DRUGI NATJEČAJ

Otvorene su ponude za gradnju projekta teškog 255 milijuna eura, dogodilo se nešto što Hrvatska još nije vidjela

Osim ove financijske promjene, u odnosu na prvi natječaj izmijenjen je i rok trajanja izgradnje. Sada je rok gradnje 36 mjeseci

Željeznicki kolodvor u Karlovcu

 Robert Fajt/cropix/Cropix

Turska kompanija Dogus Insaat zajedno s tvrtkom Montaža iz Zagreba predala je najpovoljniju ponudu za izgradnju trase Nizinske pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca. Na natječaj je pristiglo ukupno pet ponuda, a procijenjena vrijednost radova je 255 milijuna eura bez PDV-a. Napovoljnija tursko-hrvatska ponuda iznosi 225,9 milijuna eura bez PDV-a. Najskuplju ponudu predala je tvrtka Strabag, i to 367,6 milijuna eura. Dakle, raspon ponuđenih cijena je iznimno velik i iznosi oko 140 milijuna eura. Prvi put na natječaj za neki infrastrukturni projekt u Hrvatskoj javila se i tvrtka iz Indije. Ponuda kompanije Afons Infrastrustructure iz Mumbaija iznosi 298,4 milijuna eura. Ponude su predale i turska tvrtka Cengiz Insaat i španjolska Comsa.

Ovo je već drugi natječaj za ovu dionicu. Onaj prvi za trasu i objekte bio je raspisan još 2020., a ugovor sa Strabagom potpisan je u srpnju 2022. Početak radova kasnio je devet mjeseci jer nisu bile ishođene sve građevinske dozvole za gradnju trase pruge. Strabag je tada zaprijetio raskidom ugovora, ali je u konačnici postignut dogovor da Strabag gradi objekte, dok će se za izvođača trase pruge raspisati novi natječaj. Novi natječaj objavljen je tek potkraj prošle godine.

PROČITAJTE VIŠE Dionica pruge od 38 km gradi se već 7 godina: Gubimo EU novce, država mora platiti 40 milijuna eura

Procijenjena vrijednost novog natječaja ne samo da je za 50 milijuna eura veća od vrijednosti ugovora koji je za gradnju ove dionice HŽ Infrastruktura 2022. potpisala sa Strabagom, nego je i narasla za deset milijuna eura u odnosu na objavljenu procjenu u procesu prethodnog savjetovanja koje je održano od 23. travnja do 23. svibnja prošle godine. Zbog tog povećanja na više od 250 milijuna eura svi sudionici, uz svoju ponudu, morali su dostaviti i obavijest ili izjavu primaju li državne subvencije. HŽ Infrastruktura te izjave mora proslijediti Europskoj komisiji na procjenu te ne mogu potpisati ugovor s odabranim izvođačem dok Komisija ne obavi pregled. Kako doznajemo, dokumentacija bi već danas trebala biti upućena u Bruxelles. Naime, cijeli projekt Europska komisija sufinancira sa 85 posto potrebnih sredstava.

image

Željeznicki kolodvor u Karlovcu

Matija Djanjesic/Cropix

Osim ove financijske promjene, u odnosu na prvi natječaj izmijenjen je i rok trajanja izgradnje. Sada je rok gradnje 36 mjeseci, odnosno šest mjeseci dulji nego na prvom natječaju. U HŽ Infrastrukturi tvrde da su rok gradnje produljili "sukladno iskustvima u provedbi na ovom projektu i na ostalim sličnim projektima koje provode te je izvršena optimizacija roka završetka kako bi se smanjili utjecaji rizika produljenja roka izvođenja".

U HŽ Infrastrukturi nadaju se da bi ugovor s odabranim izvođačem mogli potpisati tijekom ljeta, a najkasnije ujesen kako bi radovi započeli još ove godine. U tom slučaju ova dionica Nizinske pruge mogla bi biti završena do kraja 2028. Osim natječaja za izgradnju, HŽ Infrastruktura mora provesti i natječaj za odabir tvrtke koja će provoditi nadzor nad radovima na ovoj dionici.

image

Željeznicki kolodvor u Karlovcu

Matija Djanjesic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. ožujak 2025 23:26