IZMEĐU 7 I 9 POSTO

Od 1.3. opet rastu cijene: Evo koji proizvodi će vjerojatno odmah poskupjeti, a koji u drugom valu

S dolaskom novih zaliha do početka turističke sezone ponovo će poskupjeti većina proizvoda
 Tom Dubravec/Cropix

Novi cjenici s višim cijenama distributera globalnih brendova prema maloprodajnim lancima stupaju na snagu u srijedu, 1. ožujka. S prvim danom ožujka, kako doznajemo, neće doći do masovnog dizanja cijena, nego će se, ovisno o stanju zaliha i ostalim elementima, korekcije razvući gotovo do polovice travnja. Uglavnom, do početka turističke sezone većina cijena bit će korigirana.

Martin Evačić, predsjednik Uprave NTL-a i predsjednik HUP - Udruge trgovine, kaže da distributeri proizvoda globalnih svjetskih kompanija nisu povukli cjenike, odnosno da, kako su i najavili, kreću s novim cijenama. Radi se, kaže, o poskupljenjima najčešće između sedam i deset posto. S druge strane, većina važnijih domaćih proizvođača zasad ne diže cijene.

Rast do 10 posto

- Međutim, ni domaći proizvođači ne mogu čekati unedogled, tako da će neki od njih vjerojatno korigirati cijene od 15. ožujka, a neki od 1. travnja. Mnogo ovisi i o stanju zaliha. Uglavnom, 1. ožujka neće doći do podizanja cijena svih onih proizvoda koje očekuje korekcija. Vjerojatno bi se sve to moglo razvući i do 15. travnja - pojašnjava Evačić.

Otkriva da potrošači mogu očekivati više cijene od određenih proizvođača deterdženata, higijenskih potrepština, tjestenine, inozemnih proizvođača čokolada...

- Osnovni životni artikli još neće poskupjeti - kaže Evačić.

Branko Roglić, vlasnik Orbico grupe, ističe da raspon poskupljenja najviše ovisi o udjelu troška energije u pojedinom proizvodu.

- Nemam točnu informaciju o tome koji će artikli imati baš prvi dan veću cijenu, ali u idućih petnaestak dana doći će do dizanja cijene značajnog broja proizvoda. Orbico neće povećavati cijene usluge distribucije. Dakle, prema maloprodajnim lancima prenijet ćemo cijene koje budu dostavili naši dobavljači - kaže Branko Roglić.

Roglić smatra da će se korekcija uglavnom kretati u rasponu između sedam i devet posto. - Tolika korekcija je očekivana jer je stopa inflacije veća od toga, pa se može reći da je korekcija cijene ispod deset posto očekivana i opravdana - pojašnjava Roglić.

Ovisi o zalihama

Ivica Katavić, predsjednik Nadzornog odbora KTC-a i šef Udruženja trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, pojašnjava da neće odmah doći do korekcije svih cijena. - Puno toga ovisi i o količinama, odnosno o stanju zaliha. Tako da će se artikli kojih ima na zalihama, a za koje bi trebalo doći do korekcije cijene još neko vrijeme prodavati po dosadašnjim cijenama. S novom isporukom će cijena biti veća. Kako roba bude dolazila, tako ćemo dobivati i nove cijene.

Za sada će cijene korigirati uglavnom globalni proizvođači, a većina domaćih pričekat će s time neko vrijeme. Kad govorimo o domaćim dobavljačima čiji su proizvodi u osnovnoj potrošačkoj košarici, tu za sada neće biti značajnijih promjena - ističe Katavić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 03:48