MINISTAR POTVRDIO INFORMACIJE JUTARNJEG

SINIŠA HAJDAŠ DONČIĆ 'Gotovo je nemoguće da autocesta ide preko Dubrovnika'

Zapadnu Europu s jugom ipak će spajati autocesta koja ide preko BiH, a ne preko hrvatskog juga
Cavtat, 250814. Predsjednik Vlade RH Zoran Milanovic ugostio je u restoranu Leut u Cavtatu predsjednika Vlade Republike Albanije Edija Rama, predsjedavajuceg Vijeca ministara Bosne i Hercegovine Vjekoslava Bevandu i predsjednika Vlade Crne Gore Mila Djukanovica.Na fotografiji: Vjekoslav Bevanda i Zoran Milanovic.Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
 Tonči Plazibat / CROPIX

ZAGREB - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas kako je gotovo nemoguće da jadransko-jonska autocesta ide preko Dubrovnika.

EKSKLUZIVNO: TRASA KROZ BOSNU Hrvatska će odustati od autoputa do Dubrovnika

"Promatrajući zemljopisno okruženje Dubrovnika i mjere zaštite okoliša, gotovo je nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij iz ta dva vrlo jasna razloga", kazao je Hajdaš Dončić upitan bi li Hrvatskoj trebalo biti u interesu da autocesta ide do Dubrovnika, a ne eventualno preko susjedne BiH pa makar to bilo za 10 ili 20 godina ili je nama svejedno.

"Važno je napraviti spoj na Dubrovnik u budućnosti, a ne da autocestu 'gurnemo' u zaštićeni grad kao što je Dubrovnik. To je apsolutno nemoguće. Sav taj projekt je dugoročan. Studije će pokazati. Ali nakon logičnog razmišljanja, moj odgovor je bio jasan", kazao je ministar.

Na novinarski upit jesu li točne neslužbene informacije da će Njemačka predložiti da se odustane od autoceste do Dubrovnika te da se ide preko BiH, odgovorio je: "Prvo i prvo, iz koje pozicije bi Njemačka nešto predlagala ili ne predlagala". Ponovio je kako je tzv. jadransko-jonska inicijativa još uvijek u fazi začetka i definiranje jadransko jonske-autoceste nije završeno, kako će biti definirano tek studijom predizvodljivosti i utjecaja na okoliš.

Napominje i kako će Europska komisija za države nečlanice EU kreirati instrument iz kojeg će te države financirati studije izvodljivosti o pravcima autoceste. Ako studije pokažu isplativost, postoji mogućnost da se ide u gradnju produžetka autoceste između 2020. i 2030., dodaje.

Podsjetimo, informaciju da autocesta neće ići preko Dubrovnika prvi je danas objavio Jutarnji. Članak možete pročitati OVDJE

Premijer Zoran Milanović jučer je u Cavtatu izjavio da je jadransko-jonska autocesta interes nekolicine država i da je to važan projekt za Hrvatsku.

"Projekt jadransko-jonske autoceste zajednički je interes svih četiriju država koji još uvijek nije ostvaren, a važan je i za Hrvatsku kao jedan kontinuitet pravca koji povezuje ovu regiju i za Crnu Goru i za Albaniju, i za BiH, ali i za Kosovo", kazao je Milanović nakon radnog sastanka s predsjednicima vlada BiH, Albanije i Crne Gore Vjekoslavom Bevandom, Edijem Ramom Milom Đukanovićem.

Na sastanku u Cavtatu razgovaralo se o suradnji i mogućim zajedničkim projektima održan je uoči konferencije o jugoistočnoj Europi koju u Berlinu u četvrtak organizira njemačka kancelarka Angela Merkel.

ŽESTOKA REAKCIJA IZ DUBROVNIKA Župan Dobroslavić: 'Premijer radi suprotno interesima županije i Hrvatske'

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić priopćio je danas kako se, slušajući izjave premijera Zorana Milanovića u Cavtatu, može samo zaključiti da je premijer jučer radio suprotno interesima Županije, a time i interesima Hrvatske.

Dobroslavić traži da premijer Milanović u razgovorima sa susjednim državama i na najavljenom sastanku u Berlinu poštuje važeći Prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije i važeću Strategiju prometnog razvoja Hrvatske da se Jadransko-jonskom autocestom dubrovačko područje poveže preko teritorija Hrvatske, kako je to tim dokumentima i predviđeno.”

Županija je, ističe Dobroslavić, uvijek bila zagovornik Jadransko-jonske autoceste kao nužne poveznice istočne obale Jadrana s ostatkom Europe, a time i zagovornik izlaska Dubrovnika i cijele županije iz prometne izolacije. Županija kroz Prostorni plan, a Hrvatska kroz prometnu Strategiju, predviđa u Hrvatskoj dionicu auto ceste Ploče – Osojnik (Dubrovnik), a nakon toga izlaz prema BiH te dalje prema jugu.

"No, premijer Milanović nam poručuje da nema autoceste područjem Hrvatske nakon Ploča te čak dodaje da zna da to nas ne zadovoljava!? Pitamo se kako je mogao razgovarati ili, još gore, dogovarati trasu autoceste mimo prostorno-planskih, odnosno strateških dokumenata Hrvatske. Koji je interes Hrvatske da, nakon što je vlastitim novcem izgradila najveći dio buduće Jadransko-jonske autoceste, odustane od trase preko svoga teritorija i time odustane od rješenja dijela svoje unutarnje povezanosti", pita župan?.” (H)

BiH čeka Hrvatsku za odluku o trasi Jadransko-jonske autoceste

SARAJEVO - Ne postoji dogovor o trasi dijela Jadransko-jonske autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu no BiH je zainteresirana za projekt i spremna je za dogovor s Hrvatskom kako bi se on što prije realizirao, rečeno je u utorak Hini u Sarajevu iz ureda predsjedatelja Vijeća ministara BiH Vjekoslava Bevande i ministra prometa i komunikacija BiH Damira Hadžića.

Komentirajući navode kako će Jadransko-jonska autocesta na pravcu od Ploča prema Dubrovniku najvećim dijelom prolaziti kroz teritorij BiH odnosno kroz Popovo polje a ne kroz dubrovačko zaleđe, u uredu ministra Hadžića Hini su kazali kako ne postoji takva odluka. Najavili su kako bi o svemu trebalo biti razgovarano na sljedećoj sjednici Vijeća ministara BiH zakazanoj za 3. rujna.

Očekuje se da tada predsjedatelj Vijeća Bevanda podnese izvješće o neformalnom sastanku premijera država regije održanom u ponedjeljak u Cavtatu gdje se, uz ostalo, razgovaralo i o mogućoj gradnji Jadransko-jonske autoceste, od Trsta u Italiji do Kalamate u Grčkoj, kao projektu od zajedničkog interesa.

Hini je pak iz Bevandina ureda izrijekom potvrđeno kako o trasi Jadransko-jonske autoceste u Cavtatu nije bilo nikakva dogovora.

U ministarstvu prometa i komunikacija BiH podsjećaju kako je jedini dokument koji se odnosi na Jadransko-jonsku autocestu odluka o financiranju projektno-studijske dokumentacije donesena još u svibnju 2010. za što je Vijeće ministara BiH tada osiguralo 2,5 milijuna eura. Ta studija je trebala utvrditi trasu buduće autoceste no to se do danas nije dogodilo jer se čeka na odluku Hrvatske, kazao je Hini pomoćnik ministra prometa i komunikacija BiH Izet Bajrambašić.

Izvjesno je jedino da bi buduća autocesta iz BiH u Crnu Goru ulazila kod mjesta Nudo u blizini Trebinja no do danas se ne zna gdje bi ona ulazila u BiH iz Hrvatske.

"Imamo definiranu spojnu točku B no ne i spojnu točku A i to i dalje čekamo. Pojednostavljeno rečeno, još ne znamo hoće li spoj biti u Počitelju ili ćemo autocestu voditi iz Dubrovnika ka Trebinju", kazao je Bajrambašić. Spoj u Počitelju značio bi produženje "Dalmatine" preko graničnog prijelaza Nova sela-Bijača te Međugorja ka istočnom dijelu Hercegovine odnosno prema Trebinju dok je druga varijanta da Jadransko-jonska autocesta većim dijelom prolazi kroz dubrovačko zaleđe te se od Dubrovnika penje ka Trebinju i dalje vodi ka Crnoj Gori.

"Mi čekamo konačnu odluku Hrvatske, a sigurno je da ćemo se nakon toga sve lako dogovoriti", rekao je Bajrambašić.

Što se BiH tiče izvjesno je jedino da bi ona svoj dio koridora na Jadransko-jonskoj autocesti gradila po modelu privatno-javnog partnerstva jer je to sastavni dio odluke iz svibnja 2010. (H)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 10:17