‘STRIŠAO‘ PISTU

Na Resniku ‘za dlaku‘ izbjegnuta tragedija: ‘Kad se isto dogodilo u Los Angelesu, avion se raspao‘

Zrakoplov je prilikom slijetanja na Resnik stražnjim donjim dijelom trupa dodirnuo uzletno-sletnu stazu, pri čemu je avion oštećen
Ilustrativna fotografija
 Duje Klarić/Cropix

U Zračnoj luci Split umalo se dogodila teška tragedija, za što se doznalo tek u petak. Naime, prošle subote, prije sedam dana, u 12.35 zbila se ozbiljna nezgoda zrakoplova tipa Airbus 320 NEO, operatora SAS-a, na letu iz Bergena za Split, piše Slobodna Dalmacija.

Zrakoplov je prilikom slijetanja na Resnik stražnjim donjim dijelom trupa dodirnuo uzletno-sletnu stazu, pri čemu je avion oštećen, objavila je Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, koju je o događaju obavijestio operator zrakoplova, a vijest o tome objavio je i Portal grada Kaštela.

Istraga je u tijeku, a nakon što završi, konačni će rezultati biti objavljeni na web-stranicama Agencije.

Kako se neslužbeno doznaje, da je u trenutku nesreće nagib zrakoplova bio samo nekoliko stupnjeva veći, mogla se dogoditi katastrofa puno većih razmjera.

– Često se događa da piloti zrakoplova imaju veliki napadni kut prilikom slijetanja – kad je nos previsoko, a rep prenisko – kao da žele uzletjeti. To se događa kada do piste dođu velikom brzinom koja nije pogodna za slijetanje – rekao nam je sugovornik, stručnjak za zrakoplovne istrage, koji je želio ostati anoniman.

Pilot zrakoplova nije na vrijeme reducirao brzinu na onu kojom bi mogao lagano sletjeti.

– To se često događa kad pilot avion spušta "ručno". Naime, kad kompjutor spušta zrakoplov, do ovakve pogreške ne može doći – kaže nas sugovornik.

Ovakvi ili slični slučajevi mogu dovesti do velikih katastrofa.

– Jedan takav slučaj dogodio se prije desetak godina u Los Angelesu, kad je zrakoplov prilikom slijetanja repom udario o pistu, zbog čega se zrakoplov raspao u nekoliko dijelova – govori naš sugovornik.

– Zbog ovakvih i sličnih slučajeva piloti moraju često vježbati slijetanje kako ne bi izgubili osjećaj, rutinu. Ako ne vježbaju dovoljno, a slijeću "ručno", događaju se ovakve nezgode. Ovdje se radilo o pogrešnoj procjeni pilota – tvrdi stručnjak za zrakoplovne istrage.

Zrakoplov sada mora biti pregledan.

– Zrakoplov mora obavezno ići na pregled kako bi se utvrdilo ima li većih strukturnih oštećenja. A što se tiče pilota, on će biti upućen na dodatne provjere. Po onome što ja mogu vidjeti na fotografiji, udarac nije bio jak, nego je zrakoplov samo "strišao" asfalt. Inače, pilote od mogućeg progona zbog pogreške prilikom slijetanja štiti propis koji se zove "just culture", jer da nema tog propisa, nitko ne bi ni htio biti pilot – zaključuje naš sugovornik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:35