STIGAO I PREMIJER

Otvorena najskuplja cesta u Hrvatskoj: Na nju se čekalo 30 godina, samo tri kilometra stajala su čak 60 milijuna eura

Sadrži niz objekata kao što su tunel, željeznički podvožnjak i vijadukti te je gotovo u cijelosti pod zemljom ili u zraku.
 Damir Skomrlj/Cropix

U promet je danas puštena cesta D403 koja spaja Zagrebačku obalu na zapadnom dijelu riječke luke sa zaobilaznicom kod čvora Škurinje.

Duga samo tri kilometra i vrijedna oko 60 milijuna eura, ova je cesta do sada figurirala kao najskuplja u Hrvatskoj, a riječ je o ključnoj prometnoj infrastrukturi koja je u prostorne planove ucrtana još krajem 80-ih, kada se počelo raditi na revitalizaciji riječkog prometnog pravca, no na njenu realizaciju trebalo je pričekati više od tri desetljeća.

image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image
/Cropix
image

Na fotografiji: Oleg Butković, Andrej Plenković, Josip Škorić, Zlatko Komadina

Damir Skomrlj/Cropix

Osim za kamionski promet s kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea, koji bi trebao biti pušten u promet 2025. godine, cesta D403 bit će korisna i građanima koji će njome bitno skratiti putovanje od Mlake do zaobilaznice, čime će se dodatno rasteretiti gradske gužve u vrijeme "rush houra".

Ova je cesta, koju je gradio konzorcij tvrtki GP Krk, Kolektor CPG iz Slovenije i Euroasfalt iz BiH, bila izuzetno zahtjevna za izgradnju, budući da sadrži niz objekata kao što su tunel, željeznički podvožnjak i vijadukti te je gotovo u cijelosti pod zemljom ili u zraku.

Najzahtjevniji je bio tunel Podmurvice dug 1300 metara koji prolazi ispod gradskih naselja, a paralelno s glavnom cijevi izgrađen je i 850 metara dug evakuacijski tunel, zajedno s više evakuacijskih izlaza na površinu.

Tijekom gradnje, izvođači radova naletjeli su na niz problema od kojih su najveći bili zaostala avionska bomba, koja je uspješno uklonjena, te kablovi i cijevi komunalne infrastrukture koji su se pojavljivali na nepredvidljivim mjestima pod zemljom, a pronađen je i jedan "zaboravljeni" tunel iz Drugog svjetskog rata, dio talijanske fortifikacije, koji je u to vrijeme služio kao sklonište.

image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix

Na svečanost otvorenja došli su predsjednik Vlade RH Andrej Plenković i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Plenković je u pozdravnom govoru zahvalio svima koji su sudjelovali u izgradnji, kao i građanima Rijeke na strpljenju, posebno onima koji žive blizu prometnice, a podržao je i ideju koju je iznio riječki gradonačelnik Marko Filipović da se D403 kolokvijalno zove Mediteranska cesta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 07:31