MUKE MALE MARTE

Raskrižje na kojemu nitko nije siguran: ‘Pratim kćer svakog dana, strah me i pomisliti da krene sama‘

Marta kaže da ju je strah i ocem prelaziti, a kako bi sama nema ideju
 Neja Markicevic/Cropix

Josip Mijaković iz Oštrica kod Novog Marofa, svakog jutra prati kćer u školu. Ne pretjeruje s brigom, niti u selu gdje škola nikome nije udaljena više od kilometra, Marta u školu ne bi mogla sama. Na raskrižju sa županijskom i lokalnom cestom susretne se s još roditelja pratitelja. Dok čekaju prelazak preko prometne ceste stignu se i porazgovarati. Pričaju glasno jer buka kamiona natovarenih građom iz obližnje pilane, zaglušuje ih.

Strah ga je pomisli da njegova curica sama tu ujutro stoji i procjenjuje rizik kad će prijeći na „školsku stranu ceste“.

Doći iz Oštrica i Ključa do Područne škole Ključ, pravi je podvig. Raskrižje na mjestu prelaza je na vrhu uspona, prijevoju i u zavoju. Skroz nepregledna točka. Vozači županijskom cestom ŽC 2109 ne vide djecu, niti ona vide njih. Ionako nema ni zebre ni semafora da ih uspori na mjestu križanja s lokalnom cestom 25179 i LC 25129.

Pritom, tu je, na samom raskrižju i dućan, pa kad stigne roba i kamioni se počnu mimoilaziti, „veselje“ je veće.

Nepregledan zavoj

Raskrižje je to na kojemu nitko nije siguran. Djeca, ostali pješaci, ali ni vozači.

Roditelji odvajkada upozoravaju, zadnje dvije godine intenzivno šalju službeno dopise. Od kad je Marta u jesen krenula u školu, s ustanovama se dopisuje i Josip Mijaković.

- Tu se, u neposrednoj blizini škole nalazi nepregledan S zavoj iz smjera Oštrica prema školi, i nepregledan desni zavoj u smjeru Oštrica također prije škole. Na cijelom tom dijelu oko škole ne postoji niti jedan pješački prijelaz, djeca hodaju uz rub ceste i bez nogostupa. Ne znam kako je moguće na siguran i „legalan“ način prijeći cestu, a posebno djeci bez pješačkog prijelaza – piše u dopisu, priča za Jutarnji.

Laički predlaže postavljanje ležećih policajaca, kako bi vozači prije dolaska na raskrižje barem usporili. Uzalud. U 21. stoljeću ispada kako je najteže riješiti jednu crnu točku u prometu na putu djece od kuće do škole. Nije u vrletima, na kliznom terenu, nema provalije. Sasvim je to civilizirani kraj pitome geografije, s nes(p)retnim zavojem.

Kompleksna situacija

Grad Novi Marof nije nadležan za županijsku cestu, ali iz Grada za Jutarnji kažu da su spremni pomoći ŽUC-u, čija je dužnost osigurati raskrižje.

- Još ranije smo tražili da se ovom raskrižju lociraju i obilježe pješački prijelazi. Također je inspekcija sigurnosti cesta Ministarstva mora, prometa i infrastrukture izvršila pregled vertikalne i horizontalne signalizacije i opreme tog raskrižja u mjestu Oštrice, te su Županijskoj upravi za ceste Varaždinske županije naložene hitne mjere kojima bi se spriječile ugroze prometa, života i zdravlja građana – rekao je gradonačelnik Novog Marofa, Siniša Jenkač.

U Gradu, kaže, znaju da je rješavanje ovog raskrižja „vrlo kompleksno“, te da signalizacija neće biti dovoljna.

- Detaljno treba razraditi i izvedbu nove pješačke staze – rekao je gradonačelnik.

Iz Ministarstva, pak, kažu, da je njihova inspekcija obišla teren u veljači i očekuju da ŽUC, Grad Novi Marof i PU Varaždinska razrade konkretne prijedloge za dugoročno rješavanje problema. Kažu da je ŽUC-u naložena izrada projekta uređenja raskrižja.

- Kao privremenu mjeru, ova Inspekcija je u suglasnosti s MUP-om dodatno ograničila brzinu kretanja raskrižjem s 40 na 30 km/h, te je dopunjena vertikalna prometna signalizacija znakovima A22-2 djeca na cesti na kontrastnoj žuto-zelenoj ploči. – napisali su iz Ministarstva Josipu Mijakoviću.

U sat vremena koliko smo s Martom i njezinim ocem stajali na raskrižju, ni jedan automobil nije po županijskoj cesti vozio manjom brzinom od 50-ak km na sat.

Radovi gotovi do početka školske godine?

Iz ŽUC-a, koji je primio nalog za rješavanje problema, kažu:

- U suradnji s Gradom Novim Marofom, MUP-om te Inspekcijom cestovnog prometa pokrenuli izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju predmetnog raskrižja. Napominjemo da je i sadašnja postava signalizacije bila u potpunosti u skladu s važećim Pravilnicima. Ističemo da se predmetno raskrižje nalazi na samom vrhu uspona, te da vozači tek neposredno prije nailaska u samo raskrižje imaju potpuni vizualni pregled situacije na istom – poručuju iz ŽUC-a.

Iz Ministarstva, pak, poručuju njima.

- Rok za izvršenje radova po Rješenju ove Inspekcije moguće je produžiti od strane ŽUC-a, ali za očekivati je da će radovi biti izvedeni najkasnije do početka naredne školske godine.

Dotad će Josip i Marta i dalje dvaput dnevno do škole i natrag. Koliko će im trebati da prevale kilometar puta, ovisi o tome koliko će čekati da na opasnom raskrižju pređu prometnu cestu.

- Bojim se da su ova obećanja dio predizborne kampanje. Jer, sad nam se javljaju sve stranke da im je ovo raskrižje prioritet. Skeptični smo jer upozoravamo godinama, ali uzalud. Vjerujemo da naš gradonačelnik, kao saborski zastupnik i član saborskog Odbora za promet ima priliku „pogurati“ raskrižje opasno za školarce, kao što je uspio progurati i izgradnju novomarofske obilaznicu. U odnosu na to, ovo je tek mali zahvat. Uostalom, i „naša“ će županijska cesta biti pristupna cesta novoj obilaznici i novoj gospodarskoj zoni uz nju., iz smjera Varaždinskih Toplica. To znači i znatno veći promet, pa sa strahom čekamo kako će tek onda naša djeca u školu. No, možda se dogodi da jedno obećanje ne bude samo predizborno, nego i realizirano. Ako neće ovo gdje je u pitanju sigurnost djece, ne znam koje će – uz svu se skepsu ipak nada Josip Mijaković.

Marta kaže da ju je strah i ocem prelaziti, a kako bi sama nema ideju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:48