvake na vratima, ručke na prozorima, radne površine, rukohvati, slavine u toaletima, tipke vodokotlića, prekidači za struju, zvona na vratima te druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je dezinficirati prije početka okupljanja, zatim svaka dva sata tijekom okupljanja te na kraju po odlasku svih sudionika. Pri planiranju rasporeda korištenja objekata, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak sudionika te u slučaju dva uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za prozračivanje i dezinfekciju prostora

Preporuke i upute HZJZ-a za osobe koje prelaze granicu:

Odlukom o privremenoj zabrani prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske (NN 74/20) zabranjuje se odnosno ograničava prelazak osobama preko graničnih prijelaza od čega su izuzeti:

1. Državljani EU (bez obzira na mjesto prebivališta), Schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, kao i članova njihovih obitelji te državljani trećih zemalja koji su osobe s dugotrajnim boravištem na temelju Direktive Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. o statusu državljana trećih zemalja s dugotrajnim boravištem i osobama koje imaju pravo boravka temeljem drugih direktiva EU ili nacionalnog prava ili koje imaju nacionalne dugoročne vize.

2. Privremena zabrana ulaska u Republiku Hrvatsku iz trećih zemalja, izuzev osoba iz točke 1. ne odnosi se na:

2a. - zdravstvene djelatnike, zdravstvene istraživače i suradnike, stručnjake za skrb o starijima te osobe koje zahtijevaju hitno medicinsko liječenje

2b. - prekogranične radnike

2c. - prijevoznike robe i drugo prometno osoblje u mjeri u kojoj je to potrebno

2d. - diplomate, policijske službenike u obavljanju svojih poslova, službe i timove Civilne zaštite, osoblje međunarodnih organizacija i međunarodno vojno osoblje u obavljanju svojih funkcija

2e. - putnike u tranzitu

2f. - osobe koje putuju zbog turističkih ili drugih poslovnih razloga ili koje imaju drugi gospodarski interes, te osobe koje putuju radi školovanja

2g. - osobe koje putuju zbog neodgodivih osobnih razloga (npr. vlasnici su nekretnine u Republici Hrvatskoj) ili imaju koji drugi neodgodiv osobni razlog.

Detaljnije upute dostupne su na sljedećim poveznicama:

Bez oboljelih od COVID-19: https://bit.ly/2VLkkt3

Osobe pod sumnjom ili oboljele od COVID-19: https://bit.ly/3d1WmiS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:41