VELIKI IZAZOV

Što bi Ryanairov dolazak mogao značiti za Croatia Airlines: ‘Pred Upravom je teško razdoblje...‘

Da im je cilj oslabiti CA neizravno je u utorak potvrdio i izvršni direktor Ryanaira Wilson
Arhivska fotografija
 Adrian Dennis/AFP

Dolaskom Ryanaira na zagrebački aerodrom uvelike se mijenja pozicija nacionalne aviokompanije Croatia Airlinesa. I to na gore. Činjenica je da Ryanair sa svojim linijama ciljano i direktno ide na preuzimanja putnika od CA. Linije za Rim, London, Pariz, Bruxelles i Frankfurt najlukrativnije su linije domaćeg avioprijevoznika i njih Ryanair želi preuzeti.

I pritom apsolutno nema veze što Ryanair svoje putnike dovodi na sekundarne aerodrome, a ne na one glavne kao što je CA jer putnici danas prije svega gledaju cijenu karte. Da im je cilj oslabiti CA neizravno je u utorak potvrdio i izvršni direktor Ryanaira Wilson, rekavši da će "uvođenje linija Ryanaira potaknuti Croatia Airlines na snižavanje cijena, što je dobro za putnike, no ne i za samu kompaniju".

Naši sugovornici naglašavaju kako je pred Upravom CA, koja je ionako u velikim problemima, teško razdoblje osmišljavanja odgovora na dolazak najveće svjetske niskotarifne konkurencije koja je poznata po tome da uništava konkurenciju na svim aerodromima na koje dođe. Zasad je teško pretpostaviti što će Uprava CA učiniti. Neki ističu da je Ryanair poznat po svojim velikim najavama od kojih se mnoge i ne ostvare. Pa tako ističu da se do studenoga puno toga može promijeniti i tek će se vidjeti može li uopće Ryanair popuniti tako velike tjedne kapacitete koje je stavio na raspolaganju Zagrebu i, primjerice, sedam puta tjedno prodati 180 mjesta u avionu za London i nazad.

U službenom komentaru CA u utorak na najavu dolaska Ryanaira u Zagreb navodi se da je "nesumnjivo kako će najavljeni letovi irskog avioprijevoznika iz MZL-a Zagreb biti izravna i dodatna konkurencija Croatia Airlinesu. U tom kontekstu nacionalni avioprijevoznik u najvišoj će mogućoj mjeri prilagoditi svoje poslovanje novonastalim tržišnim okolnostima. Treba istaknuti da se dio novonajavljenih linija odnosi na letove u sekundarne zračne luke u destinacijama u koje nacionalni avioprijevoznik redovito leti u primarne zračne luke, odnosno glavna prometna čvorišta (Bruxelles, Frankfurt, Rim, London, Pariz), i to tijekom cijele godine". Također podsjećaju kako su svoje poslovanje maksimalno prilagođavali potrebama tržišta te putnika pa tako i u razdoblju dolaska prvih niskobudžetnih avioprijevoznika u MZL Zagreb, primjerice WizzAira, easyJeta, Norwegiana i drugih, i to kvalitetom usluge koja se temelji na sigurnosti i točnosti letenja, suradnji s uglednim avioprijevoznicima, osobito u sklopu udruge Star Alliance, čime se pružaju mogućnosti vezanih letova diljem svijeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:04