NOVI KRITERIJI ZA UPIS

POVRATAK TESTIRANJA ZA ŠKOLE ‘Testovi za upise u srednju odgovor su na inflaciju petica’

Petar Mladinić iz zagrebačke V. gimnazije kaže da bi dodatnu provjeru trebao provoditi NCVVO, a ne škole
Zagreb, 040914.Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar, fotografiran u svojem uredu u ministarstvu.Foto: Boris Kovacev / CROPIX
 Boris Kovačev / CROPIX / BORIS KOVACEV

Ministarstvo Vedrana Mornara predložilo je uvođenje novog kriterija za upis u srednju školu. Srednje škole koje to žele ili imaju objektivnu potrebu mogle bi provoditi provjere posebnih znanja kandidata za upis. Prethodno bi za to morale zatražiti odobrenje Ministarstva obrazovanja.

- To ne podrazumijeva niti testove inteligencije, niti testove opće kulture. Namjera je tek da se kroz provjeru znanja iz općeobrazovnih predmeta važnih za upis u pojedini program utvrdi zadovoljava li kandidat preduvjete za uspješno pohađanje odabranog programa. To nije prijemni ispit, već moguća provjera posebnih znanja - objašnjava Sabina Glasovac, pomoćnica ministra. Prijedlog Ministarstva rađen je na inicijativu pojedinih škola, no ako većina smatra da to nije dobro rješenje, od njega, kaže pomoćnica ministra, neće biti problem odustati.

- Pa to je moja ideja! Upozorio sam da treba uvesti pretprijave u srednje škole, vidjeti koje će imati više kandidata nego što imaju slobodnih mjesta za upis, tada se za njih naprave dodatni ispiti - kaže Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke V. gimnazije koja prima tri do pet puta više prijava od raspoloživih mjesta.

Dodatan stres

Po njemu, dodatne ispite ne bi trebale raditi škole, već Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Prijedlog podržava i Josip Harcet, ravnatelj XV. gimnazije (bivši MIOC).

- Naš problem je što smo popularni i imamo dosta kandidata s maksimalnim brojem bodova koje ne možemo upisati, a to je paradoks. Događa se da dijete koje ima 4 iz tjelesnog može zaboraviti upis u našu školu bez obzira koliko dobar matematičar bio - objašnjava Harcet.

Biserka Matić Rošo, ravnateljica Osnovne škole Horvati, smatra da bi ova ideja možda i mogla riješiti problem s prevelikim brojem učenika s odličnim uspjehom.

- No, možda bi se moglo raditi na tomu da se učenicima i roditeljima razjasni da nije nužno upisivati baš najpopularnije gimnazije, jer i druge pružaju dobru podlogu za nastavak obrazovanja - kaže Matić Rošo.

‘Mi ih istešemo’

Milica Medak, ravnateljica popularne zagrebačke Gimnazije Lucijana Vranjanina, zadovoljna je učenicima koje upisuje.

Unatoč činjenici da svega dva posto njihovih maturanata ne upiše studij, događa se da na inicijalnom testu u prvome razredu iz matematike ima i onih koji dobiju nula bodova. Iako su odlični u osnovnoj, pokaže se da nemaju elementarna znanja iz matematike. No, mi ih nakon toga istešemo - kaže.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 07:12