PAD U ODNOSU NA PRETHODNU GENERACIJU

MINISTARSTVO OBRAZOVANJA 'Nezaključivanje ocjena nije dovelo do pada uspjeha učenika'

 Goran Mehkek/Cropix

ZAGREB - Zakonska mjera nezaključivanja ocjena na polugodištu nije dovela do pada uspjeha učenika, priopćilo je danas Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS) ističući kako podaci iz e-Matice pokazuju da su učenici prošle školske godine općenito ostvarili bolji uspjeh od prethodne generacije.

Ocjenjivanje na polugodištu ukinuto je prošle godine Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.

MZOS je na temelju podataka iz e-Matice izradio usporedni pregled uspjeha učenika za dvije prethodne školske godine - 2011./2012. u kojoj je još bila na snazi praksa zaključivanja ocjena i 2012./2013. kada je ona ukinuta.

SABOR 'Jovanović mora dati ostavku. Nitko ne pita učitelje gdje će naći novce, u čarapama?!'

Ti podaci pokazuju, ističu iz Ministarstva, da je u školskoj godini 11./12. školsku godinu uspješno završilo 99,19 posto učenika osnovnih škola te da ih je 0,81 posto završilo s negativnim uspjehom ili je neocijenjeno.

U godini kada je ukinuto ocjenjivanje na polugodištu, razred je s uspjehom završilo 99,31 posto učenika, priopćio je MZOS. U istoj se godini broj negativno ocijenjenih i neocijenjenih smanjio s 0,81 na 0,69 posto, dodaje se. U godini 12./13. bilo je i nešto manje dovoljnih i dobrih učenika, dok se broj vrlodobrih i odličnih povećao.

VELIKI SLOM OBRAZOVANJA U HRVATSKOJ Čak 30 posto učenika matematički je nepismeno!

U srednjim školama broj učenika s negativnim uspjehom smanjio se s 4,11 na 3,52 posto, a broj učenika s pozitivnim uspjehom povećao se s 95,89 posto na 96,48 posto.

U srednjim je školama porastao i broj dovoljnih, odnosno dobrih učenika, dok se broj vrlodobrih i odličnih u školskoj godini 2012./2013. smanjio u odnosu na prethodnu školsku godinu.

"Podaci preuzeti iz e-Matice jasno pokazuju kako zakonska mjera nezaključivanja ocjena na polugodištu nije dovela do pada uspjeha učenika", ističe MZOS reagirajući na stajališta roditelja, nastavnika i ravnatelja škola iznesena ovih dana u medijima.

Ti podaci, zaključuje Ministarstvo, "jasno pokazuju da su učenici prošle školske godine, u kojoj nije bilo zaključivanja ocjena na polugodištu, generalno gledajući ostvarili bolji uspjeh u odnosu na prethodnu generaciju".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:30