
Nakon što je Jutarnji objavio kako je bivši šef Jadrolinije David Sopta novcem kompanije platio 25.000 eura za pravno mišljenje koje štiti njega, a optužuje pomorce za nesreću trajekta Lastovo, 24sata doznaje da se zapravo radilo o dvostruko većem iznosu.
Navode kako im je neslužbeno potvrđeno da je nova meta izvida državnog odvjetništva naručeno mišljenje Davida Sopte, a ako se potvrdi da je plaćano 50.000 eura, ispada da je svaka stranica plaćena skoro tri tisuće eura.
Nakon što smo objavili da je pravno stručno mišljenje o tragediji s trajektom Lastovo, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta naručio od prof. Dragana Bolanče, upitali smo i Državno odvjetništvo da li i u tom pravcu provode izvide.
-Vezano za Vaš upit od 17. veljače 2025. kojim tražite odgovor "je li državno odvjetništvo pokrenulo izvide vezano za pravno stručno mišljenje o tragediji s trajektom Lastovo, koje je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta naručio od prof. Dragana Bolanče", možemo odgovoriti da će državno odvjetništvo povodom svih do sada zaprimljenih saznanja provesti zakonom propisane radnje u cilju utvrđenja postoje li osnove sumnja na učin kaznenih djela za koja se progon poduzima po službenoj dužnosti - odgovorila nam je Barbara Volf Volčanšek, zamjenica županijske državne odvjetnice i ujedno glasnogovornica Županijskog državnog odvjetništva u Rijeci.
Kako je Jutarnji već pisao, Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci je donijelo rješenje o provođenju istrage protiv trojice hrvatskih državljana - zapovjednika broda Gorana Đolonge (36), prvog časnika palube Davora Zagorca (31) i vođe palube Predraga Vulića (49) - zbog počinjenja teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti s posljedicom pogibije triju osoba.
Terete se da su 11. kolovoza 2024. oko 15 sati, na trajektu u vlasništvu putničkog brodara iz Rijeke, koji je bio privezan na trajektnom pristaništu u Malom Lošinju, ‘postupali protivno propisima o mjerama sigurnosti na brodu te protivno naučenim postupcima upravljanja brodom i protivno pravilima struke‘.
Dakle, iz stava tužiteljstva potpuno se skida odgovornost s Uprave Jadrolinije i njezinih propusta, kako je to ustanovljeno izvješćem resornog Ministarstva koje je predložilo i pokretanje prekršajnih postupaka (uz ogradu ako se ne pokrene kazneni), već se isključiva odgovornost, prema zaključku tužitelja, nalazi u ljudskom faktoru, prije svega zapovjednika broda, prvog časnika palube i vođe palube kao odgovornih za pogibiju svojih kolega, pa ispada da je Davor Zagorac praktički sam kriv za svoje stradavanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....