POČELA MONTAŽA

NAJVEĆI RADARSKI SUSTAV U DRŽAVI Otkrivamo na kojim će sve lokacijama već za 15 danavozači biti pod stalnim nadzorom

Uređaji u Rijeci, Osijeku i Zagrebu automatski će slati alarme i kada snime ukradeno vozilo
 CROPIX

Od sredine srpnja ove godine prometnice u Zagrebu, Osijeku i Rijeci kontrolirat će i fiksni radarski uređaji za mjerenje brzine s ugrađenim sustavom za automatsko prepoznavanje registarskih pločica (ANPR).

Radovi pri kraju

Riječ je o uređajima čije je instaliranje nekoliko puta MUP već najavljivao, a koji 24 sata snimaju određenu lokaciju na prometnici te, ako izmjere brzinu veću od dopuštene, fotografiraju vozilo i fotografiju automatski šalju u informatički sustav Ministarstva unutarnjih poslova.Identifikacija vozila zatim se obavlja preko registarskih oznaka vozila, a otkrije li se prekršaj, vlasniku se odmah šalje prekršajni nalog. Riječ je o projektu u koji je MUP, prema dostupnim informacijama, uložio nešto manje od pet milijuna kuna. Kako se neslužbeno doznaje, MUP je preko natječaja nabavio ukupno 15 takvih uređaja, a na natječaju je pobijedila tvrtka Meditronik d.o.o.

Inače, riječ je o uređajima nizozemske tvrtke Gatsometer čiji je Meditronik distributer.

Kliknite na fotografiju za prikaz cijele infografike

Slika kao dokaz

Postavljanje kutija već je u tijeku, a samo postavljanje i aktiviranje kamera policija će prezentirati javnosti.

Nakon što je u veljači raspisan natječaj za nabavu tih uređaja, Automatic Number Plate Recognition (ANPR), ugovor je potpisan u svibnju ove godine, a uređaji bi trebali biti postavljeni u roku od 90 dana od sklapanja ugovora premda će, kako doznajemo, oni proraditi mnogo prije tog roka.

Natječajem je propisano da fotografije i podaci s uređaja moraju biti zaštićeni od neovlaštenog kopiranja, pregledavanja i brisanja, bilo na terenu, bilo kod naknadne obrade u postaji. Uređaji će biti ili već jesu postavljeni uglavnom na stupovima javne rasvjete uz prometnice, a pri odabiru tih lokacija MUP je uzeo u obzir statističke pokazatelje o učestalosti prometnih nesreća na tim dionicama, dakle radi se, prema MUP-u, o najkritičnijim lokacijama.

Te će lokacije biti označene i posebnim prometnim znakom kako bi se i preventivno djelovalo na vozače koji vole nagaziti papučicu gasa. Upravo je prevencija ono glavno čime policija želi potaknuti svijest kod vozača kako bi oni, znajući da mogu biti snimljeni, sami usporili.

Premještanje kamera

Važno je reći i to da će, premda je isprva bilo predviđeno 30 uređaja, i nabava samo njih 15 postići svrhu jer vozači neće znati na kojima od označenih lokacija tog dana kamera i jest, a gdje će biti samo prazno kućište.

Naime, svih 30 kućišta stalno će biti fiksirano na istim pozicijama u navedena tri hrvatska grada, u svakome po deset, međutim policija će premještati kamere iz jednog kućišta u drugo pa će de facto svakih nekoliko dana kamere biti u na drugim pozicijama, a druga polovica kutija bit će prazna.

Takav jedan uređaj prije nekoliko godina već je postavljen na području Splita te je, prema izračunu policije, znatno disciplinirao vozače na kritičnim dionicama.

No osim brze vožnje, ti će uređaji poslužiti i za provjeru tablica u slučajevima krađe vozila te će se, ako ukradeno vozilo prođe pokraj uređaja, u policiji odmah aktivirati alarm.

Budući da kamera sasvim precizno može snimiti i lice vozača, to će olakšati pronalazak krivca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 05:49