
Tko god je ikad putovao ka Baškoj, krajnjem odredištu na otoku Krku s jednom od najljepših plaža na Jadranu zna koliko je ta zadnja dionica prometnice na otoku Krku bila na dijelovima uska i zavojita, a posebno između Drage Bašćanske i Jurandvora, gdje je negdje doslovce bila svedena na jednu prometnu traku.
Uskoro bi tome trebao doći kraj jer je u petak u sportskoj dvorani bašćanske osnovne škole upriličena prezentacija projekta izgradnje obilaznice Drage Bašćanske i Jurandvora, realizaciju kojeg stanovnici Općine Baška, a posebice dvaju odskora “zaobiđenih” naselja s nestrpljenjem iščekuju već desetljećima, a dovršena bi trebala biti 2027. godine i vrijednost projekta je 15 milijuna eura.
Predstavljanju projekta nazočio je i potpredsjednik Vlade, ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.
Uz njega su predstavnici općinskog vodstva, predvođeni općinskim načelnikom Baške Tonijem Juranićem, u ovoj prilici još ugostili i predstavnike investitora, iz redova Hrvatskih cesta kao i projektante iz tvrtke Geoprojekt, angažirane na projektnoj pripremi tog Bašćanima važnog i vrijednoga ulaganja.
Još 2022. godine ishođeno je Rješenje o prihvatljivosti tog zahvata za okoliš, u siječnju prošle godine ishođena je i lokacijska dozvola za sve dijelove ove 4,6 kilometra duge ceste do ulaza u Bašku, a sadašnjom tijekom sezone dnevno je prolazilo i po 12 itsuća vozila.
PROČITAJTE VIŠE Autocesta Zagreb-Sisak plaćena 440 milijuna eura zjapi prazna: Prvo je trebalo proširiti Zagreb-Karlovac i zagrebačku obilaznicu
Plan je da se u drugom kvartalu ove godine raspiše javni natječaj za izvođače radove koji bi krajem godine, ako bude sve po planu mogli početi s radovima, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković, a prva vozila novom obilaznicom mogla bi prometovati krajem 2027. godine.
Buduća obilaznica Drage i Jurandvora gradit će se u obliku jednokolničke dvosmjerne ceste treće kategorije, što znači da je projektirana za brzine od 60 odnosno 80 km/h, s 3,25 metara širokim voznim trakovima i ukupnom širinom kolnika od 710 centimetara.
Širina biciklističke staze, značaj koje će se ogledati u njenom doprinosu razvoju cikloturizma, bit će dva metra, a širina pješačke staze bit će 1,6 metara. Izgradit će se i most preko Vele Rike, dug 48 metara s tri raspona.
Ministar Butković rekao je kako će buduća prometnica dati značajan doprinos podizanju sigurnosti svih sudionika u prometu, smanjenju gužvi i buke u ljetnim mjesecima, skraćenju vremena putovanja do Baške te u konačnici i doprinosu razvoju turizma, posebice onog koji se odnosi na cikloturističku i outdoor ponudu.
Butković je među ostalim rekao i da je ulaganje u cestovnu infrastrukturu Baške kao jedne od najrazvijenijih, ali i u turističkom smislu najjačih lokalnih jedinica na našem području bila apsolutna nužnost, a dodao je i da je potpora koju su Vlada i resorno ministarstvo tom projektu iskazali na neki način rezultat njihove i više no kvalitetne i učinkovite dosadašnje suradnje s tamošnjom lokalnom upravom, a koja se među ostalim zrcali i u više no impresivnim rezultatima investicija u lučku infrastrukturu tog otočnog lokalnog središta.
Komentari
0