VELIKA ŠKRTICA

Javila nam se čitateljica. Rezervirala stan preko Bookinga, a onda joj se javio vlasnik s čudnim zahtjevom: ‘Ja ne vjerujem!‘

Nije jedina - guglajući shvaćamo da je ovo učestali problem...

Ilustrativna fotografija

 Zvonimir Barisin/cropix/Cropix

Ova se priča događa sve većem broju čitatelja Škrtice - rezerviraju apartman preko platforme Booking.com, a onda ih kontaktira vlasnik smještaja i preko poruka moli da ipak odustanu i otkažu rezervaciju.

"Nisam mogla vjerovati kad se to dogodilo. Pronašla sam neki jako povoljni smještaj u Italiji, rezervirala, i onda se odjednom preko privatne poruke javio vlasnik, direktno meni, i stao moliti da otkažem rezervaciju", priča nam jedna čitateljica.

Razlog je bio novac. Kazao je da je nastala pogreška, da on sigurno u ponudu nije stavio smještaj po cijeni po kojoj su ga rezervirali i da ih jednostavno ne može primiti za iznos koji stoji u rezervaciji.

image

Vlasnici smještaja obično od gostiju traže da sami otkažu smještaj jer ako ga otkažu sami, snose neke sankcije koje žele izbjeći

/Shutterstock

"Poludjela sam, ne samo zbog njegove molbe nego i zbog činjenice da me kontaktira tako direktno, iako sam sve napravila preko platforme", požalila nam se.

Odmah prijavila Bookingu

Nije jedina - guglajući shvaćamo da je ovo učestali problem, da se iz nekog razloga jako često događa kod rezervacija smještaja u Italiji i da je jako velik broj putnika zbunjen jer ne znaju što bi točno trebali činiti.

"Ja sam, naravno, odbila otkazati rezervaciju i kazala vlasniku da je otkaže sam ako nas ne želi kao goste, a nakon toga sam kontaktirala i Booking da bih im prijavila što se dogodilo", kaže nam čitateljica.

I napravila je dobro.

Naime, iako se ovakve situacije ne bi smjele događati, ipak se s vremenom na vrijeme dogode, a najčešći razlog zašto vlasnik od gosta traži da otkaže rezervaciju obično bude dvostruki booking - dakle, činjenica da je vlasnik u istom terminu napravio rezervaciju za dva različita gosta i sada je u problemu.

image

Ukoliko vas vlasnik traži da sami otkažete smještaj, najbolje je sve prijaviti platformi

"Formalno-pravno, vlasnik bi sam trebao otkazati rezervaciju, no Bookingova pravila kažu da u tom slučaju ima neku odgovornost prema gostima, što mnogi vlasnici naravno pokušavaju izbjeći. Naime, otkaz rezervacije od strane gosta obično nema nikakve sankcije, odnosno bitno je samo da je vlasnik odabrao opciju s mogućnošću povrata novca. Vlasnici to znaju i stoga umjesto da sami otkažu rezervaciju radije to traže od gostiju, od kojih ih mnogi na kraju poslušaju", kaže nam jedan dobro upućen sugovornik.

Dužan je otkazati sam

Savjetuje da u takvoj situaciji gosti ne trebaju popuštati. Ako vlasnik želi otkazati rezervaciju jer u tom terminu ne može primiti goste, dužan ju je sam otkazati, a ako je smještaj bio plaćen, tada mora vratiti novac.

"U pravilu u takvim situacijama i platforma i smještaj gostu moraju osigurati sljedeće - odmah mu napraviti povrat, ako je smještaj bio unaprijed plaćen, osigurati mu zamjenski smještaj te pokriti razliku ako se zamjenska lokacija pokaže skupljom", doznajemo.

Mnogi potrošači nisu svjesni da ostvaruju ova prava pa se velik dio njih zadovolji isključivo činjenicom da su dobili povrat te se dalje sami snađu za zamjenski smještaj.

No zašto bi platformi i vlasniku, koji su odgovorni za problem, samo tako popustili?

image

Ukoliko vam vlasnik otkaže smještaj, platforma vam je dužna ponuditi zamjenski i snositi razliku, ukoliko je bude

Tero Vesalainen/Getty Images/istockphoto

Savjet je stoga da se kod bukiranja preko Bookinga treba držati nekoliko pravila.

Kao prvo, uvijek je pametno negdje spremiti potvrdu o sačinjenoj rezervaciji iz koje se dobro vidi kad ste je i za koji termin napravili.

Treba se upaliti alarm

Ako vas vlasnik smještaja kontaktira direktno putem WhatsAppa ili obične poruke, odmah vam se treba upaliti alarm. To nije propisani način komunikacije u slučaju bukiranja te biste sve takve aktivnosti trebali prijaviti Bookingu.

Nakon toga, od Bookinga treba tražiti povrat novca, koji se treba dogoditi odmah, ali i ponudu zamjenskog smještaja uz potvrdu da će platiti razliku, ako je bude.

Iskustva putnika pokazuju da ovo uglavnom pali, iako zna biti problema s ponudama alternativnog smještaja jer se gdjekad zna dogoditi da zamjenska ponuda bude slabija od onoga što je potrošač inicijalno rezervirao.

Na nešto takvo ne treba pristati. Potrošač nije kriv što mu je vlasnik otkazao smještaj te mu je platforma dužna osigurati dostojnu zamjenu.

I od toga ne treba olako odustati.


Imate pitanje za Veliku škrticu?

Pišite na: [email protected]

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
31. ožujak 2025 08:13