DVIJE BAZE U RH

Iza kulisa dolaska Ryanaira: Svi naši sugovornici u čudu su postavljali samo jedno pitanje

Otvorit će se 60 novih radnih mjesta, a u povodu dolaska u Zagreb Ryanair nudi karte od 151 kunu koje traju do kraja ožujka 2022.
 Adrian Dennis/AFP

Dana 2. lipnja s aerodroma Brussels Charleroi prema zagrebačkom aerodromu "Franjo Tuđman" trebao bi poletjeti avion Ryanaira, najavio je na jučerašnjoj virtualnoj konferenciji za novinare izvršni direktor tvrtke Eddie Wilson.

Bit će to prvi dolazak Ryanairova zrakoplova na zagrebački aerodrom i početak službenog dolaska nove niskotarifne aviokompanije u Zagreb. Linija za Bruxelles samo je početak Ryanairova "osvajanja" zagrebačkog aerodroma. Wilson je jučer najavio kako će u razdoblju od lipnja do studenoga ova kompanija uspostaviti 12 novih linija između Zagreba i europskih gradova.

U lipnju će biti uspostavljena linija s Bruxellesom, a mjesec dana kasnije i s Milanom. Od rujna će Ryanair iz Zagreba letjeti i za Pariz, London, Rim, Frankfurt Hanu, Memmingen, Karlsruhe, Dortmund, Göteborg, Podgoricu i Oslo Torpu. Svakog tjedna iz Zagreba bi išlo 36 letova Ryanairove tvrtke Lauda s avionima A320. U ovom trenutku najviše tjednih letova, sedam, bit će prema Londonu. No to je tek početak planova Ryanaira u vezi sa Zagrebom.

Model poslovanja

"U rujnu na novom terminalu zagrebačkog aerodroma otvorit ćemo svoju bazu gdje će biti smještena dva zrakoplova, a u sljedećih godinu dana želimo drastično povećati broj linija prema Zagrebu.

Za sada ne planiramo prometovati na domaćim linijama u Hrvatskoj", naglasio je jučer Wilson. On je istaknuo kako će uspostavljene baze u Zagrebu dovesti do otvaranja 60 novih radnih mjesta, a prema njegovim riječima, dolazak Ryanaira u Zagreb će dovesti mnogobrojne turiste te će za sve biti posla. U povodu dolaska u Zagreb Ryanair svojim putnicima nudi karte od 151 kunu koje se mogu iskoristiti do kraja ožujka 2022. godine, a moraju se rezervirati do ponoći u četvrtak 1. travnja ove godine.

Ryanair je u Hrvatskoj prisutan od 2006. godine, i to u ljetnim mjesecima. Godinama leti iz Pule i Zadra, a tek prije dvije godine uspio je ući na dubrovački i splitski aerodrom. Osim toga, nekoliko je godina bio prisutan i na osječkom aerodromu. Iako su u prošlosti niskotarifne kompanije slijetale na zagrebački aerodrom, Ryanairu to nije uspjelo. Prije svega zbog njihova financijskog modela poslovanja.

Naime, Ryanair od uprava aerodroma traži subvencioniranje svojih letova kroz model udruženog oglašavanja. To znači da lokalna turistička zajednica i zračna luka uplate određenu sumu novca Ryanairu za oglašavanje svoje destinacije na njihovim stranicama. Primjerice, Zadar je godišnje plaćao oko 12 milijuna kuna, a Rijeka i Pula znatno manje. Nakon što je zagrebački aerodrom preuzeo francuski koncesionar, stanje se dodatno zakompliciralo jer država više tu nije imala utjecaja. No, upravi Ryanaira je uvijek savjetovano da se jave na natječaj Hrvatske turističke zajednice za sufinanciranje promotivnih kampanja sa strateškim partnerima na inozemnim tržištima.

U HTZ-u su nam rekli da je za ovu godinu u tu svrhu odobreno 15 milijuna kuna, a jedan od odabranih prijevoznika s kojim se planira suradnja je i Ryanair. No to je samo dio potrebnog novca da bi se Ryanair dovelo u Zagreb.

Covid-situacija

Svi naši sugovornici jučer su postavljali samo jedno pitanje - odakle Upravi ZLZ-a novac za dovođenje Ryanaira u Zagreb i što su im ponudili za dolazak i otvaranje baze? Mnogi smatraju da je ovo pokazatelj potpune promjene poslovne politike Uprave ZLZ-a. Naime, Uprava aerodroma dosad je vodila politiku visokih naknada avioprijevoznicima, čime je odbijala niskotarifne kompanije. Moto je bio uprihoditi što više novca sa što manje aviokompanija i putnika.

Time su između ostalog odgađali dostizanje granice od pet milijuna putnika kada bi prema koncesijskom ugovoru morali krenuti u proširenje aerodromske zgrade. Sada kada se situacija zbog pandemije promijenila, a broj putnika i kompanija smanjio za oko 80 posto, Uprava je, očito, odlučila promijeniti politiku upravljanja i okrenula se Ryanairu. Eddie Wilson jučer je izbjegao pitanje o financijskom dogovoru sa zagrebačkim aerodromom, a direktor MZLZ-a Hüseyin Bahadir, koji je također sudjelovao na novinskoj konferenciji, nije se niti uključio u razgovor na tu temu.

Dvije baze u RH

- Od rujna će u Hrvatskoj biti dvije baze Ryanaira - u Zadru i Zagrebu

- U Ryanairu tvrde da je riječ o investiciji od 200 milijuna dolara i otvaranju 60 radnih mjesta

- Iz Zagreba će biti do 36 tjednih letova

- Iz Zagreba će se uspostaviti 12 novih ruta: do Pariza, Londona, Rima, Milana, Bruxellesa, Frankfurt-Hahna, Memmingena, Karlsruhea, Dortmunda, Göteborga, Podgorice i Oslo-Torpa

- Ovoga ljeta Ryanair će u Hrvatskoj prometovati s pet aerodroma: iz Zagreba, Zadra, Pule, Splita i Dubrovnika

- Kompanija u svojoj floti ima više od 430 zrakoplova tipa B737-800, kapaciteta 189 sjedala. Prosječna starost zrakoplova je 8 godina

- 31. listopada 2006. godine poletio je prvi avion Ryanaira prema Hrvatskoj, i to na liniji iz Londona prema Puli

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:23