MISTERIJ REKORDNE SUDSKE DOBITI U POVIJESTI HRVATSKE

Kako je vozač kamiona dobio čak 80 milijuna: Holding: Ako nam uzmu taj novac, nemamo za plaće

 Matić/CROPIX

Ivan Peša, bivši vozač kamiona, boji se za svoj život! Presudom Vrhovnog suda iz 2010. dobio je sudski spor protiv tvrtki Kontinentalprijevoz d.d. i Croatiatrans Grup, koji je pokrenuo prije 20-ak godina. Tužio ih je zbog nesreće na radu koja mu se dogodila kao vozaču kamiona tvrtke Kontinentalprijevoz, objašnjava jedan od bivših direktora u Croatiatransu prema svojem sjećanju. Peša istovremeno u nekoliko razgovora s novinarima Jutarnjeg lista nije htio otkriti zašto je tužio dvije tvrtke panično argumentirajući da se objavom njegova imena i informacija u sudskom sporu dovodi u pitanje njegova sigurnost.

Iznos narastao 16 puta

Tražio je 5,17 milijuna kuna odštete, a prema nalazu ovlaštenog sudskog vještaka Ivana Jarčevića iz studenog prošle godine taj je iznos narastao na nevjerojatnih 79,9 milijuna kuna, stoji u Pešinom podnesku Općinskom sudu u Zagrebu. Peša taj novac sudskom ovrhom potražuje od Zagrebačkog Holdinga, sadašnjeg vlasnika Autobusnog kolodvora Zagreb, tvrdeći da je ta tvrtka pravni slijednik Croatatrans Grup-a.

Sudski vještak Ivan Jarčević, koji nam se javio, također nije htio obrazložiti na osnovu čega je taj iznos narastao čak 16 puta, od 1996. kada je odšteta prvi put dosuđena do danas, već nam je bez riječi spustio slušalicu.

Općinski sud u Zagrebu pokrenuo je ovrhu računa Zagrebačkog Holdinga prošle srijede na osnovu Pešina zahtjeva, no Holding je sudskim putem zatražio da se ovrha obustavi tvrdeći da Autobusni kolodvor Zagreb nije pravni sljednik tvrtke koju je Peša tužio.

Peša i njegov odvjetnik Stipica Akrap u podnesku Općinskom sudu u Zagrebu tvrde da je Autobusni kolodvor nastao iz Croatiatrans Grup-a 1994. godine kada se to poduzeće podijelio na 18 tvrtki. Holding u svojoj žalbi Općinskom sudu tvrdi da se Croatiatrans Grup podijelio na 17 poduzeća te da Autobusni kolodvor nije jedno od njih.

Pravna bitka

Obje strane svoje tvrdnje dokumentiraju povijesnim izvodima iz Trgovačkog suda u Zagrebu. U Pešinom podnesku stoji povijesni slijed prema kojem je Autobusni kolodvor nastao iz nekadašnjih Zagrebačkih transporta, kasnije preimenovanih u Croatiatrans Grup te se pozivaju na dokument iz kolovoza 1994,. koji nalaže brisanje Croatiatrans Grup-a iz sudskog registra i za koji piše da se čuva u agenciji AUDIO, nekadašnjem Hrvatskom fondu za privatizaciju, a prema kojem je Autobusni kolodvor nastao iz tog poduzeća. - Ovo rješenje nije ukinuto! - stoji u Pešinom podnesku.

Pozivajući se na isti dokument, Zagrebački Holding u svojem podnesku sudu tvrdi da je Autobusni kolodvor Zagreb nastao nakon podjele Croatiatrans Grup-a, ali da nije proizašao iz te tvrtke. - To proizlazi iz navoda samog ovrhovoditelja - stoji u Holdingovom podnesku sudu u kojem dalje tvrde da je Peša u svom zahtjevu za ovrhom pogrešno naveo oznaku riješenja na koje se poziva pokušavajući zaustaviti ovrhu pozivanjem na tehničku pogrešku.

Holding ne osporava odluke sudova koje su Peši potvrdile odštetu od 79,9 milijuna kuna, ali osporavaju da su oni dužni tu odštetu isplatiti.

Prema Zakonu o ovrsi, nju je nemoguće zaustaviti budući da je presuda pravomoćna, ali postoji rok od 30 dana u kojem se Peši traženi novac mora isplatiti. On istječe 10. veljače ove godine.

Ugroženo poslovanje

Za samo 15 dana, Peša bi mogao postati najbogatiji sudski dobitnik u Hrvatskoj, a Holding bi se mogao naći u velikim financijskim problemima, čak i u nemogućnosti da isplati plaće zaposlenicima u roku, bude li morao isplatiti Pešu. - Enormni iznos ovrhe ugrozit će naše poslovanje i dovesti u pitanje isplatu plaća zaposlenicima, stoji u Holdingovom dopisu suda. U pokušaju da rasvjetlimo pozadinu sudskog spora naišli smo na zid šutnje onih koji u sporu sudjeluju i pokušaje da se sjete što se događalo prije dvadeset godina onih koji su vodli poduzeća o kojima je riječ.

Brojni sugovornici Jutarnjeg lista ne mogu se načuditi povezivanju Autobusnog kolodvora Zagreb sa Zagrebačkim transportima. Biviši predsjednik Uprave holdinga Slobodan Ljubičić Kikaš kaže da nije upoznat sa konkretnim slučajem, ali prema njegovu sjećanju AKZ je oduvjek bio samostalno poduzeće koje nije odgovaralo za druga poduzeća. - Holding za ovo ne može biti odgovoran - kaže Kikaš.

Ozljeda na radu

Bivši direktor Zagrebačkih transporta u vrijeme kada su oni mijenjali ime u Croatiatrans Grup Goran Ivušić djelomično se sjeća slučaja Ivana Peše te kaže da je Peša tužio Kontinentalprijevoz zbog ozljede na radu, kao i mnogi drugi vozači tada, te da je s njim zadnji put razgovarao prije otprilike dvije godine.

-Po mojem mišljenju Autobusni kolodvor Zagreb je pravni sljednik Croatiatrans Grup-a, koja je bila osnivač Autobusnog kolodvora, ali ja bih to radije prepustio pravnicima - kaže Ivušić.

Argumenti tužitelja

Ivan Peša u podnesku Općinskom građanskom sudu u Zagrebu kojim je Fini prošli tjedan naložena ovrha nad Zagrebačkim Holdingom tvrde: - Holding kao vlasnik Autobusnog kolodvora dužan je isplatiti odštetu jer je Autobusni kolodvor sljednik Croatiatrans Grupa, budući da je osnovan imovinom tog poduzeća kada je ono podijeljeno na 18 tvrtki 1994.

Argumenti Holdinga

Vodstvo Zagrebačkog holdinga u prijedlogu za određivanje privremene mjere kojom traže zaustavljanje ovrhe i žalbi na ovrhu tvrdi: - Holding nije dužan Ivanu Peši isplatiti odštetu jer Autobusni kolodvor nije pravni slijednik tvrtke Croatiatrans Grupa budući da podjelom te tvrtke 1994. nije nastalo 18 već 17 poduzeća a među njima nije naveden Autobusni kolodvor Zagreb

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 21:38