NABAVLJEN BEZ NATJEČAJA

PROMOTIVNI SPOT ZA PREDSJEDANJE HRVATSKE EUROPSKOM UNIJOM IZAZVAO PRIJEPORE Udruga producenata negoduje zbog cijene, MVEP objasnio proceduru

 
 Youtube

Promotivni spot o Hrvatskoj, prikazan povjerenicima Europske komisije na početku njihovog sastanka s ministrima hrvatske Vlade u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici, čime je prošloga petka formalno obilježen početak hrvatskog predsjedanja EU, koštao je 1,4 milijun kuna, izazvao je prijepore u javnosti s obzirom da je izrađen bez javnog natječaja.

U trominutnom spotu su prikazani pojedinci iz različitih generacijskih skupina koji kroz razne životne situacije izgovaraju optimistične fraze o postizanju ciljeva, svijetloj budućnosti i europskoj Hrvatskoj te na kraju svi zajedno slave uspjeh hrvatskih nogometaša u luksuznom i u arhitektonski zadivljujućem obiteljskom zdanju.

Odluka o izradi spota donesena je na temelju sporazuma između Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma i Ministarstva vanjskih i europskih poslova kojim je određeno kako će HTZ tijekom predsjedanja, a s obzirom na pojačanu aktivnost, u suradnji s državnim tijelima provoditi razne marketinške i druge aktivnosti koje mogu biti korisne za promociju Hrvatske, izvijestio je za tportal Sanjin Soldatić, voditelj Službe za komunikacije i kulturne aktivnosti MVEP-ovog Tajništva Predsjedanja RH Vijećem EU 2020.

Iz MVEP-a kažu da natječaja za izradu spota nije bilo jer se radi o autorskom djelu za koje je predviđeno izuzeće od nabave.

- Naime, radi se o pružanju usluga u kojem je izražen umjetnički koncept, prije svega temeljen na autorskom izričaju redatelja i za koji je scenarij izrađen na temelju smjernica koji su zajedno s MVEP dale stručne službe HTZ-a, navodi Soldatić, dodajući da je 'konačnu odluku o prihvaćanju ponude donijelo Turističko vijeće kao upravljačko tijelo HTZ-a na sjednici vijeća održanoj 12. prosinca 2019.'

Režiser promo filma hrvatskog predsjedanja je Hrvoje Hribar, produkcijska agencija koja je izradila spot je Imago Ogilvy, odnosno sestrinska produkcijska kuća Riba Ribi Grize Rep, d.o.o. Izvršni producent spota je Jurica Ester, dok je producentica Jelena Vojković.

Za izbor navedene agencije HTZ se odlučio na temelju referenci i prethodne uspješne suradnje, s tim da su stručne službe HTZ-a kontinuirano pratile snimanje i montažu materijala. Iz MVEP-a, nadalje, promoviraju autore promo spota, navodeći da je 'Imago Ogilvy izrastao u vodeću hrvatsku agenciju koja je jedina osvojila prestižnu nagradu u Cannesu i nagradu Euro Effie Award, dvije najrelevantnije nagrade u svijetu marketinga, a iza produkcijske kuće Riba Ribi Grize Rep d.o.o. stoje vrlo uspješni projekti i kampanje kao što su Ode to Joy - film u čast pristupanja Hrvatske u EU; Wonderful Istria; Croatia Full of Life - prva video i foto kampanja s tada novim komunikacijskim konceptom hrvatskog turizma 'Full of life''.

Strukovna udruga producenata također se očitovala o spotu ističući da su primili nekoliko upita novinara koji su zatražili njihovo mišljenje o realnosti proračuna navedenog spota.

Zbog navedenog upita, kontaktirali su članice, producentske tvrtke i zatražili njihovo stručno mišljenje. Svi koji su pogledali spot imali su identičan stav - utvrdili su da je proračun za spot višestruko napuhan, te da se taj spot mogao isproducirati za višestruko manje novca, navodi se u priopćenju.

Također, njihova strukovna udruga izražava nezadovoljstvo što članice i svi drugi producenti i redatelji, nisu imali priliku natjecati se sa svojim idejama i proračunima za navedeni projekt od nacionalnog značaja. 'Sasvim je očito i opravdano nezadovoljstvo kreativnom razinom spota', ističu.

Također smatraju da dodjeljivanje posla izravno, neposrednom pogodbom, bez javnog natječaja, spota kojim se promovira hrvatsko predsjedanje EU, predstavlja negiranje vrijednosti na kojima EU počiva, te ostavlja sumnju u cijeli proces. Kako i zašto se to moglo dogoditi, to je pitanje koje zahtijeva odgovore, ističe se u priopćenju koje potpisuje Slaven Knezović, predsjednik SUP-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 10:49