PRITISAK NA KUPCE

Opreza nikad dosta: Kako vas na Crni petak žele navesti da kupujete ‘nikad povoljnije‘ proizvode

Crni petak neformalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Državama i početak je predblagdanske kupovine
Crni petak/ilustracija
 Michaela Dusíková/Česká Ilustrační Fotografie/Profimedia

Cijena izgleda nikad povoljnija, a odbrojavanje do isteka popusta visi vam nad glavom - bolje je da kupite odmah.

Kraj studenoga najteže je vrijeme u godini za othrvati se "nikad povoljnijima" ponudama za Crni petak, dan s najvećim popustima.

Crni petak neformalni je naziv petka nakon Dana zahvalnosti u Sjedinjenim Državama i početak je predblagdanske kupovine. Običaj koji u Americi postoji od 50-ih godina prošlog stoljeća zadnjih se desetljeća proširio diljem svijeta.

U danima prije crnog petka većina trgovačkih internetskih stranica mahnito oglašavaju znatno sniženje cijena.

Svakako da će se ondje naći mnoštvo odličnih ponuda, ali stručnjaci kažu da treba biti hladne glave kako bi se probili kroz tisuće onih koje to nisu.

Nerealne usporedbe cijena

Količina uštede koju vam prodavač reklamira obično se temelji na usporedbi s maloprodajnim cijenama koje preporučuje proizvođač. Ali to rijetko odgovara uobičajenoj prodajnoj cijeni, čak i prilikom lansiranja proizvoda. Kako bi otkrili kakva je stvarna ušteda, morat ćete pretražiti internet i druge platforme.

Nadzorne agencije poput njemačkog centra za savjetovanje potrošača u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji navode da će trgovci često povisiti cijene nekoliko dana prije rasprodaje i ih zatim opet spustili i podvaliti kao veliko sniženje.

Kako bi vam suzili izbor, jednako tako znaju ukloniti određene proizvode na početku rasprodaje i zatim iznenada na kraju vratiti.

Po riječima stručnjaka za zaštitu potrošača, popusti se u prosjeku kreću oko 20, a ne 50 posto kao što se često tvrdi.

Kako navodi britanski magazin za svijest potrošača "Which?", više od polovine (61 posto) svih proizvoda na popustima na crni petak u Ujedinjenom Kraljevstvu zapravo je jeftinije ili ima istu cijenu i prije tzv. rasprodaje.

Vremenski pritisak i ograničene zalihe

Ograničeno vrijeme za kupnju, sat koji otkucava, osmišljeno je kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo, prije nego što dobro razmisle.

Ako nemate vremena za istraživanje tada nećete sumnjati da nešto nije u redu s ponudom. Zbog toga stručnjaci kažu da je važno ranije provjeriti je li moguć besplatan povrat proizvoda.

Stvari nisu uvijek povoljne kada im dodate troškove dostave. Također treba provjeriti koji je rok dostave jer se može dogoditi da neznatno jefitniji proizvod iz Kine čekate beskonačno, piše dpa.

Isto tako se savjetuje da se ne plaća unaprijed ili izravnim bankovnim transferom na internetskim stranicama koje vam nisu poznate jer bi mogla biti riječ o lažnim ponudama.

I na kraju, kada završite s kupnjom, izbrišite povijest preglednika i kolačiće kako bi otežali trgovcima da naprave sveoubuhvatne profile vaših potrošačkih navika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:30