IVAN SELAK

'Najveća mana F-16-ica koje kupujemo je što su njima letjeli Izraelci. Oni su najbolji piloti na svijetu, izraubali su ih...'

 
 Bruno Konjević / CROPIX

Vijeće za obranu u utorak će preporučiti Vladi donošenje odluke o sklapanju ugovora s Državom Izrael o kupnji 12 rabljenih borbenih aviona F-16 Barak za 500 milijuna eura.

Iskusni vojni pilot Ivan Selak za Novu TV prokomentirao je izbor, koji se u završnici sveo na spomenute izraelske te na nove švedske Gripene, iako su ponude poslali i Amerikanci (novi avioni tipa F-16) te Grci (rabljeni F-16).

- Moj stav je poznat i jasan. Iznio sam ga i ministru obrane. U igri su samo dva zrakoplova F16, Gripen i četiri ponuđača - SAD, Švedska, Grčka i Izrael. Obzirom na stanje Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i stanje njihove borbene komponente, infrastrukture i tehničkog sastava zrakoplov koji dolazi u obzir je noviji zrakoplov ili korišteni zrakoplov. Ja mislim da iskorišteni zrakoplov ne dolazi u obzir, rekao je Selak.

On pritom ističe da nije bio član tima koji je radio na odabiru zrakoplova.

- Bio sam član tima koji je odlučio da borbena komponenta HRZ-a ostane unutar HRZ-a. Ta odluka je, nakon odluke o osnutku, druga odluka po važnosti za HRZ, izjavio je.

Što se tiče ponuđenih F-16 zrakoplova, Selak ima iskustva s njima, no kaže da je problem njihova starost.

- To je odličan, agilan i visoko manevribilan zrakoplov koji je dobro opremljen. SAD je ponudio blok 70,72 što je 'science fiction' te su tu zrakoplovi ponuđeni od Grka i Izraelaca. Zrakoplovi koji će doći u Hrvatsku, a bit će stariji od pilota koji će njima letjeti, nisu dobra opcija za Hrvatsku, smatra Selak.

Kad avioni jednom dođu, Selak je uvjeren da neće biti nikakvih problema niti u pilotskom ni u tehničkom sastavu, no F-16 ipak treba više ljudi za održavanje. Također, tim je avionima životni vijek, kaže, pri kraju.

- Ne favoriziram nijedan zrakoplov i nemam nikakav interes, ali želim upozoriti kako se naši piloti na izraelskim F16 zasigurno neće naletjeti. Najveća mana F16 Barak zrakoplova je što su njime letjeli Izraelci koji su najbolji piloti na svijetu i najbolje ga koriste. Oni su ga izraubali. Kad je zrakoplov proizveden 80-ih, proizvođač je jasno naveo kako je njegov životni vijek 30 godina i 8.000 sati. Ti zrakoplovi su već toliko naletjeli, rekao je Selak za Novu TV.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:29