SINDIKAT PROMETA I VEZA

‘Nije važno tko vozi i kako, važno da je jeftinije. Sve dok se ne dogodi nesreća kao ova kod Sl. Broda‘

U Sindikatu ističu kako je prema propisima stvar jasna - dnevni odmor zahtijeva da se negdje prenoći na svim dužim putovanjima
Autobus u kojem je poginulo 10 osoba
 Vlado Kos/Cropix

Sindikat prometa i veza Hrvatske upozorio je u utorak da tragedija kod Slavonskog Broda pokazuje potrebu za učinkovitijim sustavom kontrole sigurnosti na cestama i boljim uvjetima rada za vozače.

"Svaki ljudski život izgubljen na cesti neuspjeh je cijelog sustava kontrole sigurnosti u prometu. Čini se kako je priča poznata - duge rute vožene bez adekvatnog dnevnog odmora ugrožavaju sve sudionike u prometu. Voziti na dugim rutama i po gotovo neizvedivom planu brzine putovanja dovodi do toga da se autobusi, ali i kamioni pretvaraju u goleme prijetnje sigurnosti na cestama", priopćio je Sindikat prometa i veza Hrvatske.

U Sindikatu ističu kako je prema europskim i hrvatskim propisima stvar jasna - dnevni odmor zahtijeva da se negdje prenoći na svim dužim putovanjima, to povećava cijenu aranžmana prijevoza, ali alternativa su potencijalne ovakve i slične tragedije na cestama. Zbog toga postoje, podsjećaju, standardi i sustavi kontrole sigurnosti na cestama koji moraju osigurati da je vozač iskusan i odmoran, a autobus tehnički ispravan.

U Sindikatu kažu da iz istog razloga postoje strogi standardi kontrole u drugim oblastima prometa, ali na cestama ima najviše pritiska zbog kojih se robe, ali i ljudi prevoze na svakakve načine i s vozačima u neadekvatnim i opasnim uvjetima rada. Iako postoje propisi koji određuju nužne standarde, nije rijetko da naručitelj pred njima često zatvara oči pod imperativom profita i troškova, upozorava sindikat.

"Nije važno tko vozi i kako, važno je da je jeftinije. Sve dok se ne dogode ovakve nesreće. Onda je prekrasno. Ali nije prekrasno da se spriječi sljedeća ovakva ili slična tragedija", poručili su iz Sindikata prometa i veza Hrvatske.

Ističu da uvjeti rada i standardi poslovanja u prometu putnika, ali i roba moraju biti visoki i moraju se poštovati. Proboj sigurnosti nije opcija poslovanja i rada, a nelojalnu konkurenciju takve vrste treba maknuti iz prometa, a ne ju uzimati kao kriterij natjecanja. Također, dodali su, kontrola na granicama i cestama za inozemne operatere mora biti jasna i efikasna.

"Kao sindikat se zalažemo da domaće prijevozničke tvrtke ne mogu poslovati ako ne poštuju radna prava vozača koja imaju za cilj omogućiti da su za volanom odmorni, iskusni i primjereno plaćeni vozači. S poslodavcima smo utvrdili i standard plaćanja po kilometru vožnje koje je resorno ministarstvo prihvatilo", istaknuo je predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak.

Tako, naglasio je, zagovaramo da se unaprijede standardi prijevozničkih poduzeća, ali i rada vozača - kako kroz plaću, tako i kroz uređeno radno vrijeme, uključivo i pravo na plaćene odmore.

Iz Sindikata prometa i veza Hrvatske ističu kako kroz kolektivne ugovore žele kontrolirati takve preduvjete sigurne vožnje te zato žele da tijela državne uprave i samouprave ne angažiraju ni jednu tvrtku koja nema takve instrumente osiguranja te žele da rade s poduzećima koja ulažu u sigurnost, dobrobit i standarde - kako svojih vozača tako i putnika jer sigurnost mora biti prioritet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 04:30