HRVATSKI KONZUMENTI

RAZOTKRIVAMO POTROŠAČKE NAVIKE HRVATA Sve više troše na vina, jogurt i WC papir, štede na deterdžentima

 CROPIX

Prema istraživanju konzultatske tvrtke AC Nielsen koje je objavio portal Jatrgovac.com, u prvom kvartalu ove godine bilježi se usporavanje ukupnog pada sektora robe široke potrošnje i značajan skok rasta potrošačkog optimizma.

Prema Nielsenovu indeksu povjerenja potrošača, u prvom tromjesečju zabilježen je skok od devet postotnih bodova, tako da ne samo da Hrvatska nije na začelju, nego nismo niti među pet najpesimističnijih, piše Slobodna Dalmacija .

Rezultati drugog Nielsenova istraživanja, Shopper Trends studije koja prati promjene u potrošačkim navikama, kupci su ove godine primijetili da su cijene robe široke potrošnje stabilne (26 posto ispitanika, u odnosu na 10 posto lani, i samo jedan posto u 2013.), a prvi put zabilježen je i odgovor da – padaju (dva posto).

Početak godine i dalje donosi pad prometa, iako ublažen u odnosu na kraj prošle godine, pa je tako, navodi Ivan Junaković iz hrvatskog ureda AC Nielsena, ukupna vrijednosna prodaja prehrambenih kategorija (uključujući i alkoholna i bezalkoholna pića) u razdoblju prosinac 2014. – ožujak 2015. manja za 0,5 posto u odnosu na lani, dok je količinska prodaja manja za 3,9 posto, a prosječne cijene – ukupno veće za 3,5 posto.

Na ovom je mjestu potrebno napomenuti kako ovo istraživanje unutar obrađenih 75 prehrambenih kategorija ne uključuje velike grupe poput kruha i peciva, svježeg voća i povrća, jaja, brašna, šećera, dok u neprehrambenim kategorijama ne uključuje bijelu tehniku.

Naime, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u posljednjih osam promatranih mjeseci (do ožujka) bilježi se rast trgovine na malo, pa razlika između podataka DZS-a i AC Nielsena dolazi zbog toga što AC Nielsen analizira znatno užu kategoriju proizvoda. Ipak, i jedni i drugi podaci govore o oporavljanju potrošnje i buđenju optimizma potrošača.

Od prehrambenih proizvoda, 10 najvećih čini polovinu ukupnog prometa, a to su svježe meso, trajne i polutrajne mesne prerađevine, pivo, mlijeko, sir, kava, čokolade, jogurt, vino i gazirani sokovi, a među njima veću financijsku realizaciju bilježe samo vina (plus 4 posto), te jogurti (mršavih plus 0,2 posto), uz značajno više stope količinskog rasta (vina plus 7 posto, a jogurti plus 2 posto).

Prema AC Nielsenu, neprehrambene kategorije u razdoblju siječanj 2015. – veljača 2015. ostvarile su za 1,5 posto manji promet nego u istom razdoblju lani (vrijednosno).

Slično kao kod prehrane, i kod neprehrane 10 najvećih kategorija ostvaruje više od 50 posto ukupno zabilježenog prometa. Deterdženti za pranje rublja ostvaruju 0,6 posto manju prodaju, a cijene su u prosjeku 8 posto više, oplemenjivači rublja bilježe pad iznad 10 posto, manju prodaju imaju i šamponi, zubne paste i dezodoransi, no rast od 2 posto bilježi toaletni papir (uz prosječno 3 posto više cijene), kuhinjski ručnici 3 posto, te sredstva za čišćenje 3 posto (uz prosječno niže cijene i značajniji količinski rast), piše Slobodna Dalmacija.

Trgovačke marke

Posljednjih godina konstantu čini rast trgovačkih marki – u prehrani ostvaruju 20 posto, a u neprehrani 21 posto vrijednosnog udjela. – Što je zanimljivo, brže im rastu vrijednosni udjeli nego količinski jer u mnogim kategorijama mogu povećavati cijene a da ne kompromitiraju rast, zbog razlike u odnosu na cijene brendiranih proizvoda.

Rast potrošnje

Vina +7 posto

Jogurti +2 posto

Toaletni papir +2 posto

Pad potrošnje

Deterdženti -0,6 posto

Oplemenjivači rublja -10 posto

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:21