RUKA (NE)PRAVDE

‘Najpoznatija zagrebačka frizerka‘ na sudu jer je povisila cijene: ‘Kako ja mogu biti nepoštena!?‘

Žalila se na kaznu, pa je organiziran jedan od najbržih sudskih procesa u povijesti našeg pravosuđa

Sabina Samardžija

 Ivana Nobilo/Cropix

Logika je tu, nada je tu, vjera da sam dokazala kako nisam bila ni nepoštena ni agresivna prema svojim klijentima, je tu. Sada je sve na sucu – kratko, i uz neizostavnu dozu optimizma, govori Sabina Samardžija, trenutačno najpoznatija zagrebačka frizerka, s kojom smo u srijedu razgovarali nakon što je dan ranije, u utorak, izišla pred suca zagrebačkog Prekršajnog suda pred kojim je iznijela svoju obranu.

Podsjetimo, zagrebačkoj je frizerki Državni inspektorat u siječnju izrekao drakonsku kaznu, i to kao pravnoj i kao odgovornoj osobi, u ukupnom iznosu od 25 tisuća kuna ili 3318 eura, jer je prilikom konverzije kuna u euro cijenu dviju usluga povisila za devet, odnosno 36 centi.

Sabina je na izrečenu inspektorsku kaznu odmah, i to 19. siječnja, uložila prigovor sudu, a uslijedio je jedan od najbrže organiziranih sudskih procesa, barem koliko možemo pratiti slične slučajeve – već početkom veljače dobila je sudski poziv za prvo ročište zakazano za 21. veljače. U utorak je na Prekršajnom sudu u Zagrebu održana glavna rasprava, svoje su pred sucem iznijele obje strane, a sudska odluka - upotrijebimo termin presuda - u ovom postupku očekuje se već u četvrtak, 23. veljače, piše Slobodna Dalmacija.

Inspekcijski nalaz

- Ne znam što mogu očekivati. Ovo je prvi slučaj da je netko u našoj industriji okrivljen da se koristio “nepoštenom, odnosno agresivnom praksom” i na taj način “doveo potrošače u nepovoljniji financijski položaj”, kako stoji u inspekcijskom nalazu. U ovoj industriji ne možeš biti nepošten i agresivan iz jednostavnog razloga što nikoga ne možeš prisiliti da koristi naše usluge. Ako meni stigne račun iz Holdinga, koliki god bio, ja ga moram platiti, inače me mogu ovršiti. Ako ja kažem da nešto što je jučer bilo 6,64 eura danas košta sedam eura, to ne obvezuje nikoga. On može jednostavno produžiti dalje – razmišlja Sabina Samardžija, frizerka iz zagrebačkog Sigeta, koja se nada da će ruka pravde i logike biti milosrdnija od činovničke.

Sabinu je, podsjetimo, drastične kazne stajalo zaokruživanje cijena iza Nove godine: žensko bojenje naplaćivala je dotad 150 kuna, što je potom konvertirala i zaokružila na 20, umjesto 19,91 euro. Dotadašnjih 50 kuna za žensko šišanje zaokružila je na sedam eura, a trebala je na 6,64 eura. Istovremeno, nekoliko je cijena snizila, ali to inspektorici nije bilo bitno za ispisivanje kazne.

Hoće li sud imati više razumijevanja znat će se vrlo brzo, ali Sabini je već veliko priznanje to što je njezini klijenti nisu napustili pa je i u srijedu imala pune ruke posla. Jedva nam se uspjela javiti. Pitamo je zna li što je s ostalim kolegama/icama kojima su se žalili na izrečene kazne zbog prekršaja prilikom konverzije kuna u eure i jesu li i njima počeli sudski procesi.

- Nemam nikakvih saznanja, osim što sam od jedne kolegice čula da joj je zakazano ročište u travnju – još je kratko dodala Sabina. Tu smo informaciju pokušali doznati i na drugim mjerodavnim adresama, ali bezuspješno, pa se čini da zasad nitko osim Sabine Samardžije nije dobio priliku svoju nevinost dokazati na sudovima diljem zemlje.

Pozivi na sud još nisu stigli

- U Splitsko-dalmatinskoj županiji (SDŽ) nitko od kolega obrtnika koji su se žalili na izrečene kazne, koliko je meni poznato, još nije pozvan na sud. Sve kolegice frizerke, kozmetičarke, pedikerke kojima su inspektori ispisali kazne tijekom inspekcijskog nadzora, a to je u prosjeku bilo od pet do sedam tisuća kuna, uložile su prigovor na kazne i još uvijek čekaju sudski poziv – govori nam Ljiljana Subašić, predsjednica Ceha frizera, kozmetičara i pedikera pri splitskom Udruženju obrtnika.

Iako su početkom godine upravo u SDŽ-u državni inspektori nagrnuli među obrtnike, “češljajući” potencijalno nepošteno i agresivno konvertiranje cijena usluga iz kuna u euro, dojam je da je sada pritisak malo splasnuo.

- Mi smo već navikli na to da inspektori tijekom cijele godine obilaze i provjeravaju poslovanje, tako da se, što se toga tiče, stvari nisu puno promijenile – kratko je na ovu temu rekla Ljiljana Subašić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 13:04