SABLASNI IZLAZ S A1

Jesmo li do Sanaderova sela mogli doći i jeftinije?

Udarnog 1.8. kroz izlaz Dugopolje prošlo je 14.498 vozila, kroz Zadar 15.371, a kroz Vučevicu - 204 vozila!? Da bi se opravdala investicija, najavljivani su i veliki prateći projekti, ali nije se dogodilo baš ništa

ZAGREB - Nekoliko stotina tisuća automobila prošla dva vikenda protutnjalo je hrvatskim autocestama u smjeru mora. Na naplatnim kućicama povremeno su se stvarale nepregledne kolone. I dok su se djelatnici na naplatama uz jadransku obalu mučili iz petnih žila da bi u što kraćem vremenu propustili što više vozila, na jednoj naplati na Dalmatini nema gužve.

Dok je na ostalim naplatama u sat vremena prosječno prošlo oko 420 vozila, na toj naplati prosječno je za jedan sat prošlo 10 vozila. Riječ je o čvoru i naplati Vučevica, na autocesti Zagreb - Split, najneisplativijem čvoru na cjelokupnoj mreži autocesta u Hrvatskoj.

Posao bez javnog natječaja

U odnosu na Vučevicu, pedeset kilometara dalje na Dugopolju s autoceste izađe gotovo sedamdeset puta više vozila. Porazni rezultati čvora Vučevice u usporedbi s ostalim “morskim” naplatama na Dalmatini pet godina nakon puštanja u promet najbolje govore koliko je to bio apsurdan i neisplativ osobni projekt tadašnjeg premijera Ive Sanadera. Primjerice, 1. kolovoza kroz dvije zadarske naplate prošlo je 15.371 vozilo, kod Šibenika 6630 automobila, na Dugopolju 14.498, a kroz Vučevicu 204! Za gradnju čvora Vučevica utrošena su 62 milijuna kuna. Natječaj za izvoditelja nije proveden, već je direktnom pogodbom posao dobila tvrtka Viadukt.

Naredba na sjednici

Projekt je 2004. godine pokrenut na osobno traženje Ive Sanadera koji je na jednoj sjednici Povjerenstva za izgradnju cesta naredio njegovu gradnju. Viadukt je posao odmah predao podizvođaču - tvrtki Skladgradnja. Bio je to prvi veliki posao tvrtke braće Žužul na autocestama. Nikome nije bilo jasno čemu Vučevica dok nije otkriveno kako je s tog izlaza najbliži put s autoceste u selo Sanaderovih roditelja - Dugobabe. Službeno, naravno, razlozi za ekspresnu gradnju tog čvora bili su posve drukčiji.

Pričalo se da će Vučevica biti idealna za preusmjeravanje prometa s autoceste u trenucima velikih gužvi na Dugopolju, najavljivale su se poslovne zone, tunel kroz Kozjak i ostala čudesa. Ničega od toga do danas nema. U sjećanju je ostao tek “spontani” doček premijeru Sanaderu na Vučevici 2005. godine, kada je putovao prema Dugopolju da bi otvorio autocestu. Danas su taj čvor svi zaboravili.

Na, naplatnim kućicama ukupno radi šest blagajnika u tri smjene, a prosječno u godini u jednoj smjeni prođe 30 vozila. Protekla dva vikenda preko naplate Vučevica prošlo je 1035 vozila. Usporedbe radi, preko naplata Zadar zapad i istok, Šibenik i Dugopolje prošlo je 165.517 vozila, odnosno prosječno po jednoj naplati 41.379 vozila.

Ako se dogodi čudo...

Da bi se isplatila investicija od 62 milijuna kuna, kroz Vučevicu bi trebalo proći 410.596 vozila koja bi krenula iz Zagreba i platila 151 kunu cestarine. Kada bi se dogodilo čudo i dnevno iz Zagreba u Vučevicu krenulo 60 vozila, koliki je prosječni godišnji dnevni promet na tom čvoru, za ispunjenje tog hrvatskog sna i otplate investicije bilo bi potrebno punih 19 godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 22:39