BORBA S VATROM

Potresna ispovijest pilota kanadera: ‘Pogodilo me, požar je ušao u luku mog djetinjstva‘

‘Tu od ‘96. letim. Dao sam sve od sebe da ga izbacimo što prije van iz našeg perimetra‘
 Nikola Vilić/Cropix

Od utorka gori kod Skradina. Kada se činilo da je požar lokaliziran - nova buktinja. piše Danas.hr.

Zbog vjetra vatra stalno mijenja smjer i sve je bliže kućama, a vatrogasci zasad ne uspijevaju pronaći rješenje.

Reporter RTL-a Boris Mišević razgovarao je s brigadirom Tomislavom Vacenovskim, pilotom kanadera koji je gasio požar kod Skradina.

"Jučer požar kod Skradina je bio specifičan po tome što je na njemu bilo sve teško. Bila je teška površina za uzimanje vode, bio je težak zrak po pitanju, dosta je treslo, avion je bio nemiran, bilo je puno dima. Bila je zahtjevna konfiguracija tla, bilo je jako teško formirati manevar i napasti čelo požara kako bi što prije zaustavili intenzitet i da se dalje širi.

Jedan dio posla smo uspjeli napraviti kad smo otišli po gorivo u Zadar. Preusmjerili su me na požar kod Zadra koji je opet bio specifičan po nekim svojim parametrima po recimo gorivnom materijalu, nije bilo moguće priči bliže požaru zbog tih isparavanja nekih otrovnih plinova", ispričao je pilot.

Ovaj drugi koji ste spomenuli, pretpostavljam da nikad tako blizu baze nije gorjelo?

"Nikad nije blizu baze gorjelo i možemo reći da sam bio i emocionalno dosta pogođen kad sam vidio da požar ulazi u zračnu luku mog djetinjstva. Tu od ‘96. letim. Dao sam sve od sebe da ga izbacimo što prije van iz našeg perimetra", kazao je Vacenovski.

Kako je u kanaderu?

"Jako je vruće, avion je dosta naporan za letenje jer su male visine, male su brzine. Ljudi misle da je to lagano, ne, teže je letjeti sporije nego brže. Brže kad letite dosta je visoko, na malom prostoru leti puno zrakoplova, puno je dima i potrebno je stvarno imati šestero očiju kao što je ovdje da odradimo zadaću sigurno i precizno", dodao je pilot, piše Danas.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 08:54