TROMI SUSTAV

Ministar Hajdaš Dončić: Za ozbiljnije pomake u HŽ-u treba najmanje osam godina

 Bruno Konjević / CROPIX

ZAGREB - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas da su za željeznicu ključna ulaganja u infrastrukturu na međunarodnim koridorima.

U proteklih dvadeset godina nije se ulagalo u željeznicu pa ona nije dovoljno konkurentna, što sadašnja Vlada želi promijeniti . To se posebno odnosi na ulaganja u infrastrukturu na petom i desetom međunarodnom koridoru, na kojima postoji mogućnost koju HŽ već koristi, a to je sufinanciranje kroz IPA-u, te u budućnosti kroz europske fondove, rekao je Hajdaš Dončić nakon sastanka s Upravom HŽ Holdinga i obilaska zagrebačkog glavnog kolodvora.

- Ne bojim se za europske koridore, ali moramo maksimalno ubrzati rad u HŽ infrastrukturi, Holdingu i Ministarstvu. Bilo bi neozbiljno da Hrvatska ne iskoristi nešto što može i što je ispregovarala, kazao je,

Na pitanje o kojim rokovima je riječ kad je u pitanju obnova željezničke infrastrukture, Hajdaš Dončić je kazao kako je za ozbiljnije pomake u sustavima poput HŽ-ovog potrebno najmanje osam godina, a da će ozbiljnija sredstva biti moguće koristiti od 2013. godine.

Upitan za komentar prosvjeda sindikata i procjenu viška zaposlenih u HŽ-u, odgovorio je kako višak postoji, ali se još uvijek ne može reći koliki je.

Izvijestio je da Uprava HŽ Holdinga priprema cjelovit pristup rješavanju problema u HŽ-u te da će do kraja mjeseca na razini grupacije biti spreman plan restrukturiranja.

- Uz uvažavanje socijalnih partnera i stimulativne otpremnine, nitko neće biti zakinut. Osobno to neću dozvoliti , rekao je Hajdaš Dončić.

Na pitanje planira li HŽ Holding nabavku novih vozila, kazao je da postoji mogućnost nabavke 25 novih vozila u sljedećih osam godina, što je prilika za Končar i Gredelj na javnim natječajima.

Predsjednik Uprave HŽ Holdinga Rene Valčić rekao je da će krajem mjeseca biti gotov program restrukturiranja kada će se znati koliko je radnika viška.

Kako je izvijestio, vjerojatno će biti ukidanja određenih linija dok bi nagibni vlakovi trebali ponovo prometovati između Zagreba i Splita od sredine iduće godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:05